چه اتفاقی برای دیزنی می‌افتد زیرا باب ایگر، مدیرعامل، برای ساده‌سازی شرکت، کاهش هزینه‌ها و سودآور کردن استریم تلاش می‌کند.


  • باب ایگر در دومین اقدام خود به عنوان مدیر عامل در تلاش است تا دیزنی را به عنوان یک شرکت لاغرتر تغییر شکل دهد.
  • ایگر اخیراً مدت تصدی خود را ۲ سال تمدید کرده است، اما زمان برای یافتن جانشینی برای او در حال حرکت است.
  • ایگر همچنین در تلاش است تا ESPN را مستقیماً به مصرف کننده برساند و یک تجارت پخش جریانی سودآور ایجاد کند.

وقتی باب ایگر به دیزنی برگشت در نوامبر ۲۰۲۲، شرکت و شهرک بازگشت را جشن گرفت مدیر عامل موفق و سیاستمدار بزرگترین برند سرگرمی جهان.

دو سال تحت مدیریت سلف ایگر، باب چاپک، شرکت را سازماندهی مجدد کرد – به روشی که بسیاری از خودی ها دوست نداشتند – و برخی از مدیران، تیم ها و شرکای خلاق. بی روحیه.

اما ایگر به زودی مجبور شد سخت گیری کند و اعلام کرد ۷۰۰۰ شغل به عنوان بخشی از کاهش ۵٫۵ میلیارد دلاری. در بهار، آن اخراج ها کامل شد، اما تصمیمات سخت اینطور نیست. ایگر مشخص کرده که هست به دنبال خریدار و شریک برای بخش های مهمی از تجارت دیزنی.

او همچنین در حال ورود به شرط‌بندی ورزشی است، منطقه‌ای که قبلاً گفته بود برای دیزنی مناسب برای خانواده نیست. تلاش برای تغییر عملکرد فیلم های شرکت؛ کار برای سودآور کردن استریم؛ و درگیری با منشور ارتباطات در مورد شرایط قرارداد جدید برای انتقال کانال های کابلی دیزنی – همه در میان اعتصابات تاریخی هالیوود.

در همین حال، پس از در حال گسترش قرارداد دو سال دیگر او، ایگر و هیئت مدیره دیزنی نیز مشکل بزرگی برای یافتن جانشین ایگر در حین مبارزه دارند. دعاوی حقوقی بیش از ضرر استریم، این سوال که آیا خریدار برای املاک تلویزیون وجود دارد یا خیر، و این گمانه زنی که این شرکت در نهایت می تواند خود را بفروشد به یک نهاد بزرگتر، مانند اپل.

ایگر همچنان خود را در جریانی می‌بیند نبرد سیاسی با فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، بر سر قانون “نگو همجنسگرا” و کنترل پارک موضوعی اورلاندو دیزنی، گرد و غباری که در ماه های اخیر آرام شده است اما به پایان نرسیده است.

در اینجا چالش‌های کلیدی پیش رو و نحوه برخورد ایگر با آنها آورده شده است.

کاهش هزینه ها، حذف نقش ها و ساده سازی یک سبد گسترده

پس از اجرا سه دور از اخراجاز بخش پارک‌ها تا ESPN، ایگر دیزنی را به سه واحد اصلی – سرگرمی، ESPN و پارک‌ها – سازمان‌دهی کرد و اکنون به دنبال راه‌های بیشتری برای ساده‌سازی شرکت با کنار گذاشتن بالقوه کسب‌وکار تلویزیون و کابل برای تمرکز بر پخش است.

ایگر گفت CNBC در ماه ژوئیه که تجارت تلویزیون و کابل دیزنی، از جمله ABC و شبکه های کابلی مانند FX، “ممکن است هسته اصلی” این شرکت نباشد. او همچنین در ماه اوت این شرکت گفت تماس با درآمد این شرکت در حال مذاکره با شرکای بالقوه برای کمک به انتقال مستقیم ESPN به مصرف کننده بود.

با وجود اینکه دیزنی به دنبال کنار گذاشتن یا به اشتراک گذاشتن برخی از کسب‌وکارهای خود است، انتظار می‌رود که دیزنی کنترل کامل Hulu را در دست بگیرد و سهم باقی‌مانده Comcast را بخرد، روندی که دو شرکت به تازگی توافق کردند تا در ۳۰ سپتامبر شروع کنند. توافقنامه “put/call” 2019 بین دو شرکت، دیزنی می تواند سهم ۳۳ درصدی Comcast از استریمر را خریداری کند.

بیشتر در مورد تلاش های ایگر برای کاهش هزینه ها و ایجاد درآمد:

خارج کردن دیزنی و هالیوود از منطقه اعتصاب

تولید هالیوود از ماه مه تا حد زیادی توسط یک اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا علیه استودیوها و پخش‌کننده‌ها، که توسط اتحاد تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون نمایندگی می‌شوند، تعطیل شده است. SAG-AFTRA، اتحادیه بازیگران سینما و تلویزیون، اعتصاب خود را فراخواند و در ماه ژوئیه به نویسندگانی پیوست.

از جمله مسائلی که برای هر دو گروه وجود دارد، نگرانی در مورد غرامت، به ویژه باقیمانده برای پخش محتوا، و تجاوز به هوش مصنوعی در صنعت خود

در همان مصاحبه CNBC، ایگر تماس گرفت خواسته های بازیگران و نویسندگان اعتصابی «فقط واقع بینانه نیست». او از آن زمان لحن آشتی جویانه تری به خود گرفت و گفت که برای سازندگان “احترام و تحسین عمیق” قائل است و “شخصا متعهد” به یافتن راه حلی برای این بن بست چند ماهه است. او بوده است روشن خاموش شرکت در مذاکرات صنفی برای پایان دادن به اعتصاباتی که وارد پنجمین ماه خود شده و هیچ پایانی در آن دیده نمی شود.

را اعتصابات WGA و SAG-AFTRA حوزه تهدیدی برای کل هالیوودبه اقتصاد کالیفرنیا اشاره نکنیم، و ایگر یکی از رهبران استودیو بود که به پایان دادن به آخرین خروج نویسندگان در سال ۲۰۰۸ کمک کرد.

بیشتر در مورد اعتصابات هالیوود و تأثیر آنها بر دیزنی:

فشار برای سودآوری در جریان

با تمام شدن صبر وال استریت برای کسب و کار پخش جریانی ضررده شرکت های رسانه ای، ایگر قول داده است که دیزنی را تا پایان سال مالی ۲۰۲۴ سودآور کند.

او کتاب بازی نتفلیکس را دنبال می کند، به اشتراک گذاری رمز عبور را سرکوب می کند و افزایش قیمت ردیف‌های بدون آگهی پخش‌کننده‌های دیزنی تا مردم را به سمت پیشنهادات ارزان‌تر و با پشتیبانی تبلیغاتی سوق دهد.

اگر ایگر موفق شد خرید تمام Huluبرخی از تحلیلگران بر این باورند که چنین خواهد شد کمک دیزنی با پخش محتوا، بازاریابی و درآمد تبلیغاتی. و با توجه به اینکه ESPN مانند بقیه کابل ها رو به کاهش است، ایگر به دنبال این است که رسانه ورزشی را مستقیماً به مصرف کننده برساند، اما او نیاز دارد شرکای آن را به سرعت مقیاس کنندبا توجه به هزینه های سرسام آور حقوق ورزشی.

در همین حال، او به دنبال قرارداد دیزنی با پن اینترتینمنت برای کاهش فشار مالی بر ESPN. پس از سال‌ها گمانه‌زنی در مورد اینکه آیا، چه زمانی و چگونه ESPN وارد رقابت‌های شرط‌بندی ورزشی می‌شود، این شرکت در ماه آگوست قراردادی ۲ میلیارد دلاری با اپراتور کازینو منطقه‌ای برای ایجاد ESPN Bet اعلام کرد. پن قرار است پاییز امسال کتاب ورزشی خود را با ESPN تغییر نام دهد.

اطلاعات بیشتر در مورد آینده پخش در دیزنی و ESPN:

“من به شدت بر روی یک انتقال موفق متمرکز هستم”

شاید بزرگترین چالش پیش روی ایگر جستجوی جانشینی باشد که بتواند کسب و کارهای متفاوت دیزنی را رهبری کند و وال استریت را جذب کند. در طول اولین تصدی او، یک رشته از مدیران به عنوان نامزدهای جایگزین ایگر، که در نهایت کنترل را به باب چاپک سپردند – و سپس حذف شدند.

تمدید اخیر ایگر او را تا سال ۲۰۲۶ در سمت مدیر عامل باقی می‌گذارد و برای او زمان می‌برد تا دیزنی را متحول کند و به برخی نشان می‌دهد که او به آینده این شرکت اطمینان دارد – اما همچنین می‌تواند نشان دهد که وجود دارد. هیچ رقیب مشخصی برای مدیرعاملی وجود ندارد.

بسیاری معتقدند پیشتازان رؤسای مشترک واحد سرگرمی دیزنی، دانا والدن و آلن برگمن هستند. ایگر همچنین می‌تواند به بخش پارک‌ها، یک مرکز سود به رهبری جاش دامارو، نگاه کند.

در اواخر جولای، ایگر از مدیران ارشد سابق دیزنی (و مدعیان سابق مدیرعاملی) کوین مایر و تام استگز برای مشاوره در مورد تجارت تلویزیون، Puck استفاده کرد. گزارش شده استکه برخی آن را به عنوان یک آزمون برای مدیر عامل

ایگر در بیانیه ای که به همراه اعلام دیزنی در مورد تمدید وی ارائه شد، تاکید کرد که جستجو برای رئیس بعدی شرکت همچنان در اولویت است: “اهمیت روند جانشینی را نمی توان اغراق آمیز کرد، و همانطور که هیئت مدیره همچنان به ارزیابی فهرست بسیار واجد شرایط داخلی و خارجی ادامه می دهد. نامزدها، من به شدت بر روی یک انتقال موفق متمرکز هستم.”

اطلاعات بیشتر در مورد جانشینی مدیرعامل در دیزنی:

در ادامه بخوانید



منبع: https://www.businessinsider.com/disney-future-ceo-bob-iger-hulu-espn-streaming-succession-2023-9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *