یونیتی عذرخواهی می کند و قول می دهد سیاست هزینه نصب بازی جنجالی خود را تغییر دهد

هفته گذشته، یونیتی بمب انداخت بر روی توسعه دهندگان با یک هزینه اجرا جدید در موتور بازی خود که هر بار که عنوانی نصب می شود شارژ می شود – توسط یک توسعه دهنده به عنوان یک خلاصه شده "تصمیم بسیار فاجعه بار" اکنون، به نظر می رسد که این شرکت در حال عقب نشینی است و نوید تغییراتی را در این سیاست داده است که به زودی فاش خواهد شد.

"ما شما را شنیده ایم. ما بابت سردرگمی و نگرانی ناشی از سیاست هزینه زمان اجرا که در روز سه شنبه اعلام کردیم، عذرخواهی می کنیم." این شرکت در یک گفت پست در X. "ما در حال گوش دادن هستیم، با اعضای تیم، جامعه، مشتریان و شرکای خود صحبت می کنیم و تغییراتی در خط مشی ایجاد خواهیم کرد. ما یک به روز رسانی را در چند روز دیگر به اشتراک خواهیم گذاشت. از بازخورد صادقانه و انتقادی شما متشکرم."

اخبار مربوط به ساختار کارمزد باعث ایجاد خشم در جامعه توسعه دهندگان شد که به سرعت رتبه ها را در برابر یونیتی بسته شد. "ما قبلاً هرگز اظهارنظر عمومی نکرده‌ایم. این چقدر بد حال می کنی،" نوشتمناره را بکش توسعه دهنده Meta Crit. "هیچ راهی وجود ندارد که یونیتی قبل از راه‌اندازی با یک توسعه‌دهنده صحبت کند." رامی اسماعیل اضافه کرد. در اعتراض، بسیاری از توسعه دهندگان تبلیغات یونیتی را خاموش کردند، و برخی دیگر در نظر داشتند یک دعوی دعوای دسته جمعی.

یونیتی این تغییرات را پس از چند سال سخت اعلام کرد که تغییر حریم خصوصی اپل باعث کاهش بیشتر درآمد تبلیغاتی آن شد. در سال گذشته، قیمت سهام این شرکت سقوط کرد و آن را اخراج ها را آغاز کرد که بر ۸ درصد کارکنان آن یا ۶۰۰ کارمند تأثیر گذاشت. پس از تماس با سازندگان بازی که به فکر درآمدزایی نیستند، این موضوع همچنین در مورد مدیر عامل، جان ریچیتیلو، جنجالی به راه انداخته است. "ف- احمق." 

پس از هیاهوی اولیه، یونیتی تلاش کرد تا سیاست‌های خود را روشن کند و گفت که فقط برای نصب اولیه هزینه دریافت می‌کند، خیریه‌ها معاف می‌شوند و دموها به حساب نمی‌آیند. صاحبان خدمات اشتراک ملزم به پرداخت هزینه هستند، نه توسعه دهندگان.

با این حال، برخی از توسعه دهندگانی که به Unity و ساختار قیمت گذاری قبلی آن متعهد بودند، گفته اند که هنوز به طور موثری خراب هستند. "سالها و سالها کار را در خط لوله من قرار دهید. من این کار را با یک مجوز ساده برای هر صندلی انجام دادم، خوشحالم که می پردازم. در حال حاضر در حالی که من به انتشار نزدیک هستم، آنها چیز جدیدی را روی من می آورند. نه افزایش قیمت [but] یک تغییر اساسی در نحوه انجام تجارت با هم. من هیچ گزینه ای ندارم، نمی توانم به عقب برگردم، فقط می توانم خم شوم و [pay up]،" نوشتشاهین توسعه دهنده توماس سالا.

باید دید آیا تغییرات یونیتی باعث آرامش توسعه دهندگان خواهد شد یا خیر. "فقط صادق، پیشاپیش، قابل اعتماد باشید. ما به ثبات نیاز داریم" یکی از توسعه دهندگان در پاسخ به پست این شرکت نوشت.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/unity-apologises-and-promises-to-change-its-controversial-game-install-fee-policy-082408455.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/unity-apologizes-and-promises-to-change-its-controversial-game-install-fee-policy-082408455.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *