چگونه هوش مصنوعی می تواند یک «مکمل مولتی ویتامین» برای بسیاری از صنایع باشد

چگونه هوش مصنوعی می تواند یک «مکمل مولتی ویتامین» برای بسیاری از صنایع باشد

VentureBeat ارائه می دهد: AI Unleashed – یک رویداد اجرایی انحصاری برای رهبران داده های سازمانی. شبکه و یادگیری با همتایان صنعت. بیشتر بدانید


مهم نیست کجا هستید، هوش مصنوعی، ChatGPT و ابزارهای مرتبط محبوب ترین موضوعات گفتگو هستند. آمارها نشان می دهد که بازار جهانی هوش مصنوعی در حال رشد است CAGR کمی بیش از ۲۷٪ و تا سال ۲۰۲۵ از ۲۲ میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.

حال سوال این است که چگونه نحوه عملکرد ما را تغییر خواهد داد؟

شما اینجا هستید: وضعیت فعلی هوش مصنوعی

از آنجایی که هنوز هیچ کس نمی داند فناوری چه کاری می تواند برای ما انجام دهد و چه کاری نمی تواند انجام دهد، ما هنوز در مرحله “همه چیز را امتحان کنید و ببینید چه چیزی می چسبد” هستیم. برخی از کسب و کارها کارگران خود را اخراج کرده یا بودجه خود را کاهش داده اند زیرا معتقدند هوش مصنوعی می تواند وظایف آنها را بهتر، سریعتر یا ارزان تر انجام دهد. مثلا نشریه آلمانی Bild اخیراً حدود ۲۰۰ شغل را کاهش داده است به دلیل اتوماسیون و “سازماندهی مجدد”.

به جای انتخاب مسیر حذف مشاغل، شرکت ها باید بر روی استفاده از هم افزایی هوش مصنوعی و انسان برای تقویت کارآفرینی و رشد کسب و کار تمرکز کنند. این مسیر منجر به ایجاد شغل، امنیت بیشتر – و وفاداری – کارکنان موجود و بازار کار کلی بهتر می شود. همکاری با هوش مصنوعی به این معنی است که کارگران مشاغل ساده‌تر و فراوان‌تری دارند و به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد بدون نگرانی در مورد نتیجه‌شان، رشد، گسترش و تجربه کنند.

رویداد

هوش مصنوعی آزاد شد

یک شب انحصاری فقط دعوت از بینش و شبکه، که برای مدیران ارشد سازمانی که بر پشته‌های داده و استراتژی‌ها نظارت دارند، طراحی شده است.

بیشتر بدانید

ما آموخته ایم که هوش مصنوعی برای جمع آوری، تجزیه و تحلیل داده ها عالی است. این همچنین یک پایه خوب برای خدمات مشتری در خط مقدم است که تقریباً در هر صنعتی به مشتریان کمک اساسی می کند. ژنرال هوش مصنوعی برای یک تجربه خدمات مشتری خط اول “انسانی” تر، قبلاً با نتایج مثبت آزمایش شده است، و این یک راه ساده و موثر برای سایر شرکت ها است تا با این فناوری “پای خود را خیس کنند”.

مهمترین چیزی که باید در مورد وضعیت فعلی هوش مصنوعی در تجارت درک کنید این است که اکنون زمان ریسک کردن و نوآوری است. هنوز هیچ راه «درست» یا «نادرستی» برای پیاده‌سازی هوش مصنوعی وجود ندارد، بنابراین کسب‌وکارها در هر اندازه‌ای فرصت منحصربه‌فردی برای دنبال کردن برنامه‌های کاربردی جدید و مؤثر برای فناوری هوش مصنوعی دارند.

نگاه کردن به توپ کریستالی ضرب المثل: پیش بینی آینده ای با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی «مکمل مولتی ویتامین» بسیاری از صنایع خواهد بود. همانطور که مکمل ها جایگزین یک رژیم غذایی سالم نمی شوند، جایگزین انسان نمی شود. با این حال، فعالیت های موجود شرکت ها را تقویت می کند و شکاف هایی را که در حال حاضر کار را برای کارگران انسانی سنگین تر می کند، پر می کند.

افراد وظایف معمول کمتری را انجام می دهند و در عوض نقش های نظارتی را برای اتوماسیون و روباتیک پر می کنند. درک اینکه به زودی حرفه هایی وجود خواهند داشت که ما هنوز نامی برای آنها نداریم، هیجان انگیز است. با بالا رفتن سن و بلوغ فناوری و ایجاد قوانین و مقررات لازم توسط نهادهای حاکم، وضعیت فعلی عدم قطعیت ما به آینده ای جدید و هیجان انگیز از همکاری های انسانی و فناوری تبدیل خواهد شد.

ما در حال حاضر شاهد شکل گیری این آینده هستیم. به عنوان مثال، شرکت‌های MarTech در حال آزمایش تشخیص تقلب مبتنی بر هوش مصنوعی هستند تا کار متخصصان انسانی را برای نظارت بر کیفیت و شفافیت ترافیک انجام دهند. این نه تنها بار کاری انسان را کاهش می دهد، بلکه به شرکت ها کمک می کند منابع را ذخیره کنند و در مجموع نتایج بهتری کسب کنند.

مزایای مشابهی از همکاری انسان و هوش مصنوعی را می توان در مراقبت های بهداشتی مشاهده کرد، با هوش مصنوعی که می تواند برای کمک به بیماران آموزش ببیند. درمان های بهبودی یا انجام کارهای روتین در مطب‌های پزشکی یا بیمارستان‌ها، پرستاران و پزشکان را آزاد می‌کنند تا بر نتایج بیمار تمرکز کنند. این در انبارها، تولید و تجارت q نیز وجود دارد، و من فکر می‌کنم در آینده نقش‌های مشارکتی بیشتری را شاهد خواهیم بود که ما هنوز چارچوب مرجعی برای آن نداریم.

محتمل ترین آینده برای هوش مصنوعی این است که آن را به عنوان یک فناوری “تلاش مشترک” تلقی کنیم که انسان ها را ملزم می کند تا به پتانسیل کامل آن دست یابند، بنابراین این نوع از برنامه های مشترک چیزی است که شرکت ها باید در هنگام بررسی ادغام های جدید هوش مصنوعی روی آن تمرکز کنند.

چگونه هوش مصنوعی بر استارتاپ ها تأثیر می گذارد: دیدگاه سرمایه گذار

با هیجان و عدم قطعیت مساوی، استارت آپ ها مشتاق هستند تا منحصر به فردترین و امیدوارکننده ترین برنامه ها را برای هوش مصنوعی بیابند. یکی از زیباترین چیزها در مورد این دنیای مبتنی بر هوش مصنوعی که در حال حرکت به آن هستیم این است که هیچ کس واقعاً نمی داند مسیر “درست” چیست، بنابراین بنیانگذاران آزادند تا حد ممکن نوآور باشند.

استارت‌آپ‌ها اغلب بر روی سرمایه‌گذاری بر روندهای لحظه تمرکز دارند و هوش مصنوعی نیز از این قاعده مستثنی نیست. ما شرکت های بزرگی را دیده ایم مایکروسافت سرمایه گذاری هنگفتی در برنامه های کاربردی هوش مصنوعی انجام دهید و همچنین شاهد بودیم که استارت آپ های بلندپروازانه ای روی قابلیت های هوش مصنوعی شرط بندی می کردند. با این حال، حقیقت این است که بسیاری از شرکت‌های دیگر به کندی پیش می‌روند و هنوز آمادگی پذیرش ریسک‌های مهم با این فناوری را ندارند. اینجاست که استارت آپ ها می توانند وارد شوند تا شکاف های نوآوری پرمخاطره تر را پر کنند.

در حال حاضر مسابقه ای برای تحت تاثیر قرار دادن سرمایه گذاران است، بنابراین فکر می کنم طی یکی دو سال آینده شاهد ظهور این شرکت ها مانند قارچ خواهیم بود. بنیانگذاران به دنبال راه‌هایی برای راه‌اندازی پروژه‌هایی هستند که حول محور ایده‌هایی هستند که در حال حاضر در جهان وجود دارند اما می‌توانند در هوش مصنوعی اعمال شوند.

کارآفرینانی که در حال حاضر به دنبال سرمایه هستند احتمالاً از خود می پرسند که آیا سرمایه گذاران آنها را بر اساس اینکه آیا ظرفیت توسعه هوش مصنوعی دارند یا خیر ارزیابی خواهند کرد. حقیقت این است که استارت آپ ها بهتر است هوش مصنوعی را در برنامه های تجاری خود بگنجانند. این فناوری در اینجا باقی مانده است، و دیدن یک استارتاپ با اهداف بلندمدت که هوش مصنوعی را به نوعی ترکیب می کند، برای سرمایه گذاران جذاب تر است. با این حال، داشتن پاسخ‌های آماده به سؤالات مربوط به اجرای اخلاقی و استفاده منصفانه به همان اندازه مهم است زیرا این موضوعات در حال حاضر به عنوان مشکلات بالقوه فناوری مورد توجه قرار گرفته‌اند.

الکساندر باخمن بنیانگذار و مدیر عامل شرکت است میتگو و بیش از دو دهه تجربه در صنعت MarTech دارد.

DataDecisionMakers

به انجمن VentureBeat خوش آمدید!

DataDecisionMakers جایی است که کارشناسان، از جمله افراد فنی که کار داده را انجام می دهند، می توانند بینش ها و نوآوری های مرتبط با داده را به اشتراک بگذارند.

اگر می‌خواهید درباره ایده‌های پیشرفته و اطلاعات به‌روز، بهترین شیوه‌ها و آینده فناوری داده و داده مطالعه کنید، به ما در DataDecisionMakers بپیوندید.

حتی ممکن است در نظر بگیرید مشارکت در مقاله از خودت!

از DataDecisionMakers بیشتر بخوانید


منبع: https://venturebeat.com/ai/how-ai-can-be-the-multivitamin-supplement-for-many-industries/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *