آمازون از باند کلاهبرداری تجارت الکترونیکی که میلیون ها دلار را در بازپرداخت جعلی سرقت کرده بود، شکایت کرد

آمازون اقدام قانونی علیه یک سازمان بین المللی کلاهبرداری به نام REKK انجام داده است پلت فرم تجارت الکترونیک می‌گوید میلیون‌ها دلار محصولات را از طریق «سوءاستفاده سیستماتیک بازپرداخت» از فروشگاه‌ها دزدیده است.

این مورد در مجموع از ۲۰ فرد مرتبط با REKK از سراسر جهان، از جمله ایالات متحده، کانادا، انگلستان و سایر کشورهای اروپایی مانند یونان، لیتوانی و هلند نام می برد.

آمازون حتی تا آنجا پیش می رود که ادعا می کند هفت نفر از کارکنان آمازون نیز مسئول تسهیل این جنایات هستند که همگی ساکن ایالات متحده هستند.

آمازون با “بزرگترین” طرح بازپرداخت زیرزمینی مقابله می کند

آمازون گفت که REKK «یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌ها در صنعت زیرزمینی است که بازپرداخت‌های جعلی به کاربران ارائه می‌کند» و خدمات خود را به صورت آنلاین در مکان‌هایی مانند تلگرام که بیش از ۳۵۰۰۰ دنبال کننده دارد، تبلیغ می‌کند. REKK همچنین از پلتفرم هایی مانند Nulled، Reddit و Discord استفاده می کند.

این شرکت ادعا می‌کند که مجرمان REKK از مهندسی اجتماعی و فیشینگ در کارکنان خدمات مشتریان آمازون استفاده می‌کنند و همچنین سیستم‌های آمازون را از طریق دسترسی غیرمجاز و رشوه‌دهی دستکاری می‌کنند تا مشتریان را بازپرداخت کنند. به نوبه خود، مشتریان معمولاً هزینه ای بسیار کمتر از قیمت کالا، مانند ۳۰ درصد، پرداخت می کنند.

آمازون اعلام کرد که سال گذشته ۱٫۲ میلیارد دلار هزینه کرد و ۱۵۰۰۰ نفر را فقط برای مبارزه با سرقت و کلاهبرداری به کار گرفت. همچنین فناوری هایی مانند یادگیری ماشینی را برای کمک به شناسایی درخواست های بازپرداخت مشکوک به کار گرفته است.

در یک پست پین شده در کانال تلگرام REKK آمده است: “بازپرداخت کننده را مسئولانه انتخاب کنید زیرا قانونی نیست، اما شخصا می توانم از خودم بگویم که ریسک را برای مشتریانم به ۰ کاهش می دهم.”

این گروه همچنین دارای بیش از ۳۳۰۰۰ مشتری، ۱۰۰۰۰۰ سفارش و ۱۰۰۰۰ کوپن است.

REKK برای سفارش‌های Amazon.com و Amazon.co.uk 30% کارمزد دریافت می‌کند، با محدودیت حداکثر ۱۰۰۰۰ دلار برای محصولات در پنج مورد. برخی دیگر از بازارها ۳۵ درصد کارمزد می خواهند. در این یادداشت همچنین توضیح داده شده است که سفارشات باید مستقیماً توسط آمازون ارسال شوند.

در میان ۱۱ درخواست آمازون از دادگاه این است که متهمان “کلیه خسارات عمومی، خاص، واقعی و قانونی که آمازون متحمل شده یا خواهد شد را بپردازند”، آنها قبض اقدام قانونی آمازون را بپردازند، و “بازپرداخت به آنها را جبران کنند.” آمازون به میزانی برابر با غنی سازی ناروا آنهاست.»

آمازون از اظهار نظر در مورد مقدار پولی که از متهمان شکایت کرده است خودداری کرد، اما سخنگوی شرکت ما را به معاون خدمات شریک فروش WW، پست دارمش مهتا، راهنمایی کرد. لینکدین.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/amazon-sues-ecommerce-fraud-gang-that-stole-millions-in-fake-refunds

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *