چرا بازیگران و نویسندگان هالیوود هنوز اعتصاب می‌کنند، SAG-AFTRA و WGA برای چه می‌جنگند، و چگونه کناره‌گیری‌ها سرگرمی را به هم می‌زند.


  • اعتصاب نویسندگان هالیوود با پیوستن بازیگران به صفوف اعتراض در ماه ژوئیه افزایش یافت.
  • نویسندگان و بازیگران بر سر مسائلی مانند دستمزد و هوش مصنوعی مذاکراتی با پخش کننده ها و استودیوها داشته اند.
  • اعتصابات SAG-AFTRA و WGA با هم توسعه و ترویج محتوای جدید را افزایش داده اند.

هالیوود با اعتصابات همزمان بازیگران و نویسندگان به طور مجازی متوقف شده است. این اولین بار در بیش از ۶۰ سال است که هر دو صنف یک اقدام کارگری علیه استودیوها ترتیب داده اند.

در ۲ می، انجمن نویسندگان آمریکا و آن بیش از ۱۰۰۰۰ کاتب اعتصاب کردند پس از ناکامی در دستیابی به توافق با اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون، انجمن تجاری که نماینده شرکت های هالیوود مانند استریمرها، شبکه ها و استودیوها است.

در ژوئیه، پس از یک ماه مذاکره خود با AMPTP، SAG-AFTRA نیز اعتصاب را فراخواندو در نتیجه بیش از ۱۶۰۰۰۰ عضو آن کار خود را از شرکت های هالیوود نیز دریغ کردند. وضعیت تقریباً فلج شده در صنعت سرگرمی تابستان امسال حاکم شده است، بدون اینکه پایان روشنی در چشم باشد.

تبلیغات

تبلیغات

برنامه های تلویزیونی آخر شب بلافاصله تاریک شدند پس از اینکه نویسندگان به صف‌های اعتصاب دست زدند، و تعداد بی‌شماری نمایش، فیلم و پروژه‌های دیگر در همبستگی با اعضای هر دو اتحادیه اعتصابی تعطیل یا بسته شدند. در همین حال، هزاران نویسنده و بازیگر به خیابان‌های لس‌آنجلس و نیویورک سیتی آمده‌اند تا از استودیوها در مورد مسائلی مانند دستمزد، کارمندان، حمایت‌های بهتر حمایت کنند. و ظهور هوش مصنوعی.

یکی از نمونه‌های بارز تأثیر حملات دوگانه، مرگ ستارگان و نویسندگان در جشنواره‌های اصلی فیلم پاییزی است که زمینه را برای مسابقه جوایز اسکار فراهم کرد. به این دلیل که قوانین هر دو اتحادیه اعضا را از کمپین تبلیغاتی به نمایندگی از پروژه‌های جدید منع می‌کند، اگرچه پروژه‌های ساخته شده توسط شرکت‌هایی که بخشی از AMPTP نیستند مستثنی هستند.

آدام درایور، ستاره فیلم فراری ساخته مایکل مان، در ماه اوت در جشنواره فیلم ونیز گفت: “من به حضور در اینجا افتخار می کنم، به عنوان بازنمایی بصری فیلمی که بخشی از AMPTP نیست.”

از زمانی که استودیوها و پخش‌کننده‌ها محتوای تازه‌ای را ذخیره کرده‌اند، مصرف‌کنندگان متوجه تغییرات بزرگی در صفحه‌نمایش‌های خود نشده‌اند، اما با شروع پخش فصل پاییز تلویزیون با یک برنامه پر از واقعیت – و بدون قسمت های جدید نمایش های محبوب مانند “ابوت ابتدایی.”

و به نظر می رسد که احساسات عمومی در کنار SAG-AFTRA و WGA در حال ایجاد است. هفتاد و دو درصد آمریکایی ها بیشتر با نویسندگان همدردی می کنند تا با شرکت های AMPTP. طبق نظرسنجی آگوست گالوپهمچنین نشان داد که ۶۷ درصد از آمریکایی ها با بازیگران در استودیو همدردی می کنند.

اینسایدر تحولات اصلی در طول این داستان بازی را برای هالیوود پوشش داده است. در اینجا نگاهی داریم به آنچه باعث اعتصابات می شود، و چگونه آنها می توانند اثری ماندگار بر تجارت سرگرمی بگذارند.

چرا نویسندگان و بازیگران هالیوود اعتصاب می کنند؟

SAG-AFTRA و WGA در مورد مسائل مختلف – برخی جداگانه، برخی مشترک – اعتصاب می کنند، اما هر دو گروه خواستار تغییر در غرامت و محافظت در برابر تجاوز هوش مصنوعی به صنعت خود هستند.

نویسندگان همچنین به دنبال حداقل نیازهای کارکنان برای اتاق نویسندگان سریال هستند، در حالی که بازیگران می‌خواهند قوانین مربوط به ممیزی‌های ضبط شده را تغییر دهند.

تبلیغات

تبلیغات

خواسته‌های هر دو گروه تغییراتی است که در صنعت سرگرمی ایجاد شده است که با انقلاب پخش جریانی به وجود آمده است: فصل‌های کوتاه‌تر تلویزیون، پرداخت‌های باقی‌مانده کمتر و کمتر، و سایر تغییرات ساختاری که کار را برای بازیگران و نویسندگان شاغل دشوار کرده است.

فران درشر، رئیس SAG-AFTRA در ماه ژوئیه در مورد استودیوها گفت: “باید از خواب بیدار شوید و قهوه را بو کنید.” ما خواهان احترام و تجلیل برای مشارکت خود هستیم.»

تهدید هوش مصنوعی مولد مسئله ای بسیار مهم است.

نویسندگان نگران هستند که هوش مصنوعی بتواند نقش آنها را در تولید اسکریپت های جدید جایگزین کند. بازیگران می ترسند که می تواند شباهت های آنها را به صورت دیجیتالی تکرار کنید و درایو برخی از گروه ها، مانند بازیگران پس زمینهمنسوخ شدن – تصوری که استودیوها آن را رد کرده اند.

در مورد مسائل و خواسته هایی که باعث اعتصابات WGA و SAG-AFTRA می شود بیشتر بخوانید:

اعتصابات SAG-AFTRA و WGA چه زمانی پایان می یابد؟

روز کارگر بدون هیچ پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بین دو اردوگاه آمده و رفته است. اعتصاب نویسندگان اکنون از اعتصاب ۱۰۰ روزه قبلی WGA در سال‌های ۲۰۰۷-۲۰۰۸ گذشته است که تقریباً ۲ میلیارد دلار برای اقتصاد کالیفرنیا هزینه داشت. در اوایل ماه اوت، یک متخصص تخمین زد تلفات اعتصابات دوگانه امسال ۳ میلیارد دلار بود برای دولت

داستانی جنجالی که در ماه جولای توسط نشریه تجارت منتشر شد ضرب الاجلبر اساس منابعی که نامشان فاش نشده است، پیشنهاد کرد که استودیوها قصد دارند تا زمانی که ممکن است متوقف شوند. یک “مدیر استودیو” ناشناس به این نشریه گفت: “پایان بازی این است که اجازه دهیم کارها تا زمانی که اعضای اتحادیه شروع به از دست دادن آپارتمان های خود و از دست دادن خانه های خود کنند.”

سخنگوی AMPTP در بیانیه ای به Insider پس از مقاله Deadline، اصرار داشت که این مقاله نادرست است. این سخنگو گفت: «این افراد ناشناس از طرف شرکت‌های ما صحبت نمی‌کنند که متعهد به دستیابی به یک معامله و بازگرداندن صنعت ما به کار هستند.»

تبلیغات

تبلیغات

اما برای بسیاری از نویسندگان و بازیگران، نظرات به چیزی شبیه یک فریاد تجمع تبدیل شد. به همین ترتیب، زمانی که باب ایگر مدیر عامل دیزنی در ماه جولای به CNBC گفت که خواسته های اصناف “واقع بینانه” نبود درشر و دیگران از او انتقاد کردند – و در نتیجه، روسای استودیوهای همکارش – به‌عنوان غیرقابل ارتباط. ایگر برخی از نظرات خود را در مورد تماس ماه اوت دیزنی پس گرفت، اما خسارت وارد شد.

امیدها بعداً در ماه اوت افزایش یافت ایگر – همراه با رئیس گروه سرگرمی یونیورسال فیلمد دونا لنگلی، تد ساراندوس، مدیر عامل نتفلیکس، و دیوید زاسلاو، مدیرعامل برادران وارنر دیسکاوری — با مذاکره کنندگان WGA به گفتگو نشستند. اما پس از اینکه جلسه هیچ پیشرفتی نداشت، AMPTP شرایط آخرین پیشنهاد خود را منتشر کرد که WGA آن را “نه هیچ، نه تقریباً کافی” نامید.

درباره چرایی ادامه اعتصاب و چگونگی پایان آن بیشتر بخوانید:

چه برنامه هایی لغو می شوند و چگونه شبکه ها و استریمرها تحت تأثیر قرار می گیرند؟

تعداد قابل توجهی از تولیدات در طول اعتصاب‌ها کار خود را تعطیل کرده‌اند، و فعالان شبکه تلویزیونی، مانند برنامه‌های کمدی اواخر شب، نیز تاریک شده‌اند.

اما بینندگان ممکن است تعجب کنند که چرا هنوز در تابستان امسال شاهد نمایش های جدید در شبکه ها و استریمرها بودند. فیلم‌ها و سریال‌ها ماه‌ها – و گاهی سال‌ها – قبل از اینکه به مخاطبان راه پیدا کنند، تولید می‌شوند و هالیوود پیش‌بینی می‌کرد اعتصابات احتمالی وجود داشته باشد، با توزیع‌کنندگانی که ماه‌ها برنامه‌هایی را ذخیره می‌کنند تا از خشکسالی محتوا جلوگیری کنند و بینندگان را حفظ کنند. فروشگاه‌های محتوای جدید آن‌ها برای همیشه دوام نمی‌آورند، اما استودیوها و پخش‌کننده‌ها امیدوارند که مطالب کافی را برای به حداقل رساندن اختلال برای مصرف‌کنندگان ذخیره کرده باشند.

برنامه‌نویسی بدون اسکریپت – نمایش‌های بازی فکری، مسابقات دوستیابی، خوانندگی و نمایش استعدادها، و فرنچایزهای محبوبی مانند “The Real Housewives” یا “The Kardashians” – منطقه‌ای است که در آستانه رونق است.

تلویزیون واقعیت برای تولید به اعضای اتحادیه متکی نیست، به همین دلیل است که این قالب در آخرین اعتصاب نویسندگان نیز رونق گرفت. این بار، تعدادی از شرکت‌ها به نظر راه‌اندازی شده‌اند تا از عجله طلا استفاده کنند.

در مورد چگونگی آمادگی شرکت های هالیوود برای اعتصابات بیشتر بخوانید:

تبلیغات

تبلیغات

استخدام در هالیوود در حال حاضر: آیا کسی هنوز استخدام می کند؟

اگرچه این شرکت ها می گویند که برای مدت طولانی آماده هستند، اما این اعتصاب ها در شرایطی رخ می دهد که آنها با چالش های زیادی روبرو هستند. شرکت چالنجر، گری و کریسمس به اینسایدر گفت که در اواسط سال، شرکت‌های سرگرمی بیش از ۱۵۰۰۰ شغل را کاهش داده بودند. بر اساس گزارش اداره آمار کار، تنها در ماه اوت، ۱۷۰۰۰ شغل در صنعت فیلمبرداری و ضبط صدا از بین رفته است که “منعکس کننده فعالیت اعتصابی” است.

برای بسیاری از جویندگان کار، هالیوود واقعاً شبیه یک بیابان شده است.

استخدام برای نقش‌های خلاقانه به طور گسترده با تعطیلی بسیاری از تولیدات متوقف شده است. کارمندان در همه ظرفیت‌های توسعه و تولید ضربه خورده‌اند – نه فقط نویسندگان، که با اعتصاب‌ها از حقوق خود چشم‌پوشی می‌کنند، بلکه کارگرانی از هر رشته‌ای که در محل کار حضور دارند.

افراد امیدواری که به دنبال ورود به این صنعت هستند به Insider گفتند که در حال حاضر یافتن شغل غیرممکن است. یک راه برای تازه واردان این بوده است که سعی کنند نقش هایی را برای خود به عنوان تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی ایجاد کنند. استودیوها استعدادهای جوان را از پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و تیک تاک استخدام می کنند برای روشن کردن مطالب آنها.

اما اینفلوئنسرهایی که آرزو دارند روزی به اتحادیه بازیگران بپیوندند باید با احتیاط قدم بردارند تا قوانین آن را زیر پا نگذارند – و بسیاری از چهره‌های برجسته در اقتصاد خلاق قبلاً گفته‌اند که برای شرکت‌های ضربه خورده هالیوود کار نخواهند کرد.

در مورد اینکه چگونه اعتصابات بر کارگرانی که امیدوارند به هالیوود نفوذ کنند، بیشتر بخوانید:

کدام شرکت ها از هوش مصنوعی در سرگرمی استقبال می کنند؟

حتی با وجود اینکه WGA و SAG-AFTRA سخت برای متوقف کردن راهپیمایی بی‌امان فناوری و هوش مصنوعی می‌جنگند، بعید است که این نیروها حتی زمانی که اعتصاب‌ها پایان می‌یابد و معاملات جدید برقرار می‌شود، ناپدید شوند.

به نظر می رسد بسیار محتمل تر است که شرکت های هالیوود همچنان از کارایی ها، فرصت های کاهش هزینه ها و پتانسیل داستان سرایی این ابزارها استقبال کنند.

تبلیغات

تبلیغات

با بزرگ‌تر شدن فضا، شرکت‌ها راه‌های جدیدی را برای خودکار کردن صدای بازیگران مشهور، احیای دیجیتالی استعدادهای فوت شده، و حتی استفاده از الگوریتم‌هایی برای پیش‌بینی اینکه کدام فیلم‌ها آن را در گیشه شکست خواهند داد، ابداع می‌کنند. گرفتن خرد شده

این فشارها صنعت را برای نبردی بلندمدت آماده می‌کند، زیرا یک مدل کسب‌وکار نسل‌های قدیمی توسط وال استریت و فناوری بزرگ بازسازی شده است.

درباره اینکه چگونه هوش مصنوعی سرگرمی ها را مختل می کند و اینکه کدام شرکت ها پیشرو هستند، بیشتر بخوانید:

این مقاله در ابتدا در ماه جولای منتشر شد و به روز شده است.

آیا در هالیوود کار می کنید؟ آیا نویسنده، بازیگر یا حرفه ای در یک شبکه، پخش کننده یا استودیو هستید؟ با گزارشگران هالیوود اینسایدر در ارتباط با داستان های خود تماس بگیرید: رید الکساندر را می توان از طریق ایمیل در ralexander@insider.comو لوسیا موسی را می توان در lmoses@insider.com.

در ادامه بخوانید


گاو نر


منبع: https://www.businessinsider.com/why-sag-aftra-actors-wga-writers-unions-strike-hollywood

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *