آنچه در انتظار اکوسیستم فناوری آب و هوای اروپا در سال ۲۰۲۴ است

سال سختی برای من بوده است فناوری آب و هوا. در حالی که عملکرد کمی بهتر از سایر بخش ها داشتکل سرمایه گذاری و سهام خصوصی سرمایه گذاری در فن آوری های نجات سیاره در سال جاری ۴۰ درصد کاهش یافت که به پایین ترین حد در پنج سال گذشته رسید.

با این حال، همه چیز عذاب و غم نیست. برای اولین بار، اتحادیه اروپا طرح صنعتی معامله سبز را تصویب کرد که این طرح را تکمیل می کند ۱ تریلیون یورو برای همه چیز در دسترس است EVs و گیاهان جذب کربن به ذخیره باتری و هیدروژن سبز.

علاوه بر این، ما شاهد ظهور سریع هوش مصنوعی بوده‌ایم که قول می‌دهد کارایی بی‌سابقه‌ای را برای تولید و بهره‌برداری از فناوری‌های پاک به ارمغان بیاورد. بخش‌های کربن‌زدایی سخت اما به شدت آلوده‌کننده مانند محیط‌زیست ساخته شده و صنعت نیز دریافت می‌کنند. افزایش سهم سرمایه گذاری – گامی امیدوارکننده به سمت صفر خالص.

ما انتظار داریم که این روند تا سال ۲۰۲۴ ادامه یابد گزارش نشان می دهد که سال جدید همچنان چالش های مالی قابل توجهی را به همراه خواهد داشت، بسیاری در این بخش خوش بین هستند.

لوبومیلا جوردونوا، مدیر عامل شرکت حسابداری کربن مستقر در برلین PlanA، با توجه به نوسان نرخ بهره، ابتکارات دولتی و افزایش علاقه بخش خصوصی، شاهد افزایش سرمایه گذاری در بخش فناوری به طور کلی و استارتاپ های سبز اروپایی به طور خاص خواهیم بود. می گوید TNW.

آنچه در انتظار اکوسیستم فناوری آب و هوای اروپا در سال ۲۰۲۴ است

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

هوش مصنوعی، هوش مصنوعی در همه جا

شاید جای تعجب نباشد که شهاب سنگی به نظر نمی رسد که رشد سیستم های هوش مصنوعی به این زودی ها کند شود. پیش بینی می شود ارزش بازار آن در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار است که تا سال ۲۰۳۰ به ۲۰ برابر افزایش یابد و به ۲ تریلیون دلار برسد.

در فناوری آب و هوا، هوش مصنوعی از زمان ایجاد پتانسیل تقریباً نامحدودی دارد ساختمان ها انرژی کارآمدتر و نیروگاه ها ارزان تر برای دویدن، برای بهبود آب و هوا پیش بینی و کمک به کاهش ضایعات آب.

رفتن به سال ۲۰۲۴، سیرا پترسونسرمایه گذار و بنیانگذار فناوری آب و هوا در Voyager VC، پیش‌بینی می‌کند که بنیان‌گذاران تمرکز خود را از مدل‌های زبان بزرگ مانند ChatGPT و روی برنامه‌های هوش مصنوعی خاص‌تر تغییر دهند.

این سرمایه‌گذار می‌گوید: «ما معتقدیم چالش‌های جذاب‌تری برای مقابله در حوزه فیزیکی وجود دارد. به عنوان مثال می توان به پالایش مواد شیمیایی باتری و عوامل شکل برای افزایش ظرفیت ذخیره انرژی و ایجاد مسیرهای متابولیکی پیچیده برای میکروب ها برای تبدیل CO2 به محصولات با ارزش اشاره کرد.

همچنین می‌توانیم ببینیم که هوش مصنوعی صنایع قدیمی‌تری مانند مدیریت زباله، ساخت‌وساز و آب را مختل می‌کند، صنایعی که به‌طور سنتی علیرغم اینکه سهم زیادی در انتشار کربن دارند، در بخش نوآوری عقب مانده‌اند.

با این حال، در حالی که هوش مصنوعی می‌تواند به نجات سیاره کمک کند، فیل موجود در اتاق انرژی زیادی برای اجرای این سیستم‌ها دارد. تیواحدهای پردازش گرافیکی که هوش مصنوعی از آنها استفاده می کند تمایل دارند از آنها استفاده کنند چهار برابر قدرت به عنوان سرورهای مورد استفاده برای برنامه های کاربردی ابری. آنها نیز به مقادیر زیادی آب نیاز دارد برای خنک کردن

می‌گوید: «قانون‌گذاری در بریتانیا و اتحادیه اروپا درباره محاسبات سبزتر در افق است، که تصمیم‌گیرندگان فناوری اطلاعات را وادار می‌کند تا ببینند چگونه می‌توانند در این ابتکار عمل کنند یا در راستای آن باشند». دینش ماجرکار، CTO ارائه‌دهنده خدمات ابری بریتانیایی Civo.

از اول ژانویه ۲۰۲۴، ۵۰ درصد برق مصرفی مراکز داده آلمانی باید تحت پوشش برق از منابع تجدیدپذیر باشد. از سال ۲۰۲۷، نیاز ۱۰۰٪ خواهد بود.

الزامات گزارش دهی دقیق

در سال‌های اخیر، گزارش‌های ESG از یک امر خوب به یک مورد ضروری برای شرکت‌ها تبدیل شده است و تقاضای زیادی برای ابزارهایی برای کمک به کسب‌وکارها برای اندازه‌گیری، نظارت و کاهش تأثیر آنها ایجاد کرده است.

و در سال ۲۰۲۴، با اجرایی شدن دستورالعمل گزارش‌دهی پایداری شرکتی (CSRD)، قوانین بسیار سخت‌تر می‌شوند. این قانون الزامات گزارش پایداری را برای شرکت‌های بزرگ و SMEها تشدید می‌کند. به این معنی که سازمان ها باید تاکید بیشتری بر جمع آوری و گزارش دقیق داده های خود داشته باشند.

دان مک‌لین، مدیرعامل شرکت دیجیتال اسکاتلند، توضیح می‌دهد: «به این ترتیب، سرمایه‌گذاری در راه‌حل‌های فناوری هوشمند برای نظارت و بهینه‌سازی عملکرد، زمانی که نوبت به حفظ اعتبار و محافظت از آینده کسب‌وکار می‌شود، حیاتی‌تر می‌شود». کارشناسان دوقلو IES که ابزارهای نرم افزاری برای طراحی و بهره برداری از ساختمان های کارآمد انرژی ایجاد می کند.

با حمایت CSRD از قوانین گزارش دهی سختگیرانه اروپا، بسیاری از کارشناسانی که با آنها صحبت کردیم معتقدند که مشاغل اروپایی آماده تبدیل شدن به رهبران جهانی در ESG هستند. این امر تقاضا برای ابزارهایی را افزایش می‌دهد تا فرآیند جمع‌آوری و ممیزی داده‌ها تا حد امکان روان باشد – فرصتی بزرگ برای استارت‌آپ‌ها.

پاتریک بکمن، شریک عمومی VC OpenOcean مبتنی بر نرم‌افزار، می‌گوید: «در سال ۲۰۲۴، فکر می‌کنم پایداری از پیام‌رسانی سطحی ESG به تأثیر در دنیای واقعی تبدیل خواهد شد. شرکت‌ها برای اثبات پیشرفت مشخص ESG، نه فقط نیات نجیب، به چالش کشیده خواهند شد.

مراقب اروپای شرکتی باشید – شستشوی سبز دیگر کافی نخواهد بود.

مقابله با چیزهای سخت

در حالی که بخش عمده ای از پول نقد فناوری آب و هوا تا کنون به سمت انرژی و تحرک هدایت شده است، سرمایه گذاری در بخش هایی مانند صنعت، کشاورزی و محیط های ساخته شده در حال افزایش است. در حالی که، در سطح جهانی، سرمایه گذاران فقط کمتر از ۸ درصد از بودجه استارت آپی را بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ به صنایع اختصاص دادند. سرمایه گذاری کرد ۱۴ درصد در این بخش بین سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ و سه ماهه سوم ۲۰۲۳٫

پیترسون می‌گوید: «تا کنون هرگز شاهد این سطح از انرژی و عزم در میان بنیان‌گذاران در تغییر دنیای فیزیکی ساختمان‌ها و کارخانه‌ها، کشتی‌ها و هواپیماها و نیروگاه‌ها نبوده‌ایم.» مستقر در استکهلم گرین استیل H2 1.5 میلیارد یورو جمع آوری شد سپتامبر امسال – بزرگترین دور مالی اروپا در سال – نشان دهنده این تغییر است.

انتظار می رود با ورود به سال جدید، مکانیسم تنظیم مرز کربن (CBAM) تقاضای اروپا برای تولید کربن زدایی شده و صنایع سنگین را تسریع کند. این این قانون که در سپتامبر اجرایی شد، تعرفه کربن را برای محصولات کربن فشرده مانند سیمان تعیین می کند، زیرا در نظر گرفته شده است تا نوآوری در صنعت و مواد کم کربن را هدایت کند.

حوزه های دیگری که باید تماشا کرد شامل استارتاپ هایی است که برای کربن زدایی کار می کنند ساخت و ساز و مسکن، که در مجموع ۴۰ درصد از انتشار جهانی را تشکیل می دهند، و همچنین حمل دریایی، هواپیماییو تولید مواد شیمیایی

حذف کربن

در حالی که مکیدن کربن از هوا تا چند سال پیش بسیار دور از ذهن تلقی می شد، دانشمندان اکنون این فناوری را برای محدود کردن گرمایش زمین به ۱٫۵ کاملا ضروری در نظر بگیریددرجه سانتیگراد بالاتر از سطوح قبل از صنعتی

سال ۲۰۲۳ بدون شک سال آغازین صنعت حذف دی اکسید کربن (CDR) بود. در یک نقطه از سال ارزش خود را تنها در دو ماه سه برابر کرد به لطف تعدادی از معاملات عمده این شامل خرید غول بانکی JPMorgan Chase به ارزش ۲۰۰ میلیون یورو اعتبار حذف کربن از طریق قرارداد ۹ ساله با سوئیس بود. استارتاپ جذب مستقیم هوا Climeworks.

گرفتن مستقیم هوا تنها فناوری CDR نیست که در حال پیشرفت است. چندین استارت‌آپ اروپایی پیشگام تکنیک‌های هوازدگی و بیوچار پیشرفته هستند که فرآیندهای طبیعی برای طراحی را تسریع می‌کنند. CO2 از هوا خارج می شود.

به عنوان مثال، استارتاپ ایرلندی سیلیکات بتن زباله خرد شده را روی زمین های کشاورزی پرتاب می کند. گرد و غبار به سرعت معدنی می شود و کربن را از هوا می کشد و به خاک می کشد، جایی که در نهایت وارد رودخانه ها می شود و به اقیانوس می ریزد – آن را برای هزاران سال حبس می کند.

اعتبارات حذف کربن نیز به عنوان یک وسیله علمی معتبرتر برای جبران انتشار گازهای گلخانه ای در مقایسه با اخیراً رسوا شده، در حال افزایش است.احتمالا آشغال“اعتبارات کربن افست.”

پس از یک سال بحث و جدل در بازار داوطلبانه کربن، خریداران و فروشندگان خواستار شفافیت و شواهد بیشتر برای حمایت از ادعاهای پروژه هستند. الیور کارپنتر، مدیر تجزیه و تحلیل ریسک محیطی در Resilience، به TNW می گوید.

کارپنتر انتظار دارد در آینده شاهد استفاده بیشتر از سنجش از دور و تجزیه و تحلیل داده های مکانی برای نظارت بر پروژه ها و قضاوت در مورد ادعاهای آنها باشد.

فراتر رفتن از کربن

چند سال پیش، با بنیان‌گذاری صحبت کردم که معتقد بود دنیای فناوری چیزی را ایجاد کرده است که او آن را نزدیک‌بینی کربنی می‌نامید. او گفت که در میان تقلاهای دیوانه وار برای کاهش تغییرات آب و هوا، ما فراموش کرده ایم که روی فناوری هایی سرمایه گذاری کنیم که به ما کمک می کند تا با تأثیرات آن سازگار شویم. به سیل، خشکسالی، طوفان و آتش سوزی فکر کنید.

در حالی که فناوری های انطباق از نظر تاریخی فقط یک نسبت کوچک از مجموع بودجه فناوری آب و هوا، یک مورد تجاری رو به رشد برای معکوس کردن این روند وجود دارد.

تاکو انگلار، مدیر عامل اروپا در شرکت زیرساخت انرژی Neara می گوید: “ادراکات در حال تغییر هستند.” در سال ۲۰۲۴، ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که مرکز مکالمه به طور فزاینده‌ای پیرامون فناوری ببینیم که آینده ما را در برابر آب و هوا محافظت می‌کند – به جای جبران خسارت – و مردم را در طول رویدادهای آب و هوایی “یک بار در نسل” ایمن و متصل نگه می‌دارد.

این شامل تکنولوژی بازیافت آب که مقاومت ما را در برابر خشکسالی بهبود می بخشد، سنسورهای خورشیدی در جنگلی که بوی آتش سوزی می دهد قبل از اینکه از کنترل خارج شود، و مجهز به هوش مصنوعی پیش بینی آب و هوا ابزاری برای پیش بینی رویداد شدید آب و هوایی بعدی

مبارزه با تغییرات آب و هوایی مستلزم گسترش سریع اقدامات کاهشی و سازگاری است. در حالی که نوآوری واقعاً حیاتی است، بسیاری از فناوری‌هایی که برای جلوگیری از بدترین تأثیرات گرمایش جهانی به آن نیاز داریم، امروزه در دسترس هستند.

با ۲۰۲۳ تعیین شده است داغترین تاریخ۲۰۲۴ باید سال اقدام برای اکوسیستم فناوری آب و هوای اروپا باشد.


منبع: https://thenextweb.com/news/europes-climate-tech-ecosystem-predictions-2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *