گزارش شده است که Spotify قرارداد ویژه ای با گوگل منعقد کرده است که به آن اجازه می دهد از هزینه های Play Store صرف نظر کند

بر اساس شهادت جدید در آزمایشی جاری Epic v. Google، Spotify قرارداد ویژه‌ای با Google منعقد کرده است که به آن اجازه می‌دهد زمانی که افراد برای اشتراک با استفاده از سیستم پرداخت خود سرویس پخش موسیقی در Android ثبت نام می‌کنند، هیچ کمیسیونی به Google پرداخت نکند. توسط آستانه. به عنوان بخشی از همان معامله، Spotify در صورت ثبت نام کاربران برای سرویس از طریق Google، تنها چهار درصد کمیسیون به گوگل پرداخت می کرد که بسیار کمتر از اکثر برنامه های دیگر که معمولاً ۱۵ درصد برای اشتراک از طریق فروشگاه Google Play پرداخت می کنند.

«گوش دادن به موسیقی یکی از این موارد است [the phone’s] دان هریسون، رئیس مشارکت گوگل در دادگاه گفت: اگر Spotify به درستی در سرویس‌های Play و سرویس‌های اصلی کار نکند، مردم گوشی‌های اندرویدی نمی‌خرند. در یک “صندوق موفقیت” به عنوان بخشی از معامله.

این اظهارات به عنوان بخشی از شکایتی بود که اولین بار توسط اپیک گیمز، سازنده بازی بسیار محبوب، علیه گوگل مطرح شد. فورتنایت، در سال ۲۰۲۰٫ Epic ادعا کرد که فروشگاه Play Google در Android یک انحصار غیرقانونی است که سازندگان برنامه را مجبور می کند در ازای ارائه خریدهای درون برنامه ای از طریق Play Store به کاربران، مبالغ هنگفتی پول نقد را کنار بگذارند. حماسه شکایت مشابهی علیه اپل در سال ۲۰۲۱ که آن را شکست داد.

Spotify در ابتدا از اپیک در مبارزه با گوگل و اپل پشتیبانی کرد. اما در سال ۲۰۲۲، این شرکت یک برنامه گوگل به نام صورت‌حساب انتخاب کاربر که به برنامه‌های اندرویدی اجازه می‌دهد از سیستم‌های پرداخت خود در ازای کاهش هزینه‌های Google استفاده کنند. قرارداد ویژه ای که در دادگاه فاش شد نشان داد که گوگل مایل است استثناهای بیشتری را برای برنامه های محبوب مانند Spotify ایجاد کند.

گوگل در چند روز گذشته اسرار تجاری بسیار بزرگی را افشا کرده است. هفته گذشته، یک استاد اقتصاد که از طرف شرکت در یک محاکمه ضد انحصار جداگانه شهادت می دهد که از آن زمان به پایان رسیده است، گوگل ۳۶ درصد از کل درآمد تبلیغاتی را که از طریق مرورگر سافاری اپل ایجاد می کند به اپل پرداخت می کند، رقمی که ساندار پیچای، مدیر عامل آلفابت در حالی که او در دادگاه اپیک علیه گوگل شهادت می داد.

آستانه همچنین در اوایل این ماه گزارش داد که گوگل نتفلیکس، یکی دیگر از سرویس های پخش جریانی محبوب را ارائه کرده است. . این کارمزد کاهش ۱۰ درصدی را ارائه کرد که نتفلیکس آن را رد کرد – در عوض تصمیم گرفت راهی برای ثبت نام مستقیم در نتفلیکس در برنامه اندروید خود به کاربران ارائه ندهد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/spotify-reportedly-struck-a-special-deal-with-google-that-let-it-skip-play-store-fees-224646377.html منتشر شد. ?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/spotify-reportedly-struck-a-special-deal-with-google-that-let-it-skip-play-store-fees-224646377.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *