گزارش می‌گوید ایلان ماسک بار دیگر از یکی از شرکت‌های خود پول قرض کرد و یک وام ۱ میلیارد دلاری از اسپیس ایکس گرفت، زیرا در حال جمع‌آوری سرمایه برای خرید توییتر بود.

الون ماسک

الون ماسک.


آلن جوکارد/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ



  • به گفته WSJ، ایلان ماسک در همان ماه که توییتر را خرید، یک میلیارد دلار وام از اسپیس ایکس گرفت.
  • خرید وی در توییتر نیز با وام های بانکی با حمایت سهام تسلا تامین شد.
  • ماسک قبلاً بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ ۵۰۰ میلیون دلار از شرکت فضایی خود وام گرفته بود.
تبلیغات

تبلیغات

الون ماسک بر اساس اسناد و مدارک استناد شده توسط اسپیس ایکس، اکتبر گذشته وام یک میلیارد دلاری از اسپیس ایکس گرفت، در همان ماه که او توییتر را که اکنون با نام X شناخته می شود، در اختیار گرفت. روزنامه وال استریت.

این وام توسط برخی از سهام ماسک در اسپیس ایکس حمایت شد و او مدت کوتاهی پس از آن، در ماه نوامبر، آن را با بهره بازپرداخت کرد.

به گزارش WSJ، اما این معامله همچنان به مقدار قابل توجهی از منابع مالی شرکت بستگی داشت، زیرا اسپیس ایکس در پایان سال گذشته ۴٫۷ میلیارد دلار پول نقد و اوراق بهادار در اختیار داشت.

ثروتمندترین فرد جهان نیز تقریباً ۴ میلیارد دلار فروخت سهام تسلا در ماه نوامبر. در مجموع، ماسک حدود ۲۳ میلیارد دلار فروخت از سهام خود در شرکت خودروهای الکتریکی در سال گذشته برای کمک به تامین مالی خرید توییتر.

تبلیغات

تبلیغات

حدود ۱۳ میلیارد دلار قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری ماسک برای تصاحب توییتر همچنین بود توسط بانک های وال استریت تامین می شود مانند مورگان استنلی و بانک آمریکا. این وام ها توسط برخی از سهام تسلا ماسک حمایت می شد.

آن بدهی در حال بودن است توسط توییتر بازپرداخت شده استبه جای ماسک، با پرداخت سودی معادل ۱٫۵ میلیارد دلار در سال.

Fidelity، که سهامی در توییتر دارد، به طور معمول ارزش شرکت را کاهش داده است – در ماه می تخمین زد که ارزش آن را دارد. یک سوم مبلغی که ماسک در ابتدا پرداخت کرد.

و این اولین باری نیست که ماسک از اسپیس ایکس وام می گیرد. قبلا گفته بود مجله او در سال ۲۰۰۹ ۲۰ میلیون دلار از آن برای کمک به تامین مالی تسلا وام گرفت.

تبلیغات

تبلیغات

بر اساس آخرین گزارش WSJ، او همچنین سه وام به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار از اسپیس ایکس بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ دریافت کرد و سپس در پایان سال ۲۰۲۱ آن را بازپرداخت کرد.

و گزارش شده است که تسلا با تحقیقات فدرال مواجه است برای “پروژه ۴۲” – که اعتقاد بر این است که شامل ساخت یک خانه شیشه ای برای ماسک.

SpaceX بلافاصله به درخواست Insider برای اظهار نظر پاسخ نداد.

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

الون ماسک
توییتر
اسپیس ایکس

تبلیغات

نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/elon-musk-borrowed-1-billion-from-spacex-around-twitter-purchase-2023-9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *