آموزش ذخیره فایل‌ های Google Docs با فرمت دلخواه

گوگل داکس (Google Docs) ابزار ساخت، ویرایش، اشتراک‌‌گذاری و مشارکت در توسعه اسناد متنی است. این ابزار به‌رایگان و تحت سرویس‌های جامع ابری گوگل (شامل گوگل درایو، گوگل شیتس و غیره) عرضه می‌شود. همچنین، توسط طیف گسترده‌ای از افزونه‌ها می‌توانید به ویژگی‌های پیشرفته‌تری دسترسی داشته باشید.

شما می‌توانید دیگران را به مشاهده یا ویرایش اسناد خود دعوت کنید. یکی از بهترین نکات در مورد گوگل داکس مبتنی‌بر پلتفرم‌بودنش است. فرقی نمی‌کند که از گوشی اندرویدی، کامپیوتر رومیزی یا یکی از بهترین لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌کنید، می‌توانید به گوگل داکس دسترسی داشته باشید.

اگرچه اشتراک‌گذاری فایل گوگل داکس آسان است؛ اما مسئله‌ای وجود دارد. بسیاری از سازمان‌ها ترجیح می‌دهند PDF دریافت کنند یا با مایکروسافت ورد کار کنند. ممکن است هنگام ارسال مدارک برای مصاحبه‌های شغلی یا کار به صورت آفلاین نیاز به خروجی‌گرفتن یا تبدیل سند خود داشته باشید.

گوگل این فرآیند را ساده کرده است. شما می‌توانید سند خود را به صورت PDF یا فایل مایکروسافت ورد با چند کلیک ساده دانلود کنید. این مقاله تمام آنچه را که باید بدانید به شما می‌گوید. اگرچه می‌توانید توسط Google Docs از فایل موردنظرتان در چندین فرمت رایج خروجی بگیرید؛ اما باید در انجام این کار احتیاط کنید.

آموزش گرفتن خروجی از فایل گوگل داکس بر اساس پلتفرم

مراحل ذخیره‌ی فایل از گوگل داکس بسته به اینکه از اپلیکیشن موبایل استفاده می‌کنید یا دسکتاپ، کمی متفاوت است. در ادامه راهنمای گام‌به‌گام خروجی‌گرفتن فایل‌های گوگل داکس برای هر دو نوع دستگاه را توضیح می‌دهیم.

چگونه از فایل‌های گوگل داکس در مرورگر دسکتاپ خروجی بگیریم

خروجی‌گرفتن فایل‌های گوگل داکس توسط دسکتاپ نسبتاً آسان است و تنها چند کلیک طول می‌کشد:

  • ابتدا وب‌سایت Google Docs را در مرورگر باز کرده و سند مورد نظر خود را برای گرفتن خروجی انتخاب کنید.
  • روی منوی File در نوار ابزار بالا کلیک کرده و گزینه Download را انتخاب کنید.


منبع: https://www.zoomit.ir/mobile-learning/413489-google-docs-export-files/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *