هیئت منصفه در حال بررسی سرنوشت سام بنکمن-فرید هستند. در اینجا چیزی است که آنها باید روی آن توافق کنند تا بنیانگذار FTX را محکوم کنند.

SBF


چلسی جیا فنگ/خودی



  • هیئت منصفه شروع به بررسی پرونده جنایی علیه سام بنکمن-فرید کرده اند.
  • دادستان ها او را به پولشویی و توطئه برای کلاهبرداری از مشتریان، سرمایه گذاران و وام دهندگان FTX و Alameda متهم کردند.
  • در اینجا خلاصه ای از هفت اتهامی است که هیئت منصفه در حال بررسی هستند.
تبلیغات

تبلیغات

اکنون تصمیم گیری درباره سرنوشت سام بنکمن-فرید به عهده هیئت منصفه است.

بعدازظهر چهارشنبه، کمی قبل از ساعت ۳:۳۰، ۱۲ هیئت منصفه وارد اتاقی در طبقه ۲۶ دادگاه فدرال منهتن در مرکز شهر منهتن شدند تا درباره مجرم بودن بنکمن-فرید بحث کنند.

هیئت منصفه و شش عضو علی البدل شنیدند شهادت در طول چهار هفته در مورد پرونده علیه بانکمن-فرید، بنیانگذار شرم آور صرافی ارزهای دیجیتال FTX و صندوق تامینی ارز دیجیتال Alameda Research.

آنها نیز از خود بانکمن-فرید شنیده شده استکه نادر و مرحله خطرناک شهادت در جایگاه شاهد در دفاع از خودش

تبلیغات

تبلیغات

دادستان ها ادعا می کند که او از مشتریان FTX پول سرقت کرده استمبادله، و از وجوه برای معاملات، سرمایه گذاری و خرید ملک از طریق Alameda Research استفاده کرد.

پس از شنیدن دور پایانی بحث های پایانی و دستورالعمل‌های قاضی صبح پنجشنبه، اعضای هیئت منصفه اکنون این فرصت را دارند که در مورد تمام شواهد صحبت کنند و تصمیم بگیرند که آیا بانکمن-فرید فراتر از یک شک منطقی مجرم است یا خیر.

بنکمن-فرید برای هفت فقره جنایی محاکمه شد. آنها چه هستند و هیئت منصفه باید بر سر آن توافق کند:

  1. کلاهبرداری سیمی در مشتریان FTX – هیئت منصفه باید به اتفاق آرا موافقت کنند که Bankman-Fried در طرحی شامل سیم‌ها – یعنی تماس‌های تلفنی، پیام‌های متنی، توییت‌ها، آگهی‌های تبلیغاتی Super Bowl یا نقل و انتقالات بانکی از طریق خطوط دولتی یا بین‌المللی – برای کلاهبرداری از مشتریان صرافی با استفاده نادرست از پولشان شرکت کرده است. .

  2. توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری با سیم در مشتریان FTX — لوئیس کاپلان، قاضی منطقه ای ایالات متحده، هیئت منصفه را موظف کرد تا بررسی کند که آیا بنکمن-فرید حداقل با یک نفر دیگر توطئه کرده است تا اولین شمارش را انجام دهد. چهار عضو حلقه درونی بانکمن-فرید دارند قبلاً به توطئه با او اعتراف کرده استسه نفر از آنها در دادگاه با توافقنامه همکاری شهادت دادند.

  3. کلاهبرداری از وام دهندگان Alameda Research – دادستان ها باید هیئت منصفه را متقاعد می کردند که موافقت کنند که بانکمن-فرید اطلاعات نادرست یا گمراه کننده ای را برای کلاهبرداری از مؤسسات مالی که به Alameda Research وام داده بودند، ارائه می داد تا وام های موجود را لغو نکنند یا وام های جدید را تمدید نکنند.

  4. توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری از وام دهندگان Alameda – هیئت منصفه باید دریابند که Bankman-Fried حداقل به یک نفر دیگر پیوسته است تا شمارش شماره را به دست آورند. ۳٫ کارولین الیسون، مدیر عامل سابق Alameda Research که در توطئه ادعایی به گناه خود اعتراف کرده بود، شهادت داد که او نسخه هایی از ترازنامه های پخته شده را به بانکمن-فرید نشان داد برای ارسال به سرمایه گذارانی که رابطه مالی واقعی خود را با FTX پنهان می کنند.

  5. توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری از اوراق بهادار در سرمایه گذاران FTX – برای این شمارش، هیئت منصفه باید دریابند که Bankman-Fried در طرحی با حداقل یک نفر دیگر شرکت کرده است تا وضعیت مالی FTX را به طور قابل توجهی به سرمایه گذاران نادرست معرفی کند. برخلاف برخی دیگر از اتهامات توطئه، برای این یکی هیئت منصفه باید موافقت کنند که بنکمن-فرید گامی آشکار در این طرح برداشته است، نه اینکه فقط توافق مشترکی با دیگران داشته باشد.

  6. توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری کالا در مشتریان FTX – برای در نظر گرفتن این شمارش، هیئت منصفه باید با مشتریان FTX کلاهبرداری شده بانکمن-فرید در مورد ارزهای دیجیتال یا ارزهای رمزنگاری شده آنها با سوء استفاده از سپرده های آنها و استفاده از آنها برای پرداخت سرمایه گذاری ها، بدهی ها یا هزینه های آلامدا یا هر هدف دیگری موافقت کنند.

  7. توطئه برای ارتکاب پولشویی – برای این شمارش، هیئت منصفه باید پیدا کنند که Bankman-Fried حداقل با یک نفر دیگر برای پولشویی کار کرده است. دادستان ها ادعا می کنند که بانکمن-فرید از دو طریق قوانین جنایی پولشویی را نقض کرده است. یکی، با انجام معاملات مالی برای پنهان کردن فعالیت غیرقانونی خود. و دوم، با انجام تراکنش پولی بیش از ۱۰۰۰۰ دلار از وجوهی که از فعالیت مجرمانه به دست آمده است. اگر هیئت منصفه هر یک را درست تشخیص دهد، بانکمن-فرید در این مورد مقصر خواهد بود.

تبلیغات

تبلیغات

علاوه بر اتهامات جنایی در این محاکمه، بانکمن-فرید با مجموعه ای از اتهامات مرتبط با مشارکت های غیرقانونی کمپین روبرو است.

این اتهامات مالی کمپین در حال حاضر موضوع یک مناقشه پیچیده مربوط به معاهده استرداد بین ایالات متحده و باهاما است، جایی که FTX و Alameda در آنجا مستقر بودند و Bankman-Fried در آنجا دستگیر شد. محاکمه دوم، در مورد این اتهامات، برای مارس ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است.

اگر بانکمن-فرید در دادگاه امسال مجرم شناخته شود، مشخص نیست که آیا کاپلان برای محکوم کردن او تا پایان دادگاه دوم صبر کند یا خیر.

به عنوان بخشی از حکم، کاپلان تقریباً به طور قطع یافته قبلی خود را در نظر خواهد گرفت که بنکمن-فرید سعی کرده است شاهدان پرونده خود را دستکاری کند، و بررسی کند که آیا هنگام شهادت در این پرونده زیر سوگند دروغ گفته است یا خیر. اگر او در تمام اتهامات مجرم شناخته شود، مجازات احتمالی ممکن است بیش از یک قرن باشد.

تبلیغات

تبلیغات

فراتر از اتهامات جنایی، بانکمن-فرید مشکلات حقوقی دیگری نیز دارد، از جمله مذاکرات بر سر ورشکستگی FTX و دعاوی مدنی از سوی تنظیم‌کننده‌ها و سرمایه‌گذارانی که ادعا می‌کنند فریب خورده‌اند.

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

سام بنکمن-فرید
ftx
تبلیغات


نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/sam-bankman-fried-trial-all-criminal-charges-explained-2023-11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *