وردپرس در حال دریافت یک ارتقاء عمده Fediverse است

وردپرس در حال دریافت یک ارتقاء عمده Fediverse است

WordPress.com در این ماه با راه‌اندازی ActivityPub 1.0.0 برای WordPress، یک افزونه جدید طراحی شده برای پیوند نزدیک‌تر وبلاگ‌ها با fediverse، تعهد خود را به fediverse عملی می‌کند.

این خبر از جانب مهندس طراحی خودکار مت ویب می آید که ارسال شده در X: “ActivityPub 1.0.0 برای #WordPress امروز منتشر شد! فعال کنید و وبلاگ WP شما اکنون می تواند در فدیورس دنبال شود و پاسخ ها را به عنوان نظر دریافت کنید.

افزونه وردپرس تنها چند ماه پس از تصاحب ActivityPub توسط شرکت ارائه شد که در ماه مارس بینشی از تعهد شرکت به fediverse ارائه داد.

افزونه WordPress ActivityPub با فدیورس کار می کند

Wiebe به موضوع X اضافه شد a تغییرات ثبت شده برای افزونه ای که اکنون متعلق به Automattic است، که شامل برخی بهبودهای ویژگی و رفع اشکال است.

در حال حاضر، این افزونه تنها از وبلاگ‌های وردپرس خود میزبانی شده پشتیبانی می‌کند، اما هنگامی که از وی در مورد آینده WordPress.com در X پرسیده شد، Wiebe گفت که پشتیبانی از پلتفرم Automattic به زودی ارائه می‌شود.

در حالی که فدیورس همچنان یک منطقه خاص از بازار است، کاربران رسانه های اجتماعی بیشتری از X به پلتفرم هایی مانند Mastodon مهاجرت می کنند که قبلاً توییتر نامیده می شد، زیرا تغییرات شدید در پلتفرم و عملیات آن توسط مالک جدید Elon Musk ارائه شد.

در ماه‌های پس از تصاحب ماسک، شرکت‌های بیشتری علاقه خود را به فدیورس ابراز کرده‌اند. اواخر سال گذشته، ویوالدی مرورگر (که می گوید اولین موردی بود که نمونه Mastodon داشت) شبکه اجتماعی را مستقیماً در مرورگر خود ادغام کرد.

فدیورس که به دلیل ساختار غیرمتمرکزش محبوب است، قول می دهد که به کاربران کنترل بیشتری بر داده ها و محتوایی که می بینند بدهد. در دوران کاهش اعتماد و نارضایتی در رسانه‌های اجتماعی سنتی، خدماتی مانند Mastodon می‌توانند رشد سالمی را در سال‌های آینده تجربه کنند.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/wordpress-is-getting-a-major-fediverse-upgrade

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *