آمازون در حال فروش دوربین‌های جاسوسی به شکل قلاب لباس حمام/تبدیل دستگیر شد

در حادثه نگران‌کننده‌ای که بی‌بی‌سی گزارش داد، یک دانش‌آموز با کشف دوربین کوچکی که در قلاب لباس پلاستیکی در حمام خانه‌ای در ویرجینیای غربی پنهان شده بود، قربانی یک کابوس حریم خصوصی شد.

این خردسال که اهل برزیل است، اکنون علیه غول خرده‌فروشی آمازون که ظاهراً همچنان دوربین‌های مخفی مشابهی را روی پلتفرم خود می‌فروشد، از جمله دوربین‌های مخفی به قیمت ۴۲٫۹۹ دلار، اقدام قانونی می‌کند.

طبق دادخواست این دانش‌آموز، او در حمامی که برای استفاده او در سال ۲۰۲۲ تعیین شده بود، در حالی که در اقامتگاهی بود که ظاهراً صاحب خانه دستگاه را به قصد ضبط کردن درآوردن لباسش خریداری کرده بود، به دوربین جاسوسی برخورد کرد.

علیرغم هشدارها و مقالات قبلی که خطرات چنین دوربین های مخفی را برجسته می کند، که می تواند به شکل اقلام روزمره مانند شارژرهای USB یا آشکارسازهای دود باشد، آمازون به فروش آنها در پلت فرم خود ادامه داده است.

آمازون تلاش کرد تا این پرونده را رد کند، اما مراحل قانونی در حال پیشروی است و نیاز به نظارت بیشتر بر فروش این دستگاه های تهاجمی را روشن می کند. جینا مارتین، فعال حریم خصوصی، بر آسیب بالقوه ای که این دوربین های مبدل می توانند به افراد ناآگاه، به ویژه زنان و دختران وارد کنند، تاکید کرد.

مارتین اظهار داشت: «خرده‌فروشان باید کارهای بیشتری انجام دهند. آنها باید دوربین های مخفی را حذف کنند زیرا موارد بسیار کمی وجود دارد که در آن پنهان کردن این واقعیت که شما در حال فیلمبرداری از شخصی هستید قابل اجرا یا قابل قبول باشد.”

رواج چنین دوربین‌های مخفی که اغلب به عنوان دوربین‌های پرستار بچه به بازار عرضه می‌شوند، نگرانی‌هایی را در مورد سوء استفاده احتمالی از فناوری برای تعقیب، کنترل و سوء استفاده ایجاد می‌کند. فراتر از دوربین های مبدل، سایر دستگاه های کوچک شده، از جمله برچسب های ردیابی و فناوری اینترنت اشیا (IoT) برای آزار و اذیت به کار گرفته شده اند.

منتقدان در حالی که کاربرد چندوجهی برخی از این دستگاه‌ها را تایید می‌کنند، استدلال می‌کنند که خرده‌فروشان باید حداقل، فروش دوربین‌های مبدل را متوقف کنند تا از سوء استفاده احتمالی آن‌ها جلوگیری کنند. با ادامه پیشرفت فناوری، ایجاد تعادل بین راحتی و محافظت از حریم خصوصی افراد به یک چالش پیچیده‌تر تبدیل می‌شود.

(با نظر آژانس ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/amazon-caught-selling-spy-cams-disguised-as-bathroom-changing-room-clothes-hook-13499422.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *