آنچه درباره «ساعت ADHD» باید بدانید

دکتر شازیا ساول بزرگسالانی را درمان می کند که زندگی آنها به طور قابل توجهی تحت تأثیر علائم اختلال بیش فعالی کمبود توجه قرار گرفته است.

این بیماران، که ساول آنها را روان‌پزشک اصلی خدمات بالینی برای ADHD بزرگسالان در دانشکده پزشکی پرلمن دانشگاه پنسیلوانیا می‌داند، اغلب چالش‌هایی را با تمرکز و مدیریت زمان تجربه می‌کنند که به طور مداوم بر کار، مدرسه، روابط و روابط آنها تأثیر می‌گذارد. سلامت روان. این می تواند شامل از دست دادن زمان، عقب افتادن از وظایف و تمرکز بر یک فعالیت خاص باشد که سایر تعهدات به حاشیه رانده شوند.

Savul فهرستی از درمان‌های مبتنی بر شواهد دارد که به بیماران مبتلا به ADHD توصیه می‌کند. تجویز یک دستگاه فناورانه مانند الف ساعت هوشمند در میان آنها نیست.

این ممکن است برخی از مصرف کنندگان با ADHD را شگفت زده کند، زیرا ممکن است محصولاتی مانند ساعت های هوشمند را دیده باشند که برای کمک به بهبود مهارت های مدیریت زمان خود تبلیغ می شوند. حتی خرده فروشانی مانند آمازون و والمارت با وجود این واقعیت که کارشناسانی مانند Savul به ساعت‌های ADHD متکی نیستند یا آن‌ها را برای درمان بیماران تجویز نمی‌کنند، صفحات دسته‌بندی دارند.

ساول می‌گوید: «هیچ دستگاه، ابزار، ساعت یا ابزار خاصی وجود ندارد که ما به‌طور خاص برای ADHD برای بهبود مهارت‌های اجرایی توصیه کنیم – هنوز نه»، با اشاره به اینکه تحقیقات روی چنین دستگاه‌هایی بسیار محدود است.

این بدان معنا نیست که دستگاه های فناوری را به طور کلی به عنوان مداخله ای برای ADHD کنار بگذاریم. در واقع، توصیفاتی در مورد وجود دارد TikTok و در جای دیگر آنلاین مزایای بالقوه استفاده از ساعت یا تایمر برای مدیریت علائم را شرح می دهد. Savul می‌گوید که اگر ابزار یا ابزاری به سازماندهی یا فراموشی کمک کند، بیمار باید «به هر طریق» از آن استفاده کند.

اما قبل از خرید یک ساعت گران قیمت که به عنوان راه‌حلی برای مشکلات مدیریت زمان مرتبط با ADHD شما حساب می‌شود، در اینجا چیزی است که باید بدانید:

چرا برخی از افراد مبتلا به ADHD با تمرکز و مدیریت زمان دست و پنجه نرم می کنند؟

ADHD یک وضعیت عصبی رشدی است که اعتقاد بر این است که بخشی از مغز مسئول عملکرد اجرایی است. به طور معمول، افراد مجموعه‌ای از مهارت‌ها را برای اجرای وظایف و اهداف، مانند مرتب‌سازی خواسته‌های رقابتی و انتخاب‌های عمدی در مورد اولویت‌بندی، توسعه می‌دهند.

اما برای افراد مبتلا به ADHD، عملکرد اجرایی مغز می‌تواند مختل شود، شاید به این دلیل که آن ناحیه از مغز کمتر فعال است یا در سرکوب کردن محرک‌ها و سیگنال‌های دریافتی مختلف مشکل دارد. به نوبه خود، Savul می گوید که این می تواند بر درک زمان، جهت گیری و مدیریت تأثیر بگذارد. زمان کورییک اصطلاح رایج برای توصیف پدیده از دست دادن آگاهی از زمان، ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد مبتلا به ADHD تلفظ می شود.

در حالی که همه مبتلایان به ADHD به طور یکسان با زمان دست و پنجه نرم نمی‌کنند، اما برای افرادی که این کار را انجام می‌دهند، تشخیص ذهنی زمان با گذشت زمان دشوار است، به این معنی که دقیقه‌ها می‌توانند با کاهش آگاهی از آنچه اتفاق می‌افتد، به ساعت‌ها تبدیل شوند.

دکتر ویلیام بنسون، روانشناس در ADHD و می گوید: در کودکان، این اغلب به صورت حواس پرتی، ناتوانی در انجام یک کار، و زمان بسیار بیشتری برای انجام کارهای روتین نسبت به همسالان خود نشان می دهد، حتی اگر یک روال ثابت داشته باشند. مرکز اختلالات رفتاری در موسسه ذهن کودک. به طور معمول، ADHD در کودکان دبستانی با افزایش انتظارات از کار در کلاس ظاهر می شود.

با این حال، این وضعیت همیشه در دوران کودکی شناسایی نمی شود. Savul اغلب بیمارانی را که برای اولین بار در بزرگسالی تشخیص داده می شوند درمان می کند. گاهی اوقات، این بیماران درجه ای از ساختار و حمایت داشتند که به طور موثر علائم آنها را کاهش می داد. اما وقتی به بزرگسالی رسیدند و محیطشان تغییر کرد، علائمشان غیرقابل کنترل شد. در موارد دیگر، بیماران ممکن است برای افسردگی یا اضطراب تحت درمان قرار گرفته باشند، اما همچنین مبتلا به ADHD بودند که کشف نشد.

هر دو ساول و بنسون به Mashable گفتند که کودکان و بزرگسالان باید در صورت تداخل علائم با عملکرد روزانه از متخصص کمک بگیرند.

می‌گوید: «این چیزها می‌تواند تقریباً در هر فردی گاهی اوقات اتفاق بیفتد، اما اگر ثابت باشد، یک الگو باشد، تکراری باشد، مانع انجام کارها شود، به جلو برود، آن وقت است که ارزیابی آن مهم است». ساوول.

“ساعت ADHD” چیست؟

در حالی که برخی از محصولات ساعت برای ADHD طراحی شده اند، تحقیقات کمی با کیفیت بالا در مورد اینکه آیا ساعت های هوشمند علائم را برای افراد مبتلا به این بیماری کاهش می دهند یا خیر وجود دارد.

در عوض، ویژگی‌هایی مانند تایمر، لرزش و زنگ هشدار به عنوان راه‌هایی برای کمک به کاربر در پیگیری زمان و ماندن در کار به بازار عرضه می‌شوند.

در یک مطالعه آزمایشی شش هفته ای که در مرحله اولیه انجام شد پاندمی کووید۱۰ کودک مبتلا به ADHD بین سنین ۱۰ تا ۱۵ سال دریافت کردند اپل واچ و آیفون به منظور ارزیابی اینکه آیا یادآوری های به موقع به مهارت های سازمانی آنها کمک می کند یا خیر. این یادآوری ها پنج دقیقه قبل از شرکت در کلاس مجازی روی ساعت های شرکت کنندگان ظاهر شد.

نتایجی که بود منتشر شده در PLOS ONE در اکتبر ۲۰۲۱، متوجه شد که برخی از والدین متوجه بهبود خودآگاهی و خودانگیختگی فرزندانشان شده‌اند. با این حال، یکی از والدین یکی از شرکت‌کنندگان گفت که این ساعت حواس فرزندشان را پرت می‌کند، زیرا آنها هرگز دستگاهی را روی مچ دست خود نبسته‌اند و «حساسیت لمسی» را تجربه کرده‌اند.

علاوه بر این، کودکان به طور کلی ساعت های خود را در سه هفته اول مطالعه استفاده می کردند، پس از آن استفاده به نصف کاهش یافت.

نویسندگان این مطالعه خاطرنشان کردند که برای درک بهتر اینکه چگونه یک ساعت هوشمند می تواند از کودکان مبتلا به ADHD حمایت کند، به تحقیقات بسیار بیشتری نیاز است.

زمانی که یک ساعت یا دستگاه کمک کننده زمان می تواند برای ADHD مفید باشد

داروی محرکSavul می‌گوید، که باعث افزایش تمرکز می‌شود، با توجه به اینکه چقدر مؤثر است، معمولاً اولین انتخاب برای درمان است. با این حال، برخی از بیماران پیشرفت‌هایی در مدیریت زمان یا مهارت‌های سازمانی خود نمی‌بینند.

این زمانی است که درمان شناختی رفتاری که به طور خاص برای ADHD طراحی شده است، می تواند به ویژه برای بزرگسالان مفید باشد. آن نوع روان درمانی می تواند به آن رسیدگی کندتحریف های شناختییا الگوهای فکری غیرمفید، که در ADHD ظاهر می‌شوند، اغلب همراه با افسردگی یا اضطراب. ممکن است یک بیمار بر اساس سال‌ها کنار آمدن با ADHD، دیدگاهی منفی نسبت به خود داشته باشد، پویایی که می‌تواند در مهارت‌های حل مشکل او تداخل ایجاد کند.

در کلینیک ساول، بیماران همچنین می‌توانند از کوچینگ ADHD استفاده کنند که آموزش مهارت‌های سازمانی و مدیریت زمان را ارائه می‌دهد. هدف کمک به بیماران برای بهره وری بیشتر و کنترل بیشتر بر انجام وظایف روزانه است.

اما Savul می‌گوید که بیماران به جای ابزارهای فانتزی، ممکن است با برنامه‌ریزهای دیجیتال و کاغذی، ابزارهای زمان‌بندی و سایر دستگاه‌های کمک‌کننده زمان مانند یک تایمر اولیه کار کنند.

بنسون می‌گوید برای بچه‌های مبتلا به ADHD، کمک به آنها برای درک اینکه چقدر زمان می‌گذرد به روش‌های ساده بسیار مهم است. به عنوان مثال، یک بلوک ۱۵ دقیقه ای، نصف طول کارتون مورد علاقه آنها است. ساعت شنی یا تایمر بصری نیز می تواند مفید باشد، همانطور که برنامه ها و تقویم های ارسال شده با تفکیک دقیق روزشان نیز مفید هستند.

در حالی که یادگیری ردیابی زمان کلیدی است، کودکان همچنین باید توانایی تخمین دقیق مدت زمان انجام یک کار خاص را نیز توسعه دهند. آنها ممکن است فکر کنند که یک تکلیف فقط به ۱۰ دقیقه نیاز دارد، اما زمانی را که هنگام راه اندازی رایانه یا مرتب کردن پروژه های کلاس مختلف می گذرد، فراموش می کنند.

بنسون می‌گوید که اگر یک ساعت یادآوری بصری یا فیزیکی (مانند لرزش) ارائه دهد، ممکن است مفید باشد، اما بینش به همان اندازه مهم است. به عبارت دیگر، درک چگونگی و زمان موثر بودن یک ابزار خاص، مانند ساعت، بسیار مهم است.

برای مثال، اگر کودکی وزوز یک یادآوری را احساس کند اما آنقدر تحت تأثیر یک ایستگاه کاری نامرتب قرار بگیرد که نتواند به کار بعدی منتقل شود، ساعت ممکن است مزایای مثبتی به همراه نداشته باشد. همچنین این خطر وجود دارد که جدید بودن ساعت از بین برود. زمانی که آلارم‌ها به‌تعویق می‌افتند یا وقتی بچه‌ها کلاً از ساعت استفاده نمی‌کنند، چندان مفید نیست.

Savul می‌گوید که درمان هر بیمار باید نشان‌دهنده بهترین نتیجه برای آنها باشد. ممکن است یک بیمار با یک سازمان‌دهنده کار دیجیتال به موفقیت دست پیدا کند، در حالی که دیگری در هنگام استفاده از یادداشت‌های چسبنده پیشرفت می‌کند.

ساوول می‌گوید، آن‌ها یافتن استراتژی‌هایی است که به روال تبدیل می‌شوند، مهم است: “این مهم است که “چه کاری می‌توانم انجام دهم و بتوانم به طور مداوم حفظ کنم؟”

نسبت به محصولات مربوط به ADHD که می تواند روغن مار باشد شک داشته باشید

Savul به مردم هشدار می دهد که پول زیادی را برای استراتژی ها یا محصولات اثبات نشده برای ADHD خرج نکنند. او می گوید که در واقع، بسیاری از استراتژی ها برای مدیریت زمان، مانند استفاده از یک برنامه ریز، گران نیستند. او همچنین تکرار می کند که در حال حاضر هیچ آیتم خاصی برای بیماران مبتلا به ADHD توصیه نمی شود.

اگرچه درمان ADHD، حتی با پوشش بیمه، می‌تواند گران باشد، بنسون می‌گوید که محصولاتی که ادعاهای پشتوانه‌ای ندارند نیز می‌توانند گران باشند.

برای بیشتر خوب اجتماعی داستان های موجود در صندوق ورودی خود، ثبت نام کنید خبرنامه داستان های برتر Mashable امروز.

به طور کلی، او خاطرنشان می کند که هیچ مدرکی دال بر مداخلات گران قیمتی که از تجهیزات پیشرفته استفاده می کنند وجود ندارد. او همچنین از خانواده‌ها می‌خواهد که مراقب آزمایش‌های خون یا اسکن‌هایی باشند که به منظور تعیین «نوع» ADHD یک کودک به منظور سفارشی کردن درمان خود هستند.

او می گوید: «این مورد توسط جامعه علمی پذیرفته نشده است.

بنسون می گوید به طور مشابه، محصولات خاصی که از بازی ها و فعالیت ها برای آموزش حافظه فعال به عنوان راهی برای درمان ADHD استفاده می کنند، موثر به نظر نمی رسند. برخی از محصولات حتی ممکن است بگویند که توسط سازمان غذا و داروی “پاکسازی” شده اند، اما این بدان معنا نیست که آنها موثر هستند، و این به این معنا نیست که دریافت تاییدیه از آژانس فدرال، او می افزاید.

اگر تبلیغ یا محصولی را می بینید که جالب به نظر می رسد، حتی اگر در نشریه ای باشد که در غیر این صورت به آن اعتماد دارید، بنسون توصیه می کند به ادعاهای آن و نحوه حمایت از آنها نگاه کنید.

او می گوید: «یک مصرف کننده شکاک باشید.


منبع: https://mashable.com/article/what-is-an-adhd-watch

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *