آخرین موتور بلوک بزرگ Chevy: Vortec 8.1 لیتری

آخرین موتور بلوک بزرگ Chevy: Vortec 8.1 لیتری

جنرال موتورز تصمیم گرفت تا Vortec 8100 را برای افرادی که به دنبال یدک کشی هستند، به یک موتور سخت و انعطاف پذیر تبدیل کند. این بر اساس کلاس قدیمی Gen-VII Big Block است و در واقع یک ۴۵۴ با سکته مغزی طولانی تر (۴٫۳۷ اینچ) است. سایر پیشرفت‌های عمده شامل تجهیزات الکترونیکی به‌روز شده و مهمتر از همه، تزریق سوخت الکترونیکی به روز شده برای افزایش راندمان در مقایسه با موتورهای بلوک بزرگ قدیمی. جنرال موتورز همچنین یک منیفولد ورودی به سبک LS را به ۴۹۶ اضافه کرد تا جایگاه خود را در دنیای مدرن محکم کند و در عین حال عنوان یکی از آنها را به خود اختصاص دهد. بزرگترین موتورهای تولیدی تا به حال فروخته شده است

نتیجه ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۵ پوند فوت گشتاور در زیر کاپوت کامیون های ۲۵۰۰/۳۵۰۰ و ۲۵۰۰ شاسی بلند بهمن، یوکان و سابربن بود. Vortec 8100 با شروع دور پایین برای گشتاور (۱۲۰۰ دور در دقیقه) و محدوده دور باریک تا حدود ۴۰۰۰ دور در دقیقه، یک پلت فرم بکسل بنزینی عالی بود. این موتور تقریباً به همان اندازه گشتاور دیزلی Duramax در آن زمان بدون گشتاور اضافی ارائه می کرد تعمیر و نگهداری نیروگاه دیزلی. برای برخی، این بسیار ارزشمند است.

Vortec 8100 همچنین به کامیون‌ها و قایق‌های تجاری متوسط ​​راه پیدا کرد. با قوانین آلایندگی ضعیف در قایق ها، ۴۹۶ از کارخانه تا ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ پوند فوت گشتاور تولید می کرد.


منبع: https://www.slashgear.com/1494531/chevrolet-last-big-block-engine8-1l-v8-guide/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *