آمریکا در اجلاس اقلیمی COP28 خواستار افزایش استفاده از انرژی هسته‌ای شد

بیش از ۲۰ کشور دنیا ازجمله ایالات متحده آمریکا در اجلاس تغییرات اقلیمی سازمان ملل یا COP28 که امسال در دبی در حال برگزاری است، خواستار افزایش سه‌برابری استفاده از انرژی هسته‌ای برای کاهش آلودگی شدند. پیش‌تر رئیس کمیسیون اروپا نیز اعلام کرده بود که بیش از ۱۱۰ کشور از COP28 خواسته‌اند تا دستورالعمل‌هایی برای افزایش سه‌برابری استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰ ارائه کند.

ایالات متحده، ژاپن، بریتانیا، فرانسه، کره جنوبی، امارات، غنا و چندین کشور اروپایی ازجمله کشورهایی بودند که در اجلاس اقلیمی سازمان ملل در دبی اعلام کردند که افزایش استفاده از انرژی هسته‌ای برای دستیابی به هدف کربن خنثی تا اواسط قرن جاری میلادی، نقش مهمی خواهد داشت.

این کشورها می‌گویند سطح تولید انرژی هسته‌ای باید در سال ۲۰۵۰ نسبت به سطح سال ۲۰۲۰ سه‌برابر شود. «جان کری»، فرستاده ایالات متحده به اجلاس COP28 در این رویداد گفت: «ادعا نمی‌کنیم که این سازوکار راهی جایگزین برای همه دیگر روش‌های تولید انرژی خواهد بود. ما به این مسئله واقفیم، چون علم و واقعیتِ حقایق و شواهد نشان می‌دهد که بدون کمک [انرژی] هسته‌ای نمی‌توان تا سال ۲۰۵۰ تولید خالص کربن را به صفر رساند.»

آمریکا در اجلاس اقلیمی COP28 خواستار افزایش استفاده از انرژی هسته‌ای شد

درخواست ۱۱۸ کشور برای افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر

رئیس کمیسیون اروپا نیز در روز نخست این رویداد اعلام کرد که بیش از ۱۱۸ کشور جهان از رهبران دنیا در COP28 خواسته‌اند که تا سال ۲۰۳۰، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را سه‌برابر کنند. او توضیح داد: «از همه می‌خواهم که این اهداف را در تصمیم نهایی COP قرار دهند، چون این اقدام پیامی روشن را به سرمایه‌گذاران و البته مصرف‌کنندگان نشان خواهد داد.»

مذاکره در زمینه هدف‌گذاری به‌منظور استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر همراستا با مذاکره درباره کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی است. رئیس کمیسیون اروپا می‌گوید شرایطی «شگفت‌انگیز» به‌وجود آمده که حالا بیش از ۱۱۰ کشور تمایل دارند به سمت این هدف حرکت کنند.

اجلاس COP28 از پنجشنبه ۹ آذر در دبی آغاز شده و تا ۲۱ آذر ادامه خواهد داشت.


منبع: https://digiato.com/energy/us-and-20-countries-call-to-triple-nuclear-power

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *