یکی از بنیانگذاران بخش هوش مصنوعی گوگل، DeepMind می گوید که هر کس در پنج سال آینده “رئیس کارکنان” خود را با هوش مصنوعی خواهد داشت.

مصطفی سلیمان

مصطفی سلیمان، یکی از بنیانگذاران بخش هوش مصنوعی گوگل، به CNBC گفت که هر کس دستیار شخصی خود را با هوش مصنوعی خواهد داشت که می تواند در پنج سال آینده به عنوان “رئیس کارکنان” خود عمل کند.

عطف



  • مصطفی سلیمان، یکی از بنیانگذاران DeepMind گوگل، می گوید تا پنج سال آینده دستیاران هوش مصنوعی خواهیم داشت.
  • پیشگام هوش مصنوعی پیش‌بینی می‌کند که هوش مصنوعی بهره‌وری را افزایش می‌دهد و «اطلاعات شخصی شما را از نزدیک می‌داند».
  • افکار او به همان اندازه که بسیاری به سمت آنها می آیند ChatGPT OpenAI برای کمک به شغل و بهبود زندگی خود.
تبلیغات

تبلیغات

انقلاب هوش مصنوعی اینجاست – و یکی از پیشگامان این فناوری می گوید که در سال های آینده برای همه قابل دسترسی خواهد بود.

مصطفی سلیمانیکی از بنیانگذاران DeepMind، بخش هوش مصنوعی گوگل، به CNBC گفت در طول مصاحبه ای که هر کس قرار است خود را داشته باشد دستیارهای شخصی مجهز به هوش مصنوعی طی پنج سال آینده، زیرا این فناوری ارزان تر و گسترده تر می شود.

به ویژه، سلیمان، که اکنون مدیر عامل Inflection AI است، استارتاپ فناوری پشت ربات چت هوش مصنوعی به نام Piگفت که همه به هوش مصنوعی دسترسی خواهند داشت که “شما را می شناسد”، “فوق العاده باهوش” است و “تاریخ شخصی شما را درک می کند.”

سلیمان که کتابی با عنوان “موج آینده: فناوری، قدرت و بزرگترین معضل قرن بیست و یکماو همچنین می‌گوید که این فناوری می‌تواند به آسان‌تر کردن زندگی روزمره مردم کمک کند.

تبلیغات

تبلیغات

او گفت: “این می تواند در طول روز شما استدلال کند، به شما کمک کند زمان خود را اولویت بندی کنید، به شما کمک کند اختراع کنید، بسیار خلاق تر باشید.” این یک دستیار پژوهشی خواهد بود، اما همچنین یک مربی و همراه خواهد بود.

با ادامه تکامل این فناوری، سلیمان معتقد است که نقش هوش مصنوعی در زندگی مردم فراتر از کمک شخصی خواهد بود.

او گفت: “نحوه ای که من می بینم این است که در ۵ سال آینده، هر کسی “رئیس کارکنان” خود را خواهد داشت، که به یک موقعیت سطح بالا در یک شرکت اشاره دارد که قصد دارد به مدیران کمک کند تا تصمیمات تجاری بهتری بگیرند. بر اساس بررسی کسب و کار هاروارد. برخی رئیس ستاد را دست راست رئیس می دانند – و این همان چیزی است که یک نسخه هوش مصنوعی می تواند باشد.

سلیمان مانند یک رئیس ستاد گفت که هوش مصنوعی «اطلاعات شخصی شما را از نزدیک می‌داند، کاملاً با علایق شما همسو می‌شود و به شما کمک می‌کند تا تمام اطلاعات مورد نیازتان را مدیریت و پردازش کنید».

تبلیغات

تبلیغات

سلیمان بلافاصله به درخواست Insider برای اظهار نظر قبل از انتشار پاسخی نداد که از طریق شرکتش Inflection AI با او تماس گرفت.

افکار سلیمان در مورد هوش مصنوعی زمانی مطرح می شود که کاربران راه های جدیدی برای ادغام فناوری های هوش مصنوعی مولد پیدا می کنند. ChatGPT OpenAI وارد زندگی آنها شود.

از زمانی که ChatGPT در نوامبر گذشته منتشر شد، برخی از ربات چت برای کمک استفاده کرده اند برای تعطیلات خانوادگی برنامه ریزی کنید، یک آپارتمان پیدا کنیدو کاهش وزن.

دیگران برای کمک به انجام وظایف خود به هوش مصنوعی روی آورده اند. کارگران در سراسر صنایع از ChatGPT استفاده کرده اند کد را توسعه دهید، ایجاد استراتژی های بازاریابیو ایجاد طرح های درسی. حتی برخی از کارمندان به آن اعتراف کرده اند استفاده از ربات چت برای تکمیل وظایف کاری بدون اینکه به روسای خود بگویید.

تبلیغات

تبلیغات

سلیمان تنها رهبر فناوری نیست که پتانسیل انقلابی را در هوش مصنوعی می بیند.

بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، در نامه ای هفت صفحه ای نوشت که هوش مصنوعی به اندازه ایجاد اینترنت «بنیادی» است، و پیش‌بینی می‌کند که این فناوری می‌تواند به آسان‌تر کردن شغل کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و معلمان کمک کند.

تیم کوک، مدیر عامل اپل، در اوایل سال جاری در یک تماس درآمدی به سرمایه گذاران گفت این فناوری “پتانسیل بسیار زیادی” دارد تا “تقریباً بر هر کاری که ما انجام می دهیم تأثیر بگذارد” در سازنده آیفون

در مورد سلیمان، او می گوید که دسترسی همه به قابلیت های چشمگیر هوش مصنوعی فقط مسئله زمان است.

تبلیغات

تبلیغات

او می‌گوید: «احساس داشتن هوش به‌عنوان یک کالا به نظر می‌رسد – ارزان، در دسترس، همه را باهوش‌تر و بهره‌ورتر می‌کند.»

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

هوش مصنوعی
هوش مصنوعی مولد
هوش مصنوعی

تبلیغات

نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/google-deepmind-cofounder-mustafa-suleyman-everyone-will-have-ai-assistant-2023-9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *