گوگل پیکسل ۹ ممکن است ارتقاء چیپست چندانی نداشته باشد

گوگل پیکسل ۹ ممکن است ارتقاء چیپست چندانی نداشته باشد

ما فقط چند هفته تا بزرگتر فاصله داریم گوگل پیکسل ۸ آشکار می شود، اما در حال حاضر صحبت هایی در مورد آنچه در Google Pixel 9 در راه است وجود دارد – و به نظر می رسد پرچمدار ۲۰۲۴ فقط تا آنجایی که چیپست خود را ارائه می دهد ارتقاء متوسطی را ارائه می دهد.

به گفته منابعی که با Android Authorityتراشه Tensor G4 نصب شده در پیکسل ۹ قرار است “نیمه سفارشی” و “همراه با بخش سیستم LSI سامسونگ” طراحی شود. همچنین، “به احتمال زیاد ارتقاء کوچکتری نسبت به برنامه ریزی اولیه خواهد بود”.

به عبارت دیگر، به نظر می رسد مانند گوگل است هدف بلند مدت برای تولید یک سیستم کاملا سفارشی روی یک تراشه (SoC) بدون کمک سامسونگ باید تا سال ۲۰۲۵ و عرضه گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل ۱۰ صبر کرد.

Android Authority جهش عملکرد را با جهش ما بین تراشه اصلی Tensor (که در داخل پیکسل ۶) و تراشه Tensor G2 (در داخل پیکسل ۷) که یک سال بعد آمد – یک پرش، اما نه چندان.

چیپس با همه چی

در نهایت، گوگل می‌خواهد به جایی برسد که اپل در آن قرار دارد: طراحی SoCهای خودش برای گوشی‌هایش. این بدان معناست که نرم‌افزار و سخت‌افزار را می‌توان محکم‌تر ادغام کرد، زیرا تیم‌هایی از یک شرکت با هم در ارتباط هستند.

همچنین به این معنی است که گوگل می‌تواند تراشه‌های خود را به‌طور خاص‌تر برای آنچه که می‌خواهد گوشی‌های پیکسل خود انجام دهند (به هوش مصنوعی و پردازش تصویر پیشرفته فکر کنید) طراحی کند. در مقایسه با انتخاب یک رایانه از پیش ساخته شده، کمی شبیه ساختن رایانه شخصی خود است.

با این حال، چیپ‌ست‌های سفارشی زمان زیادی طول می‌کشد تا توسعه پیدا کنند، و به منابع زیادی نیاز دارند که به آنها اختصاص داده شود – به همین دلیل است که گوگل تاکنون با سامسونگ برای ساخت سیلیکونی که در گوشی‌های اخیر پیکسل نصب شده است، شریک شده است.

اکنون به نظر می رسد که این موضوع برای پیکسل ۹ ادامه خواهد داشت، که قرار است اواخر سال آینده ظاهر شود. در این بین پیکسل ۸، پیکسل ۸ پرو و پیکسل واچ ۲ راه اندازی برای چهارشنبه، ۴ اکتبر تنظیم شده است، و ما تمام اخبار را به شما ارائه خواهیم داد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/phones/google-pixel-phones/the-google-pixel-9-might-not-get-much-of-a-chipset-upgrade

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *