کمیسیون اتحادیه اروپا: X بیشترین اطلاعات نادرست را دارد، ایلان ماسک نمی تواند به سادگی از مسئولیت خود خلاص شود

مطالعه‌ای که به سفارش کمیسیون اروپا انجام شد نشان داد که X، که قبلاً به عنوان توییتر شناخته می‌شد، بیشترین نسبت اطلاعات نادرست را در میان شش شبکه اجتماعی بزرگ نشان می‌دهد.

این مطالعه بیش از ۶۰۰۰ پست منحصر به فرد رسانه های اجتماعی را در فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین، تیک تاک، ایکس و یوتیوب مورد تجزیه و تحلیل قرار داد که بر محتوای سه کشور اسپانیا، لهستان و اسلواکی متمرکز بود که به دلیل انتخابات یا نزدیکی به اطلاعات نادرست شناسایی شدند. جنگ در اوکراین

X بالاترین «نسبت کشف پذیری» اطلاعات نادرست را دارد که نشان می دهد بیشترین نسبت محتوای حساس متشکل از اطلاعات نادرست را در خود دارد. در مقابل، طبق این مطالعه، یوتیوب کمترین نسبت اطلاعات نادرست را داشت.

ورا جورووا، کمیسر ارزش ها و شفافیت اتحادیه اروپا، هشداری به X صادر کرد و گفت: “پیام من برای X این است که شما باید قوانین سخت را رعایت کنید. ما مراقب کارهای شما خواهیم بود.”

او تاکید کرد که X، همراه با دیگر پلتفرم‌های فناوری بزرگ، مشمول قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا (DSA) خواهند بود که هدف آن تنظیم رفتار این پلتفرم‌ها است. آئین نامه عمل داوطلبانه در مورد اطلاعات نادرست، که X و دیگران در سال ۲۰۱۸ آن را امضا کردند، قرار است تحت DSA به یک کد رفتار تبدیل شود.

علیرغم خروج X از کد داوطلبانه در زمانی که تحت رهبری ایلان ماسک بود، این شرکت همچنان تحت DSA کاملاً اجرا شده پاسخگو خواهد بود. شرکت هایی که از این قانون پیروی نکنند ممکن است با جریمه هایی تا شش درصد از گردش مالی جهانی خود مواجه شوند.

ژورووا گفت: «آقای ماسک می‌داند که با ترک قوانین عمل نمی‌کند، زیرا اکنون ما قانون خدمات دیجیتال را به طور کامل اجرا کرده‌ایم.»

اتحادیه اروپا به طور فزاینده ای در مورد گسترش اطلاعات نادرست، به ویژه در زمینه کمپین های اطلاعات نادرست روسیه پس از حمله به اوکراین، نگران بوده است.

اتحادیه اروپا شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را متهم کرد که در توقف تلاش‌های «گسترده» اطلاعات نادرست روسیه که توسط حساب‌های مورد حمایت کرملین تقویت شده بود، شکست خوردند. کمیسر ارزش‌ها و شفافیت اتحادیه اروپا این تلاش‌ها را «سلاح چند میلیون یورویی دستکاری توده‌ای» با هدف اروپایی‌ها توصیف کرد و بر فوریت رسیدگی به این خطر، به‌ویژه در زمینه جنگ اوکراین و انتخابات آتی اروپا تأکید کرد.

علاوه بر این، اتحادیه اروپا به طور فعال برای مبارزه با اطلاعات نادرست تولید شده توسط هوش مصنوعی قبل از انتخابات، با بحث و گفتگو با سازمان هایی مانند OpenAI برای رسیدگی به این چالش ها کار می کند.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/x-has-the-most-misinformation-elon-musk-cant-simply-shake-off-responsibility-eu-commission-13179482.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *