آموزش نصب وردپرس در لوکال هاست

آموزش نصب وردپرس در لوکال هاست

نصب وردپرس در لوکال هاست باعث آشنایی بیشتر با محیط ورد پرس می‌شود. نام دیگر لوکال هاست، سرور محلی است. اما این سوال وجود داشته که مزیت این کار چیست؟ در ابتدا باید دانست که لوکال هاست چیست و سپس مزایای استفاده از آن را بررسی نمود.

تعریف لوکال هاست

محیطی که در کامپیوتر نصب شده و امکان ساخت سایت بر روی آن را اجرا می‌کند، لوکال هاست نامیده می‌شود. ( خرید هاست )با استفاده از لوکال هاست می‌توان سایت را طراحی کرده یا حتی آموزش طراحی سایت را یاد گرفت. این بستر واقعی از یک سایت در سایت مورد نظر خودمان توسط لوکال هاست فراهم می‌شود.

مزایای لوکال هاست

مهم‌ترین فایده لوکال هاست عدم نیاز به خرید دامنه و هاست می‌باشد. دسترسی داشتن با طراحی بر روی لوکال هاست و پیاده نمودن آن، بک آپ گرفتن نهایی و در نهایت انتقال به هاست ( نمایندگی هاست ) امکان پذیر است . هم‌چنین در این مرحله فقط شخص سازنده، آن را مشاهده می‌کند . از دیگر مزیت‌های آن می‌توان به سرعت بالا، حفظ امنیت اطلاعات، آفلاین بودن و ویرایش سریع اشاره نمود.

تعریف هاست

اولین مرحله بعد از طراحی یک وب سایت منتشر کردن آن توسط سازنده وب سایت است . برای این کار نیاز به یک فضا در اینترنت نیاز داشته که داده ها و اطلاعات سایت بر روی آن قرار بگیرد. به این فضا هاست می‌گویند. هاست‌ها به دو صورت اشتراکی و اختصاصی تقسیم بندی می‌شوند. ( خرید هاست ) هاست ورد پرس به صورت ویژه برای برای سایت‌های وردپرس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع برنامه‌ها برای نصب در لوکال هاست

php و MySQL، برای کسانی که به طور حرفه‌ای وب سایت‌های وردپرس را به طور محلی در کامپیوتر راه اندازی می‌‌کنند، استفاده می‌شود . برای افراد مبتدی XAMPP بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه نصب وردپرس بر روی لوکال هاست

برای ساختن سایت محلی و دخیره فایل‌ها باید از وب سرور لوکال هاست استفاده نمود . می توان از دو وب سرور رایگان WAMP و XAMPP استفاده کرد . مورد اول فقط برای ویندوز استفاده شده در صورتی که مورد دوم دامنه بیشتری را در بر می‌گیرد.

تفاوت نصب روی هاست و لوکال هاست

نصب وردپرس در لوکال هاست دارای مزیت‌های بی‌شماری بوده که در طول متن به آن پرداختیم . قبل از آن‌که بازدید کنندگان سایت را مشاهده کنند، برای رفع نواقص بهتر است با نصب ورد پرس بر روی لوکال هاست متوجه تمامی تغییرات شامل به روز‌رسانی‌ها، تغییرات و تنظیمات شوید.

نصب وردپرس بر روی Xampp

در اولین محله برای انجام این کار باید آخرین نسخه ورود پرس و Xampp را دانلود کنید . برای ورود پرس می توانید به سایت https://wordpress.org/ مراجعه و برای Xampp می توانید با رفتن به سایت https://www.apachefriends.org/ به جدیدترین مسخه آن دسترسی داشته باشید .

قدم بعدی نصب آن بوده و برای این کار تنها کافی است تا با فشردن دکمه next این مرحله را به پایان برسانید .

برای قدم بعدی و فعال سازی برنامه در ابتدا آن را باز کرده و با زدن دو قسمت Apache و MySQL همانند کادر زیر آن‌ها را فعال کنید .

آموزش لوکال هاست
آموزش لوکال هاست

با باز کردن http://localhost/phpmyadmin/ در مرورگر وارد مرحله بعدی می‌شوید. همانند شکل زیر روی قسمت فوق کلیک کنید . این کار برای درست کردن یک دیتابیس می‌باشد. پس از زدن کلید باید نامی برای آن انتخاب کنید . بهتر است قبل از تمامی مراحل زبان را به حالت فارسی در بیاورید . سپس طبق شکل حالت utf8_persian_ci را زده و در نهایت برای نهایی شدن دیتابیس Create را بزنید.

آموزش لوکال هاست2
آموزش لوکال هاست۲

پس از انجام این مراحل ساخت دیتابیس به پایان رسیده است . پس به سراغ نصب وردپرس بر روی لوکال هاست می‌رویم. ( خرید سرور مجازی )

نصب وردپرس در لوکال هاست
نصب وردپرس در لوکال هاست

در قدم نهایی یا همان نصب وردپرس بر روی لوکال هاست، برنامه Xampp را باز کرده، روی درایوC  کلیک کرده و پس از یافتن Xampp پوشه htdocs را انتخاب کنید . این پوشه حاوی فرمت فشرده یا همان zip آخرین نسخه وردپرس است. با نام‌ گزاری پوشه باز شده، از حالت فشرده به wordpress در صورت نبود این نام، آن را به این نام تغییر دهید. مرحله بعدی تغییر نام فایل wp- config-sample به نام wp- config می‌باشد. ( خرید سرور مجازی )

نصب وردپرس در لوکال هاست
نصب وردپرس در لوکال هاست

در notepad ویندوز یا ویرایشگر متنی‌ای دیگر این فایل که نام آن تغییر داده شد را باز کنید. ۳ قسمت نام دیتابیس، نام کاربری و رمز عبور برای وارد شدن نمایش داده می‌شود. نام دیتابیس را  همان اسم مورد نظر در قسمت قبلس وارد کنید. برای نام کاربری root را وارد کرده و رمز عبور را بدون نوشتن رها نمایید. مرحله بعدی ذخیره فایل می‌باشد.

آموزش لوکال هاست1
آموزش لوکال هاست

مرحله بعدی برای انجام وارد نمودن آدرس http://localhost/wordpress/ به منظور وارد نمودن اطلاعات وردپرس در سایت شما است . حتما زبان سایت را فارسی قرار دهید و سپس دکمه ادامه را بفشارید .

آموزش لوکال هاست
آموزش لوکال هاست

صفحه‌ای مانند زیر برای شما نمایش داده خواهد شد.

آموزش لوکال هاست
آموزش لوکال هاست

پس از زدن دکمه بزن بریم، نام دیتا بیس مانند سابق، نام کاربری root و خالی گذاشتن رمز عبور دکمه پایین صفحه را بفشارید.

نصب وردپرس در لوکال هاست
نصب وردپرس در لوکال هاست

مرحله بعدی وارد نمودن اطلاعات شخصی در آن است. این آخرین مرحله بوده و پس از آن و فشردن دکمه راه اندازی وردپرس به سایت http://localhost/wordpress/wp-admin بروید و با توجه به رمز و نام کاربری زیر  به پیشخوان وردپرس بروید. اکنون وردپرس بر روی Xampp نصب شده است. ( خرید هاست )

نصب وردپرس در لوکال هاست
نصب وردپرس در لوکال هاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *