آزمایشگاه رانش جت ناسا ۵۷۰ کارگر را اخراج می کند

زوج مصون نیست . این آژانس می گوید که حدود ۵۳۰ کارمند خود را از آزمایشگاه پیشرانش جت (JPL) خود در کالیفرنیا در بحبوحه عدم قطعیت بودجه اخراج می کند. این هشت درصد نیروی کار این مرکز است. JPL حدود ۴۰ پیمانکار را نیز تنها چند هفته پس از اعمال تعلیق استخدام اخراج می کند . کارگران امروز از سرنوشت خود مطلع می شوند.

"پس از اتمام تمام اقدامات دیگر برای تطبیق با بودجه کمتر از سوی ناسا، و در غیاب تخصیص بودجه سال مالی ۲۴ از سوی کنگره، ما مجبور شدیم تصمیم دشواری برای کاهش نیروی کار JPL از طریق اخراج بگیریم." ناسا توسط . "تأثیرات در هر دو بخش فنی و پشتیبانی آزمایشگاه رخ خواهد داد. اینها تنظیمات دردناک اما ضروری است که ما را قادر می سازد تا به تخصیص بودجه خود پایبند باشیم و در عین حال به کار مهم خود برای ناسا و کشورمان ادامه دهیم."

عدم اطمینان در مورد بودجه نهایی که کنگره برای سال ۲۰۲۴ به ناسا تخصیص خواهد داد، یکی از عوامل اصلی کاهش است. پیش بینی می شود که این آژانس حدود ۳۰۰ میلیون دلار دریافت کند (MSR)، یک ماموریت جاه طلبانه که ناسا در نظر دارد و خاک را برگردانید. ناسا در پیشنهاد بودجه سال ۲۰۲۴ خود کمتر از ۹۵۰ میلیون دلار برای این پروژه درخواست کرد.

لوری لشین، مدیر JPL، گفت: «در حالی که ما هنوز تخصیص بودجه سال مالی ۲۴ یا حرف نهایی کنگره در مورد تخصیص بودجه نمونه مریخ (MSR) خود نداریم، اکنون در موقعیتی هستیم که باید اقدامات مهم بیشتری برای کاهش هزینه های خود انجام دهیم. در یادداشتی نوشت "در غیاب تخصیص، و به همان اندازه که ما آرزو می کنیم نیازی به انجام این اقدام نداشته باشیم، اکنون باید برای محافظت در برابر کاهش های عمیق تر بعداً اگر منتظر بمانیم، حرکت کنیم."

ناسا هنوز برآورد کاملی از هزینه MSR ارائه نکرده است، اگرچه یک گزارش مستقل قیمت آن را بین ۸ تا ۱۱ میلیارد دلار تعیین کرده است. در بودجه پیشنهادی سال ۲۰۲۴، کمیته فرعی تخصیص سنا به ناسا دستور داد تا یک برنامه بودجه سال به سال برای MSR ارائه کند. اگر آژانس این کار را انجام ندهد، کمیته فرعی هشدار داد که این ماموریت ممکن است لغو شود.

این در حالی است که MSR تاکنون از موفقیت برخوردار بوده است. مریخ نورد Perseverance چند نمونه خاک را حفر کرده است و اگر ناسا بتواند آنها را به زمین بازگرداند، تحلیل دقیق تری را ایجاب می کند. این نمونه ها می توانند به دانشمندان کمک کنند تا درباره مریخ اطلاعات بیشتری کسب کنند، مانند اینکه آیا این سیاره تاکنون میزبان حیات بوده است یا خیر.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/nasas-jet-propulsion-laboratory-is-laying-off-570-workers-185336632.html?src=rss منتشر شد


منبع: https://www.engadget.com/nasas-jet-propulsion-laboratory-is-laying-off-570-workers-185336632.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *