آنچه خریدیم: چگونه YNAB به من آرامش می دهد و پولم را کنترل می کند

من همیشه نسبت به پول هوشیار بودم، اما تا زمانی که در اواسط دهه بیستم بودم، واقعاً وارد بودجه‌بندی نشدم. “بودجه” سخاوتمندانه است – من فکر من بودجه می‌گذاشتم، اما واقعاً از یک سیستم خام Google Sheet برای پیگیری هزینه‌هایم هر ماه استفاده می‌کردم. من واقعاً تفاوت بین این دو چیز را درک نکردم تا زمانی که شروع به جستجوی راه هایی برای ارتقاء کردم. برای من خوب کار می کرد، اما وقتی بزرگتر شدم و می خواستم پس اندازم را افزایش دهم، برای پیش پرداخت خانه و عروسی پس انداز کنم و به طور کلی کارهای “بزرگسالان” بیشتری با پولم انجام دهم، شروع به جستجو در اینترنت برای یافتن گزینه های جایگزین کردم. . . من حدود چهار سال پیش روی You Need a Budget (YNAB) تصمیم گرفتم و آنقدر از آن لذت بردم که حتی پس از دستیابی به برخی از آن نقاط عطف به استفاده از آن ادامه می دهم.

این روش NAB رویکردی به بودجه ریزی است که در آن زمان با من طنین انداز شد و هنوز هم دارد. من در اینجا از اصول اولیه سخن نمی گویم، اما به زبان ساده، شما باید به هر دلار به محض دریافت حقوق، ابتدا به نیازهای فوری رسیدگی کنید و سپس بقیه هزینه های واقعی خود را محاسبه کنید. روشی که YNAB این کار را انجام می دهد اساساً با عمل کردن مانند یک دیجیتال است سیستم پاکت نامه جایی که می‌توانید تمام پاکت‌ها (یا «دسته‌ها») و مقدار پولی را که برای هر کدام («هدف‌ها») نیاز دارید، سفارشی کنید و هر بار که دستمزد دریافت می‌کنید، پول را در همه آن‌ها بریزید. به عنوان مثال، من می دانم که برای پرداخت هزینه اینترنت هر ماه به ۶۵ دلار نیاز دارم، بنابراین من یک دسته اینترنتی در YNAB با هدف ۶۵ دلار در هر ماه دارم که تا ۱۵ روز سررسید است، زیرا برای پرداخت صورتحساب در روز ۲۰ به آن پول نیاز دارم. از هر ماه

این مثال را برای بقیه هزینه‌های خود مانند پرداخت‌های اجاره یا وام مسکن، خواربار، برق، حق بیمه، دنبال کنید و بودجه کامل YNAB را در اختیار خواهید داشت. همچنین می توانید (و باید) این کار را برای هزینه های “واقعی” انجام دهید، که شامل مواردی مانند کوتاه کردن مو و تعمیر و نگهداری خودرو در سیستم YNAB می شود. ممکن است هر ماه به مقدار مشخصی پول برای چنین چیزهایی نیاز نداشته باشید، اما می‌توانید با صرفه‌جویی در هر زمان که دستمزد دریافت می‌کنید، برای آنها برنامه‌ریزی کنید – بنابراین تا زمانی که نیاز دارید قبل از عروسی یا به طور غیرمنتظره موهایتان را کوتاه کنید. یک مجموعه لاستیک جدید، حداقل مقداری، اگر نه همه، پول لازم برای پرداخت آن را دارید.

شما به یک بودجه نیاز دارید (YNAB)
YNAB

من قبلاً هزینه‌های استاندارد خود را حساب می‌کردم و اول از همه برای آن‌ها پول کنار می‌گذاشتم، اما YNAB این روند را بسیار آسان‌تر کرد. شایان ذکر است که قبلاً بخشی از روتین من بود. من به اندازه کافی این امتیاز را داشتم که از والدینم آموزش مالی مناسبی دریافت کنم (مانتراهایی مانند “اول به خودت بپرداز” به ذهنم می رسد، و مراقبت از ضروری ترین هزینه های خود را راهی برای انجام آن می دانم).

تغییر دهنده بازی برای من در نظر گرفتن “هزینه های واقعی” بود که به سرعت جمع شد. سفارش هفتگی اجتناب‌ناپذیر، صورت‌حساب‌های دامپزشکی برای گربه‌مان، هزینه‌های قطار و اشتراک سواری و مواردی از این دست، همه چیزهایی بودند که می‌دانستم باید آن‌ها را بپردازم، اما قبلاً تا زمانی که زمانش نرسیده بود، با آن‌ها برخورد نکردم. در YNAB، می‌توانید برای تمام هزینه‌های واقعی دسته‌هایی ایجاد کنید و هر ماه (یا هفته، بسته به نحوه بودجه/دریافت پول) برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید، بنابراین (امیدواریم) هرگز این سوال وجود نداشته باشد که چگونه می‌خواهید برای هر یک از آنها پرداخت کنید. .

اگر بتوانید این کار را انجام دهید و هزینه های خود را مرتب کنید، ممکن است متوجه شوید که از هر چک پولی برای شما باقی مانده است. سپس می توانید بودجه خود را گسترش دهید تا به سایر هزینه های واقعی فکر کنید یا غرق شدن وجوه ممکن است بخواهید آدرس دهید. خط من بین هزینه‌های واقعی و سرمایه‌های کاهش‌یافته در بهترین حالت مبهم است، اما دومی صرفاً پولی است که شما برای هزینه‌های متغیری که می‌دانید اجتناب‌ناپذیر هستند، مانند نگهداری خانه یا حق بیمه، اختصاص می‌دهید.

هدایای تعطیلات برای من بزرگ بود. هر سال افراد بیشتری در زندگی خود دارم که باید در طول فصل تعطیلات برای آنها هدایایی بخرم و هرگز قبل از استفاده از YNAB برای آن برنامه ریزی نکرده بودم. اکنون، من یک دسته “هدایای تعطیلات” با یک هدف سخاوتمندانه دارم که هر ماه برای آن پول می گذارم و هر سال در اوایل اکتبر “سررسید” را تعیین می کنم. به محض شروع فروش در پاییز، پول زیادی دارم که با آن می توانم تمام هدایای عزیزانم را بخرم.

باید بگویم که YNAB به شخصیت نوع A و سازمان یافته من علاقه دارد، اما شما نمی توانید برای همه چیز برنامه ریزی کنید. چند سال پیش، من به طور غیرمنتظره مجبور شدم حدود ۵۰۰ دلار برای برخی تعمیرات خودرو خرج کنم و آنقدر در صندوق غرق کردن “تعمیرات خودرو” خود نداشتم. به جای وحشت، مقداری پول را از دسته «پوشاک» خود منتقل کردم تا بقیه هزینه ها را پوشش دهم. از نظر روانی کمی دردناک بود (من عاشق دیدن آنها هستم نوارهای پیشرفت سبز کوچک در برنامه YNAB)، اما به هیچ وجه بر امور مالی من تأثیری نداشت. حساب YNAB فقط برای پولی که شما واقعاً دارید، صرف نظر از اینکه در کدام دسته قرار دارد، حساب می‌کند، بنابراین من چیزی را خرج نمی‌کردم که توانایی پرداخت آن را نداشتم. این برای من واقعاً مهم است، به عنوان کسی که سعی می‌کند با امکانات خود – و تا حد امکان، کمتر از آن – زندگی کند. خزش سبک زندگی.

شما به یک بودجه نیاز دارید (YNAB)
YNAB

بازگشت به اولویت‌های «بزرگسالان» که قبلاً به آن اشاره کردم: YNAB یکی از موارد کلیدی بود که به من و شریکم کمک کرد تا پیش‌پرداخت خانه و وجوهی را که باید برای عروسی‌مان به طور همزمان بپردازیم، بدون احساس فشار زیاد، پس انداز کنیم. روشی که ما قطع کردیم (نه برش بیرونتوجه داشته باشید) در تمام هزینه های غیر ضروری و صرفه جویی تهاجمی در طول این دوره پنج ساله، و YNAB پیگیری همه آن را آسان کرده است.

اما من می خواهم تأکید کنم که خدمات فقط یکی از مواردی بود که کمک کرد و عوامل دیگری نیز در این امر مؤثر بودند. این واقع بینانه نیست که پیشنهاد کنیم بودجه به تنهایی پاسخ همه دعاهای پولی فرد است. اما مطمئناً این یک گام در مسیر درست و یک عادت خوب برای ایجاد در طول زمان است.

من در نظر دارم YNAB وجود دارد با ۱ رمز عبور به عنوان یکی از معدود خدماتی که من خوشحالم که هر سال هزینه آن را پرداخت می کنم زیرا چقدر به زندگی من اضافه می کند. با این حال، شایان ذکر است که برای شروع بودجه بندی با استفاده از مستاجرانش، نیازی به پرداخت هزینه YNAB ندارید. روش YNAB، سیستم پاکت و بودجه ریزی مبتنی بر صفر همه بسیار شبیه هستند و می توانید همه آنها را با ابزارهای ارزان تر و حتی به صورت دستی با پاکت های فیزیکی و پول نقد انجام دهید. بسیاری از انجمن‌های آنلاین با نمونه‌های پررونق وجود دارد که چگونه می‌توانید بدون پرداخت هزینه اشتراک دیگری شروع به کار کنید. توصیه می کنم بررسی کنید بودجه های تیلور، گنجینه های بودجه و دیگر کانال های یوتیوب مشابه برای الهام بیشتر.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/what-we-bought-how-ynab-gives-me-peace-of-mind-and-keeps-my-money-in-check-140049410 منتشر شد. .html?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/what-we-bought-how-ynab-gives-me-peace-of-mind-and-keeps-my-money-in-check-140049410.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *