آموزش ریست کردن پکیج ایران رادیاتور

توجه داشته باشید که همیشه ریست کردن پکیج موجب برطرف شدن اختلال و خرابی به‌وجود‌آمده در قطعات مختلف نخواهد شد و گاهی‌اوقات نیاز است که پکیج عیب‌یابی و برخی از قطعات آن تعویض شود. در‌چنین شرایطی حتماً از افراد متخصص و تعمیرکاران حرفه‌ای کمک بگیرید.

نکته: پکیج‌های دیواری ایران رادیاتور در دو مدل آنالوگ و دیجیتال به بازار عرضه می‌شوند و برای ریست کردن هر یک از آن‌ها باید به روش‌های متفاوت عمل کنید. در ادامه به این روش‌ها اشاره خواهیم کرد.

علت ریست کردن پکیج ایران رادیاتور چیست؟

  • خرابی تنظیمات پکیج
  • مشکل در راه اندازی سیستم
  • جرقه زدن دستگاه
  • خرابی ترموستات
  • نوسان و قطعی برق

بدون تردید برای کسانی از پکیج ایران رادیاتور استفاده می‌کنند، پیش آمده است که بنابر دلایل مختلف، چراغ ریست آن حالت چشمک زن به خود بگیرد. دلایل مختلفی وجود دارند که موجب روشن شدن چراغ ریست می‌شوند.

بااین حال، در بیشتر مواقع به راحتی می‌توانید با یک ریست ساده مشکل به‌وجود آمده در پکیج را برطرف کنید؛ اما چشمک زدن چراغ ریست بی‌دلیل نیست و قطعات مختلفی می‌توانند در بروز این حالت تأثیرگذار باشند. آگاهی شما از این مشکلات کمک می‌کند تا پس از شناسایی خطای مورد نظر با ریست کردن پکیج بتوانید به راحتی سیستم را مجدداً راه اندازی کنید.

خرابی تنظیمات پکیج

یکی از دلایلی که باعث می‌شود برای ریست کردن پکیج اقدام کنیم، تنظیم نشدن اصولی پکیج پس از راه‌اندازی است. گاهی‌ اوقات متوجه می‌شوید که دستگاه روشن می‌شود و مشکل خاصی ندارد؛ اما چراغ ریست روشن است. در این حالت باید برای ریست کردن پکیج اقدام کنید. اگر با ریست کردن پکیج مشکل برطرف نشد، باید مشکل خود را با افراد متخصص و تعمیرکاران حرفه‌ای در میان بگذارید.

مشکل در راه اندازی سیستم پکیج

گاهی‌اوقات کاربر پس از خرید پکیج ایران رادیاتور نمی‌تواند دستگاه را راه‌اندازی کند و پس از روشن شدن دستگاه با چشمک زدن چراغ ریست مواجه می‌شود. لازم است توجه کنید که مراحل نصب پکیج ایران رادیاتور باید به شکل اصولی طی شود. اگر در راه‌اندازی سیستم به مشکل برخورد کنید، نیاز به ریست خواهید داشت.

جرقه زدن دستگاه

یکی‌دیگر از دلایلی که منجر به ریست کردن پکیج ایران رادیاتور می‌شود، مشکل در قسمت مشعل جرقه زن است. گاهی‌اوقات ممکن است که با وجود جرقه زدن مشعل، دستگاه روشن نشود. این مشعل با جرقه‌های ضعیف توان راه‌اندازی سیستم را نخواهد داشت. به‌همین‌دلیل چراغ قرمز دستگاه روشن خواهد شد. در این شرایط ریست کردن دستگاه می‌تواند مشکل به‌وجود‌آمده را برطرف کند.

نکته: اگر با ریست شدن دستگاه، این مشکل رفع نشد باید مشکلات قطعات دیگر مانند خرابی ترانس جرقه‌زن، از کار افتادن الکترود، ضعیف شدن سیم ارت و اتصالات و همچنین مشکل در کابل‌ها را بررسی کنید.

خرابی ترموستات

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در پکیج ایران رادیاتور، ترموستات است. تمام عملکرد سیستم گرمایشی تحت‌ نظر ترموستات صورت می‌گیرد. در واقع ترموستات با هدف کنترل و حفظ مبدل اصلی به این سیستم گرمایشی اضافه شده است.

به منظور جلوگیری از سوختن مبدل و افزایش بیش‌ازحد دما، ترموستات باید عملکرد خود را به خوبی انجام دهد. هنگامی‌که این سنسور با خرابی مواجه شود، دمای پکیج به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. به‌همین‌علت چراغ قرمز پکیج روشن خواهد شد. گاهی‌اوقات این مشکل با نمایش ارور ۴۰ ۷۰ ۸۰ کاربر را آگاه می‌کند. در بسیاری از مواقع ریست کردن پکیج ایران رادیاتور نمی‌تواند این مشکل را برطرف کند. بنابراین باید برای تعویض ترموستات اقدام کنید.

نوسان و قطعی برق

اگر جریان برق شهری با نوسان و قطعی مواجه شود، روی صفحه نمایش یک ارور ظاهر خواهد شد که به احتمال زیاد با ریست کردن دستگاه می‌توانید آن را برطرف کنید.


منبع: https://www.zoomit.ir/appliances/410791-training-on-resetting-the-iran-radiator-package/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *