یونیتی تغییرات قابل توجهی را در طرح قیمت گذاری جدید بحث برانگیز خود اعلام می کند

ده روز پس از آن که یونیتی با اعلام موفقیت بخش عظیمی از جامعه توسعه را خشمگین کرد تغییرات گسترده و به شدت نامطلوب به مدل کسب و کار Unity Engine خود، این شرکت گفته است که “متأسف است” و از جنبه های مهم برنامه قیمت گذاری جدید خود عقب نشینی کرده است.

سه‌شنبه گذشته، Unity اعلام کرد که از اول ژانویه ۲۰۲۴، انتظار می‌رود توسعه‌دهندگان پس از رسیدن به آستانه‌های درآمد و اقساط مادام‌العمر، به ازای هر بازی جدید نصب‌شده در بالای اشتراک لایسنس فعلی‌شان، ماهانه هزینه اجرای Unity را پرداخت کنند. واکنش متقابل بود فوری و شدیدمنجر به جزئی بازنگری در طرح اولیه یونیتی.

با این حال، مارک ویتن از یونیتی تغییرات قابل توجهی را نسبت به اعلامیه هفته گذشته در یک طرح مشخص کرده است در وب سایت شرکت قرار دهید، با یک عذرخواهی دیگر شروع کنید. او نوشت: می خواهم با این شروع کنم: متاسفم. “ما باید با تعداد بیشتری از شما صحبت می‌کردیم و باید بازخوردهای بیشتری را قبل از اعلام خط‌مشی هزینه‌های زمان اجرا جدیدمان لحاظ می‌کردیم. هدف ما از این سیاست این است که اطمینان حاصل کنیم که می‌توانیم امروز و فردا به حمایت از شما ادامه دهیم و عمیقاً در سرمایه‌گذاری خود ادامه دهیم. موتور بازی

پخش خبری: بزرگترین افشای ایکس باکس در تاریخ مورد بحث قرار گرفت.در یوتیوب تماشا کنید

در مورد آن تغییرات سیاستی، یونیتی چنین کرده است اعلام کرد دیگر برای هر توسعه‌دهنده‌ای که از Unity Personal یا Unity Plus استفاده می‌کنند، هزینه‌ای در هر نصب دریافت نمی‌کند (همچنین این الزام را حذف می‌کند که بازی‌های Unity Personal باید دارای صفحه راه‌اندازی Unity باشند) – به این معنی که تغییرات اکنون فقط بر توسعه‌دهندگانی که از Unity Pro استفاده می‌کنند تأثیر می‌گذارد. یا Enterprise، و تنها در صورتی که از دو آستانه کلیدی عبور کنند: کسب درآمد ناخالص ۱ میلیون دلاری «پس از ۱۲ ماه». و رسیدن به ۱ متر “درگیری های اولیه”، که احتمالا به معنای نصب است.

شاید مهم‌تر از آن، هزینه‌های Runtime آن اکنون فقط برای بازی‌هایی که با استفاده از نسخه بعدی پشتیبانی طولانی‌مدت Unity که در سال ۲۰۲۴ یا بعد از آن منتشر می‌شود – یا به‌روزرسانی شده است، اعمال می‌شود، به این معنی که هزینه‌های جدید روی بازی‌های ساخته‌شده در نسخه‌های قدیمی‌تر تأثیری نخواهد داشت. از موتور یونیتی اضافه می‌کند که “مطمئن شوید که می‌توانید شرایط قابل اجرا برای نسخه ویرایشگر یونیتی که استفاده می‌کنید – تا زمانی که به استفاده از آن نسخه ادامه می‌دهید.”

یونیتی همچنین خاطرنشان می‌کند که توسعه‌دهندگانی که با نسخه جدید LTS آن کار می‌کنند و دو آستانه کلیدی ذکر شده در بالا را پشت سر می‌گذارند، اکنون می‌توانند بین پرداخت هزینه Runtime بر اساس درگیری‌های اولیه ماهانه یا معادل ۲٫۵٪ از گزارش ماهانه یک بازی، انتخاب کنند. درآمد ناخالص. می‌گوید: «در نهایت، از شما کمترین هزینه دریافت می‌شود».

هنوز خیلی زود است که به وضوح واکنش جامعه توسعه را به شرایط تجدید نظر شده یونیتی ارزیابی کنیم، اما به نظر می رسد که این شرکت یک نبرد سخت و دشوار برای بازپس گیری اعتماد و حسن نیتی که طی یک اعلامیه در هفته گذشته از دست داده است، خواهد داشت.


منبع: https://www.eurogamer.net/unity-announces-significant-changes-to-its-controversial-new-pricing-plan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *