چگونه از سلامت روان و رفاه کارگران از راه دور حمایت کنیم

وقتی کووید-۱۹ شیوع پیدا کرد، رفت و آمدهای ناگهانی به گذشته تبدیل شد و بسیاری از دفاتر خانه شکل میزهای آشپزخانه یا حتی پشته های کوسن روی تخت را به خود گرفتند. در حالی که بزرگنمایی مد ممکن است برای برخی اوج راحتی باشد، برای بسیاری انزوا و عدم جدایی بین کار و خانه شکنجه بود و بحران تنهایی و سلامت روانی را تشدید کرد.

کار از راه دور که در عصر دیجیتال فعال شده و به دلیل همه‌گیری توربوشارژ شده است، بسیار پیچیده‌تر از ایده‌آل تبلیغ‌شده اینستاگرام برای یک «عشایر دیجیتال» است که با لپ‌تاپ خود در بانوج بین درختان نخل تاب می‌خورد. اما هنوز هم می تواند مزایای زیادی را برای کارفرمایان و کارمندان ارائه دهد.

به عنوان مثال، شرکت ها به جای اینکه از نظر جغرافیایی محدود شوند، به یک استخر استعداد جهانی دسترسی پیدا می کنند. اجازه دادن به کار از راه دور همچنین می‌تواند جذابیت استخدام‌های احتمالی را افزایش دهد و همچنین نرخ نگهداری را افزایش دهد. علاوه بر این، کارفرمایان می توانند در هزینه های فضای اداری و خدمات آب و برق صرفه جویی کنند.

از سوی دیگر، کارمندان زمان کمتری را صرف رفت و آمد می‌کنند (که مزایای زیست‌محیطی نیز دارد)، زمان بیشتری برای خانواده دارند، آزادند در جایی که می‌خواهند زندگی کنند و به فرصت‌های متنوع‌تری دسترسی دارند.

استارتاپ فضایی اروپایی، موشک هندی را برای پرتاب نمونه اولیه ماموریت ماه انتخاب کرد

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

علاوه بر این، سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که حدود ۱٫۳ میلیارد نفر در سراسر جهان از اختلالات ذهنی یا جسمی طولانی مدت رنج می برند. به این ترتیب، کار از راه دور نیز یک مسئله دسترسی به اشتغال و شمول مالی است.

TNW با مبتکران سندی به نام منشور اروپایی برای رفاه محیط کار دیجیتال – فیلیپا ماتوس، معاون عملیات ویژه در Remote، و بن مارکس، کارآفرین تاثیرگذار، بنیانگذار و مدیر اجرایی کمپین #workanywhere، به گفتگو نشست.

کار از راه دور برای بسیاری، بسیاری از این افراد مساوی است با دسترسی به کار، که یک حق اساسی بشر است. و این واقعاً مبنایی بود برای راه‌اندازی کمپین «کار از هر کجا» – تلاش برای شعله‌ور کردن آن نوع تغییر فرهنگ. مارکس گفت و نشان دهد که کار از راه دور در واقع عدالت اقتصادی است. این فقط در مورد افراد نسبتاً ممتاز نیست که از رفت و آمد اجتناب کنند.»

فراتر رفتن از کلمات رایج

اما کار از راه دور و عمدتا دیجیتالی نیز با مجموعه ای از چالش ها همراه است. مرزهای مبهم بین کار و زندگی خصوصی، تنهایی و شاید نادیده گرفته شدن پیشرفت شغلی به دلیل عدم تماس چهره به چهره همه چیزهایی هستند که می توانند به استرس ناسالم و فرسودگی بالقوه کمک کنند.

به این ترتیب، حفاظت از رفاه کارگران از راه دور بسیار فراتر از توانمندسازی است ویزای دیجیتال عشایری، و ارائه اتصالات اینترنتی پایدار. بیشتر سازمان‌ها تمایل دارند مسئولیت رفاه را بر دوش افراد بگذارند (“آیا یوگا را امتحان کرده‌اید؟”) که به کمک بمباران رسانه‌های اجتماعی #مراقبت از خود، هر چند ناخواسته و خیرخواهانه کمک می‌کند.

ماتوس اظهار داشت: «من فکر می‌کنم ما باید باز باشیم تا بفهمیم که این واقعیت فقط در مورد کلمات رایج نیست. “مردم در مورد مسائل مربوط به سلامت روان صحبت می کنند، مانند چیزی که مد روز است، یا چیزی که همه ما باید به آن اهمیت دهیم، بدون اینکه آن را عملی کنیم.”

منشور اروپایی برای رفاه محیط کار دیجیتال

مارکس و ماتوس زیر چتر اتحاد نیروی کار آینده (FWA) – شبکه ای چند رشته ای از سیاست گذاران، دانشگاهیان و سهامداران عمومی و خصوصی – منشور اروپایی برای رفاه محیط کار دیجیتال را تدوین کرده اند. این یک سند غیرالزام‌آور است که سیاست‌گذاران و شرکت‌ها را تشویق می‌کند تا تشخیص دهند که این بخش رو به رشد جمعیت وجود دارد – و بهتر عمل کنند.

منشور در اوایل تابستان امسال توسط ۳۱ عضو پارلمان اروپا تایید و امضا شد. پیشنهاد می‌کند دستورالعمل‌های رسمی تنظیم شود و بهترین شیوه‌ها برای شرکت‌هایی با کارکنان ترکیبی یا کاملاً از راه دور، با تمرکز بر چهار حوزه کلیدی تعیین شود: زندگی فراتر از کار. ارتباط اجتماعی؛ حریم خصوصی و اعتماد؛ و سلامت دیجیتال

پس از راه‌اندازی منشور در ژوئن، FWA اکنون با سهامداران برای تعیین بهترین شیوه‌هایی که می‌توانند در قوانین اتحادیه اروپا مدون شوند، کار می‌کند.

زندگی فراتر از کار

بخش “زندگی فراتر از کار” بر اساس پیشنهاد “حق قطع ارتباط” (هنوز در سراسر بلوک اجرا نشده است، اما در کشورهای عضو منفرد مانند فرانسه و اسپانیا) ساخته شده است، و تضمین می کند که اقداماتی مانند حق عدم مشارکت در امور مربوط به کار ارتباطات فراتر از ساعات کاری، ویژگی های محل کار دیجیتال را در نظر می گیرد.

همچنین خواستار اقداماتی است که در آن کارگران از راه دور از نظر فرصت‌های شغلی در مقایسه با همکاران مستقر در دفتر خود آسیبی نبینند. علاوه بر این، از این می‌خواهد که به جای «تعادل بین کار و زندگی»، اصطلاح «تعادل زندگی و کار» در تمام اسناد حقوقی و سیاسی اتحادیه اروپا باشد تا به تغییر تأکید کمک کند.

ارتباط اجتماعی

“ارتباط اجتماعی” بر دسترسی به فضاهای کاری متمرکز است. مارکس ایرلند را به عنوان یک الگوی سیاسی برجسته می کند که یک شبکه ملی به نام Connected Hubs را اداره می کند. این طرح دولتی که در می ۲۰۲۱ راه اندازی شد، شامل ۳۲۳ فضای کار مشترک در سراسر کشور است. ایرلند دارای نسبت بالایی از کارگران از راه دور است، به طوری که ۳۹٫۳٪ از افراد شاغل در ایرلند شرقی و میدلند در سال ۲۰۲۱ از خانه کار می کنند (تنها منطقه استکهلم با ۴۰٫۵٪ نسبت بالاتری داشت).

در همین حال، شرکت ها نیز باید سهم خود را در حمایت از دسترسی به فضاهای کار مشترک برای کارکنان از راه دور خود انجام دهند. به عنوان مثال، Remote به کارکنان خود کمک هزینه می دهد تا بتوانند به رفاه اجتماعی و الهامات حرفه ای دسترسی داشته باشند. فضاهای کار مشترک می توانند ارائه دهند.

ماتوس در مورد این ابزار برای مبارزه با تجربیات تنهایی گفت: “ما فقط می توانیم با یک نفر، شاید همکاران شرکت خودمان ملاقات کنیم و برای یک یا دو روز به یک فضای کاری مشترک برویم.” این یک تفاوت واقعی برای من ایجاد می کند، زیرا می توانم نیازهای خود را به عنوان یک فرد تعریف کنم.”

حریم خصوصی و اعتماد

ستون حریم خصوصی و اعتماد به دنبال ممنوعیت یا محدود کردن فناوری‌های «زنگ دیجیتال» مورد استفاده برای نظارت بر کارگران است.

“وقتی به مردم اعتماد می کنیم، و روی نتایج تمرکز می کنیم، و بر تخصص آنها تمرکز می کنیم، می گوییم، “هی، ما شما را استخدام کرده ایم. اگر شما را استخدام کردم، به این معنی است که به شما اعتماد دارم”. از جایی نیامده‌ای که برای شروع به تو اعتماد ندارم، و سپس باید اعتماد من را جلب کنی. [Employers] باید با اعتماد شروع به استخدام کنید،” ماتوس به اشتراک گذاشت.

سلامت دیجیتال

تحت عنوان کلی سلامت دیجیتال، امضاکنندگان منشور موافقت می‌کنند که ارتباطی بین افزایش استفاده از فناوری و مسائل مربوط به سلامت روان، از جمله مشکلات توجه و رفتار، تشخیص دهند.

علاوه بر این، آنها به دنبال ایجاد تعاریف قانونی و مبتنی بر شواهد در مورد آنچه که “رابطه سالم با فناوری در محل کار” را تشکیل می دهد، و حمایت بین بخشی از ابزارها و شیوه هایی هستند که استفاده از فناوری را برای ارتقای سلامت و رفاه بهبود می بخشد.

به گفته مارکس، “ما این منشور را برای مدرن کردن رویکرد رفاه نیروی کار و هموار کردن راه برای نسل بعدی حمایت از حقوق کارگران پیرامون رفاه و سلامت روان ایجاد کردیم.”

تلفن را برمی‌دارید و نماد اینستاگرام/X/دیگر حواس‌پرتی-داروی انتخابی را باز می‌کنید و قبل از اینکه متوجه شوید، ۱۵ دقیقه از تغییر متن فوری گذشته است و تعجب می‌کنید که چرا احساس خستگی می‌کنید؟ این، متأسفانه، هنوز بر عهده شماست (و شاید میلیاردها دلاری که توسط Big Tech بر روی الگوریتم های رفتاری ریخته شده است).

اما به عنوان فردی که بیش از سه سال کاملاً از راه دور کار کرده است و دوستان و همکاران (از راه دور) را می بیند که از رختخواب بیرون می آیند و سپس صبحانه، ناهار و اغلب حتی شام را جلوی صفحه رایانه خود می خورند، نمی توانند برای یک ساعت کار کنند. راه بروید زیرا “آنها خواهند دید که من آنلاین نیستم”، دانستن اینکه کسی به دنبال بقیه است، دلگرم کننده است.


منبع: https://thenextweb.com/news/support-mental-health-wellbeing-remote-workers

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *