آنتروپیک مدل هوش مصنوعی Claude 2.1 را منتشر کرد + ویدیو

در حالی که OpenAI به‌عنوان استارتاپ پیشرو هوش مصنوعی پس از برکناری غافلگیرکننده «سم آلتمن» و بازگشت او شرایط عجیبی را تجربه می‌کند، رقیب آن یعنی انتروپیک (Anthropic) که تحت حمایت گوگل است، جدیدترین نسخه از مدل زبانی بزرگ خود با نام Claude 2.1 را منتشر کرده است.

براساس پست وبلاگ انتروپیک، Claude 2.1 در دقت، صداقت و قابلیت‌های فنی خود پیشرفت بسیار زیادی کرده است. مهم‌ترین پیشرفت این چت‌بات قابلیت درک همزمان ۲۰۰ هزار توکن برای کاربران پولی است که به Claude اجازه می‌دهد اسناد حداکثر ۱۵۰ هزار کلمه‌ای یا ۵۰۰ صفحه‌ای را پردازش کند. با وجود این قابلیت، امکان تجزیه‌و‌تحلیل کامل پایگاه کد، گزارش‌های مالی طولانی، مقالات تحقیقات و سایر اسناد پیچیده در Claude 2.1 فراهم می‌شود.

مدل هوش مصنوعی Claude 2.1

یکی از موارد قابل‌توجه در Claud‌e 2.1 پیشرفت قابلیت‌های خلاصه‌سازی و درک اسناد طولانی و پیچیده آن است. در آزمایش‌های انتروپیک، پاسخ‌های نادرست این مدل ۳۰ درصد کاهش یافته‌اند و نتیجه‌گیری‌های نادرست آن درباره اسناد ۳ تا ۴ برابر کمتر شده است.

انتروپیک همچنین مدعی شده که میزان اشتباهات Claude 2.1 نصف شده است و این مدل می‌تواند کارهایی مانند جستجو در وب یا استفاده از ماشین حساب را نیز انجام دهد. این چت‌بات همچنین اکنون از دستورالعمل‌های سفارشی و مداوم نیز پشتیبانی می‌کند و یک پنجره آزمایشی جدید برای امتحان‌کردن درخواست‌ها نیز به آن اضافه شده است.

آنتروپیک مدل هوش مصنوعی Claude 2.1 را منتشر کرد + ویدیو

چت‌بات Anthropic همچنین با ویژگی جدید استفاده از ابزارها به ChatGPT نزدیک‌تر شده است. با این ویژگی کاربران می‌توانند ابزارهای API را به آن متصل کنند و سپس Claude مناسب‌ترین ابزار برای آن‌ها را انتخاب می‌کند.

انتشار Claude 2.1 بدون شک رقابت شرکت‌های مختلف در زمینه هوش مصنوعی را افزایش خواهد کرد. همچنین انتشار آن در زمانی که بزرگ‌ترین رقیب انتروپیک، یعنی OpenAI وضعیت آشفته‌ای را تجربه می‌کند، می‌تواند نکته قابل‌توجهی باشد. در همین حال، OpenAI امروز قابلیت ثبت‌نام بدون نیاز به شماره موبایل را برای ChatGPT فراهم کرد.


منبع: https://digiato.com/artificial-intelligence/anthropic-claude-2-1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *