هکرها دفاعیات دادگاه جنایات جنگی ICC را نقض می کنند

هکرها دفاعیات دادگاه جنایات جنگی ICC را نقض می کنند

سیستم های کامپیوتری دادگاه کیفری بین المللی (ICC)، برجسته ترین دادگاه جنگی جهان، هفته گذشته هک شد. بیانیه دیروز توسط دادگاه آزاد شد.

این دادگاه گفت که خدمات آن “فعالیت غیرعادی” را شناسایی کرده اند که بر سیستم های اطلاعاتی آن تاثیر می گذارد و “اقدامات فوری” برای پاسخ به این موضوع اتخاذ شده است. امنیت سایبری حادثه و کاهش تاثیر آن

دیوان کیفری بین‌المللی که مقر آن در لاهه هلند است، تنها دادگاه دائمی جنایات جنگی است و اطلاعات بسیار حساسی را درباره برخی از وحشتناک‌ترین جنایات جهان بررسی می‌کند.

در حال حاضر، ماهیت حادثه امنیت سایبری هفته گذشته نامشخص است و هنوز مشخص نیست که آیا اطلاعاتی که در سیستم‌های ICC نگهداری می‌شود، مورد دسترسی یا استخراج قرار گرفته است.

با این حال، یک منبع به پخش کننده هلندی گفت NOS که تعداد زیادی از اسناد حساس ضبط شده است، اما ICC این را تایید نکرده است. آ سخنگوی دادگاه بلافاصله به درخواست ما برای اظهار نظر پاسخ نداد.

با این حال دادگاه گفت که در حال حاضر در حال بررسی این حادثه با همکاری مقامات هلندی است و “به تحلیل و کاهش تاثیر این حادثه ادامه می دهد.” همچنین افزود که بر روی کار موجود خود برای تقویت چارچوب امنیت سایبری خود، از جمله افزایش پذیرش فناوری ابری، استوار خواهد شد.

این دادگاه که در سال ۲۰۰۲ تأسیس شد، در حال حاضر در حال بررسی جنایات علیه بشریت در ۱۷ ایالت از جمله اوکراین، اوگاندا، ونزوئلا و افغانستان است. به عنوان مثال، در مارس ۲۰۲۳، دیوان کیفری بین‌المللی حکم بازداشت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را در رابطه با جنایات مرتبط با تهاجم روسیه به اوکراین صادر کرد.

آژانس اطلاعاتی هلند در گزارش سالانه خود در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که دیوان کیفری بین‌المللی برای روسیه مورد علاقه است زیرا در حال تحقیق درباره جنایات جنگی احتمالی روسیه در گرجستان و اوکراین است.

در آگوست ۲۰۲۳، کریم خان، دادستان دیوان بین المللی کیفری، هشدار داد که حملات سایبری می تواند بخشی از تحقیقات جنایات جنگی آینده باشد و خود دیوان کیفری بین المللی می تواند آسیب پذیر باشد و باید دفاع خود را تقویت کند.

به احتمال زیاد این یک حمله دولت ملت است [by Russia] جیمی مولز، مدیر ارشد بازاریابی فنی در شرکت امنیت سایبری مستقر در ایالات متحده، این اتفاق تنها یک هفته پس از ایجاد یک دفتر میدانی در کیف برای ردیابی جنایات جنگی روسیه توسط ICC رخ داد. ExtraHopبه TNW گفت.

وی ادامه داد: منبه نظر می رسد ICC ممکن است حجم قابل توجهی از داده ها را در یک حمله از دست داده باشد که در حال حاضر از افشای جزئیات آن خودداری می کند. اغلب ما می بینیم که مؤسسات نمی توانند شبکه ها و داده های خود را به درستی ایمن کنند که منجر به نقض و سرقت داده ها می شود. هیچ کس از بازیگران بد معاف نیست، به همین دلیل است که هر سازمانی باید برای حمله آماده شود.»


منبع: https://thenextweb.com/news/hack-icc-war-crimes-tribunal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *