وزیر نوآوری: کانادا می خواهد اولین کشوری باشد که مقررات هوش مصنوعی را اجرا می کند

وزیر نوآوری: کانادا می خواهد اولین کشوری باشد که مقررات هوش مصنوعی را اجرا می کند

VentureBeat ارائه می دهد: AI Unleashed – یک رویداد اجرایی انحصاری برای رهبران داده های سازمانی. شبکه و یادگیری با همتایان صنعت. بیشتر بدانید


کانادا قصد دارد اولین کشور جهان باشد مقررات رسمی فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر نوآوری، علم و صنعت کانادا در سخنرانی روز چهارشنبه گفت که بخش هوش مصنوعی در حال ظهور را پوشش می دهد.

او گفت: «جهان به ما نگاه می‌کند تا در چگونگی تعریف نرده‌های محافظی که قرار است در اینجا در کانادا قرار داده شود و الهام بخش بقیه جهان باشیم، رهبری کنیم.»

شامپاین در سخنان خود در کنفرانس ALL IN در مورد مقررات هوش مصنوعی در مونترال، کبک، خاطرنشان کرد که “هوش مصنوعی در ذهن همه و همچنین در ذهن رهبران سراسر جهان است و آنها از ما انتظار دارند که عمل کنیم.”

یک استراتژی ملی هوش مصنوعی در حال ظهور

کانادا در سال جاری استراتژی ملی هوش مصنوعی خود را دو برابر کرد.

رویداد

هوش مصنوعی آزاد شد

یک شب انحصاری فقط دعوت از بینش و شبکه، که برای مدیران ارشد سازمانی که بر پشته‌های داده و استراتژی‌ها نظارت دارند، طراحی شده است.

بیشتر بدانید

شامپاین گفت: «کانادا اکنون یک کد رفتاری داوطلبانه هوش مصنوعی خواهد داشت که بر روی هوش مصنوعی مولد پیشرفته متمرکز خواهد شد.

را کد رفتارکه چندین شرکت بزرگ هوش مصنوعی کانادایی از جمله استارت‌آپ هوش مصنوعی سازمانی سفید داغ منسجمCoveo و Ada، و همچنین شرکت های بزرگتر مانند Blackberry و OpenText امضا کرده اند، هدفش این است که “به کانادایی ها نشان دهد که سیستم هایی که آنها استفاده می کنند ایمن هستند و مطمئناً منافع عمومی را بیشتر می کنند.” هدف آن ایجاد اعتماد در حین تدوین قوانین ملی است.

این آیین نامه پس از ارائه لایحه C-27 توسط قانونگذاران در سال گذشته که به عنوان قانون اجرای منشور دیجیتال نیز شناخته می شود، تلاشی برای مدرن کردن قوانین حفظ حریم خصوصی و ایجاد مقررات پیرامون استفاده از هوش مصنوعی با پیشرفت و تکثیر سریع فناوری است.

هدف این لایحه اجرای منشور دیجیتال جدید کانادا است که بر حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی آنلاین تمرکز دارد.

قوانین حریم خصوصی کانادا را برای اولین بار در بیش از ۲۰ سال به روز می کند تا پیشرفت هایی مانند تشخیص چهره، الگوریتم های تشخیص احساسات و دیگر کاربردهای جدید داده ها و هوش مصنوعی را در نظر بگیرد.

لایحه C-27 همچنین قانون جدید فدرال هوش مصنوعی و داده ها (AIDA) را ایجاد می کند، که معیارهای پاسخگویی را برای نحوه مدیریت و استفاده شرکت ها از داده های شخصی کانادایی ها، ایجاد حقوق پیرامون داده های آنها، و اجرای دستورالعمل هایی برای توسعه اخلاقی و کاربرد آنها ایجاد می کند. فناوری های هوش مصنوعی

قوانین هوش مصنوعی پیشنهادی بحث برانگیز بوده است

اما برخی از فعالان و حتی برخی از رهبران صنعت فناوری از تلاش‌های دولت کانادا تا کنون انتقاد کرده‌اند – هم لایحه پیشنهادی و هم آیین‌نامه رفتار داوطلبانه، به خاطر اینکه یا برای حمایت از حقوق مردم کم کاری انجام می‌دهند، یا برای تحمیل تشریفات سنگین جدید. پیرامون نوآوری

در نامه ای مشترک بیش از ۳۰ سازمان جامعه مدنی و کارشناسان، خطاب به وزیر نوآوری، نگرانی های جدی را مبنی بر اینکه AIDA به اندازه کافی از حقوق و آزادی های شهروندان محافظت نمی کند، مطرح کرده اند.

این نامه بیان می کند که AIDA همانطور که در حال حاضر پیشنهاد شده است، منافع اقتصادی را بالاتر از ملاحظات تأثیرات حقوق بشر قرار می دهد. شکاف‌های تعریفی زیاد و عدم قطعیت به دلیل ناخوانا و بی‌ماهیت گذاشتن جنبه‌های عمده قانون مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

بیشترین نگرانی برای برخی از فعالان عدم وجود هرگونه مشاوره عمومی معنادار در توسعه AIDA است. همتایان بین‌المللی به‌عنوان کار بین‌بخشی بسیار مهم‌تری برای توسعه متفکرانه قوانین حاکمیت هوش مصنوعی انجام داده‌اند.

برای رفع این کاستی ها، امضاکنندگان خواستار حذف کامل AIDA از لایحه C-27 هستند که در حال حاضر بر اساس آن پیشنهاد شده است. این امر به AIDA فرصت می دهد تا به درستی مورد بررسی قرار گیرد، برای ورودی های عمومی مجدداً باز شود و قبل از اینکه دوباره مطرح شود، از طریق تجدید نظرها بهبود یابد. رها کردن AIDA همانطور که هست، اعتماد کانادایی ها به رویکرد نظارتی به چنین فناوری نوظهوری مهمی را به خطر می اندازد.

برای رفع این نگرانی‌ها، وزیر اظهار داشت که از طریق جلسات با کارشناسان، «ما متوجه شدیم که در حالی که در حال تدوین قانونی در اینجا در کانادا هستیم، زمان می‌برد و فکر می‌کنم اگر از افراد صنعت بپرسید، از ما می‌خواهند که همین الان اقدام کنیم تا مطمئن باشید که ما اقدامات خاصی داریم که شرکت‌ها می‌توانند در حال حاضر برای ایجاد اعتماد در محصولات هوش مصنوعی خود انجام دهند. آیین نامه رفتار داوطلبانه پاسخی به این نگرانی هاست.

مدیر عامل Shopify توبی لوتکه به X رفت، پلتفرم اجتماعی که قبلاً به نام توییتر شناخته می شد، برای ابراز شکایات خود مبنی بر اینکه “نیازی به داوران بیشتر در کانادا” وجود ندارد.

وزیر امور خارجه روز سه شنبه در دیدار با کمیته دائمی صنعت، علم و فناوری مجلس عوام اعلام کرد: اصلاحات در لایحه برای رسیدگی به مسائل مطرح شده توسط گروه های خارجی به قانون می آیند.

کانادا سابقه طولانی در مشارکت هوش مصنوعی دارد

کانادا به طور فعال برای ایجاد چارچوبی برای هوش مصنوعی مسئول کار کرده است. وزیر برخی از گام‌های کلیدی که کانادا قبلا برداشته است، از جمله راه‌اندازی اولین استراتژی ملی هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۷ با تقریباً ۵۰۰ میلیون دلار بودجه را برجسته کرد. این به کانادا کمک کرد تا از همان ابتدا به عنوان یک رهبر در هوش مصنوعی قرار گیرد. کانادا همچنین در سال ۲۰۱۸ با فرانسه مشارکت جهانی در زمینه هوش مصنوعی (GPAI) را پایه گذاری کرد تا کارشناسان را برای توسعه بهترین شیوه ها در زمینه هوش مصنوعی گرد هم آورد.

در سطح بین المللی، وزیر گفت که کانادا “به طور فعال درگیر چیزی است که ما آن را رهبری فرآیند هوش مصنوعی Euro SEMA می نامیم… و ما در تلاش هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که رویکرد مشترکی با کشورهای همفکر برای مدیریت فرصت های به وجود آمده از هوش مصنوعی مولد داریم. در حالی که به مسائلی که شهروندان ما می خواهند ما با آنها رسیدگی کنیم نیز رسیدگی کنیم.» او گفت که همسویی با شرکای بین المللی یک اولویت است.

وزیر امور خارجه در سخنان خود تاکید کرد: مردم از ما انتظار دارند که از این اجلاس با پاسخ به نگرانی‌هایشان بیرون بیاییم و همچنین نشان دهیم که دنیا فرصت‌هایی دارد.

ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری سازمانی متحول کننده کسب کنند و معامله کنند. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.


منبع: https://venturebeat.com/ai/canada-ai-code-of-conduct/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *