PSA: حساب Google غیرفعال شما ممکن است در ۱ دسامبر حذف شود

آیا حساب Google دارید که مدتی است آن را بررسی نکرده اید اما همچنان می خواهید آن را حفظ کنید؟ بهتر است زودتر وارد شوید قبل از اینکه پاک شود. از اول دسامبر ۲۰۲۳ (جمعه)، Google این کار را انجام خواهد داد شروع به حذف حساب ها کنید که حداقل دو سال غیر فعال بوده اند. این شرکت می گوید که این کار را به دلایل حفظ حریم خصوصی انجام می دهد و بدون شک فضای زیادی را در سرورهای خود آزاد می کند.

«اگر یک حساب برای مدت زمان طولانی استفاده نشده باشد، احتمال به خطر افتادن آن بیشتر است.» در می ۲۰۲۳ ذکر شد. “این به این دلیل است که حساب های فراموش شده یا بدون نظارت اغلب به گذرواژه های قدیمی یا استفاده مجدد متکی هستند که ممکن است در معرض خطر قرار گرفته باشند، احراز هویت دو عاملی تنظیم نشده باشند و بررسی های امنیتی کمتری توسط کاربر دریافت کنند.” این سازمان اضافه کرد که حساب‌های رها شده «حداقل ۱۰ برابر کمتر از حساب‌های فعال برای تأیید صحت ۲ مرحله‌ای احتمال دارد».

Google قبل از حذف از طریق ایمیل‌هایی که به حساب غیرفعال ارسال می‌شوند و ایمیل دیگری، به شرطی که یکی تنظیم شده باشد، به کاربران هشدار می‌دهد. گوگل گفت که این خط‌مشی فقط برای حساب‌های شخصی اعمال می‌شود و نه حساب‌های تجاری یا آموزشی. برخی از حساب‌ها از جمله آنهایی که ویدیوهای YouTube آپلود شده، اشتراک پولی فعال یا کارت‌های هدیه دارند، از حذف معاف خواهند بود. در ماه مه اعلام شد که حذف با حساب‌هایی آغاز می‌شود که هرگز استفاده نشده‌اند.

برای توقف حذف، باید وارد حساب غیرفعال شوید و به برخی از خدمات دسترسی داشته باشید (خواندن یا ارسال ایمیل، استفاده از Google Drive، تماشای ویدیوی YouTube و غیره). اگر چیزی در Google Photos ذخیره کرده‌اید، می‌خواهید به طور خاص به آن محتوا دسترسی داشته باشید، زیرا Google خط‌مشی جداگانه‌ای برای آن سرویس دارد. در این بیانیه آمده است: «اگر به مدت دو سال یا بیشتر در Google Photos غیرفعال باشید، ممکن است تمام محتوای شما حذف شود.

گوگل با این سیاست تنها نیست از سال ۲۰۱۹، مایکروسافت حساب های Outlook (یا Hotmail مرتبط) را که به مدت دو سال غیرفعال بوده اند حذف کرده است. در هر صورت، همیشه یک ایده خوب است از حساب های گوگل خود نسخه پشتیبان تهیه کنید با استفاده از ویژگی Takeout شرکت و داشتن یک ایمیل پشتیبان برای هر حساب مهم.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/psa-your-inactive-google-account-could-be-deleted-on-december-1-100515990.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/psa-your-inactive-google-account-could-be-deleted-on-december-1-100515990.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *