آخرین اخطار: این آخرین فرصت شماست که اکانت جیمیل قدیمی خود را از حذف نجات دهید

یک حساب جیمیل قدیمی دارید که چندی پیش راه اندازی کردید اما آن را فراموش کرده اید؟ می‌تواند ارزش ردیابی و ورود به سیستم را داشته باشد، زیرا گوگل از فردا، اول دسامبر، شروع به حذف حساب‌های غیرفعال جیمیل می‌کند.

گوگل ابتدا اعلام کرد در ماه مه در حال تغییر “خط‌مشی‌های حساب غیرفعال” خود بود و اظهار داشت که “اگر حداقل دو سال از یک حساب Google استفاده یا وارد نشده باشد، ممکن است حساب و محتویات آن را حذف کنیم.”

اگرچه این ممکن است برای اکثر کاربران جیمیل خیلی نگران کننده به نظر نرسد، محتوایی که Google حذف می کند شامل ایمیل ها، اسناد، Drive، Meet، Calendar و Google Photos است. بنابراین اگر قبلاً حسابی راه‌اندازی کرده‌اید که به برخی از عکس‌های قدیمی مرتبط است که از آنها نسخه پشتیبان تهیه نکرده‌اید، می‌تواند ارزش پیدا کردن حساب و ورود به سیستم را داشته باشد.

عمل ورود به حساب جیمیل یا استفاده از گوگل درایو باید به اندازه ای باشد که آن را از مسیر شعله افکن دیجیتالی گوگل خارج کند. و گوگل می گوید که تنها از اول دسامبر به جای فشار دادن یک کلید kill برای همه حساب های دو ساله، “حذف حساب ها” را آغاز می کند. اما شما باید «به طور خاص وارد Google Photos» شوید تا از حذف شدن اسنپ های آن سرویس جلوگیری کنید.

گوگل می‌گوید در ماه‌های منتهی به روز حذف، اعلان‌های متعددی را هم به آدرس ایمیل حساب و هم به ایمیل بازیابی (اگر شما ارائه کرده‌اید) ارسال کرده است. بنابراین تنها خطر واقعی این است که حساب جیمیل به یک آدرس ایمیل قدیمی که شما به طور منظم از آن استفاده نمی کنید گره خورده باشد.

دلیل این حذف حساب‌های قدیمی جیمیل ظاهراً امنیتی است، زیرا گوگل اعلام کرده است که حساب‌های قدیمی‌تر «احتمالاً در معرض خطر قرار می‌گیرند» زیرا به گذرواژه‌های قدیمی یا استفاده مجدد متکی هستند. این مطمئناً به اندازه کافی منصفانه به نظر می رسد، اگرچه اولویت بزرگتر گوگل در حال حاضر ممکن است همین باشد مشکلات Google Drive که به نظر می رسد برخی از کاربران ماه ها داده خود را از دست می دهند.

زمان برداشتن غذاست

آخرین اخطار: این آخرین فرصت شماست که اکانت جیمیل قدیمی خود را از حذف نجات دهید

(اعتبار تصویر: گوگل)

این موج حذف اکانت جیمیل و مشکلات اخیر درایو گوگل اهمیت پشتیبان گیری از اطلاعات شما را برجسته کرده است. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، راهنمای ما را بخوانید چگونه فایل های جیمیل خود را از حذف ذخیره کنیم با استفاده از Google Takeout

در حالی که کلاسیک استراتژی پشتیبان ۳-۲-۱ هنوز هم قابل پیگیری است، افزایش حملات باج افزار و این واقعیت که ارائه دهندگان ذخیره سازی ابری – حتی آنهایی به بزرگی گوگل – خطاناپذیر نیستند به این معنی است که حتی “استاندارد طلا” تاریخی در حال بررسی مجدد استبه نفع استراتژی های پشتیبان ۳-۲-۲ یا حتی ۳-۲-۳٫

همانطور که این نام ها نشان می دهد، به جای تهیه نسخه پشتیبان از دو نوع مختلف ذخیره سازی محلی و یک سرویس ابری، برخی از کسب و کارها همچنین دو نوع مختلف ارائه دهنده ذخیره سازی ابری (که از نظر جغرافیایی از هم جدا شده اند) را انتخاب می کنند تا خود را از قطع شدن مرکز داده محافظت کنند.

با این حال، برای افراد، سیستم کلاسیک ۳-۲-۱ برتر از تکیه بر یک نسخه پشتیبان ابری است. و اگر پشتیبان‌گیری از اطلاعات شما عمدتاً حول محور پشتیبان‌گیری از عکس‌ها و ویدیوها می‌چرخد، توصیه می‌کنیم راهنمای ما را نیز بررسی کنید. تهیه نسخه پشتیبان از عکس نهایی برای Adobe Lightroom یا Google Photos.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/email-messaging/final-warning-its-your-last-chance-to-save-your-old-gmail-account-from-deletion

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *