آنچه فین تک اروپایی برای سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته است

امسال برای بخش فناوری مالی یا فین تک چالش برانگیز بود. نرخ‌های بهره افزایش یافت و منابع مالی کاهش یافت و به تغییر تمرکز از رشد به سوددهی ادامه داد.

اما سال ۲۰۲۴ چه چیزی را در سر دارد؟ آیا هوش مصنوعی صنعت را متحول خواهد کرد؟ اراده منابع مالی سوار کردن؟ چه بخش هایی رونق خواهند گرفت؟ چشم انداز بازار هلند چیست؟

ما با پنج کارشناس صحبت کردیم که در سال ۲۰۲۴ به چه چیزهایی توجه کنیم.

تعداد کمی از استارت آپ های جدید اما regtech “از پشت بام” عبور خواهد کرد

دان گینسل مدیر عامل و بنیانگذار این شرکت است هلند فین تکیک اکوسیستم مستقل که افراد و سازمان ها را در زنجیره ارزش مالی به هم متصل می کند.

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

«هوش مصنوعی مولد داستان سال ۲۰۲۳ بود، اما اکشن سال نبود. تأثیر محدودی بر روی آن داشت. فین تک و در مورد فرآیندهای تجاری واقعی. در سال ۲۰۲۴، اولین موارد استفاده از هوش مصنوعی را خواهیم دید. در سال‌های آینده نیز شاهد تأثیر قانون هوش مصنوعی و نحوه رعایت آن توسط شرکت‌ها خواهیم بود.

این بخش انطباق نیز یک موضوع است، زیرا بسیاری از شرکت‌ها مشغول پیروی از مقررات، اجتناب از خطرات هستند، و این بدان معناست که بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها انجام نخواهند شد. سال آینده فین‌تک جدید بسیار کمی را انتظار دارم استارت آپ ها به دلیل قوانین، سرمایه محدود و بیکاری کم. اما در طرف دیگر، من فکر می کنم regtech [regulatory technology] به دلیل الزامات نظارتی از پشت بام عبور خواهد کرد.

سرمایه گذاری سرمایه گذاری خطرپذیر در اواخر سال افزایش خواهد یافت. مخصوصاً برای هلند، محیط برای فین‌تک نیز سخت خواهد بود، به‌ویژه در مورد استعدادها. با این حال، امیدوارم که بانک‌ها ذهن بازتری داشته باشند و آماده همکاری با طرف‌های مختلف در بازار برای ایجاد یک اکوسیستم زنده‌تر شوند.»

مراقب توکنیزاسیون باشید

جیسون میکولا ناشر است هفته نامه تجارت فین تککه تجزیه و تحلیل عمیقی را در مورد روندها و داستان های بانکداری، فین تک و ارزهای دیجیتال ارائه می دهد.

گفتن این موضوع کلیشه ای مرزی است، اما بازگشت انضباط مالی دیر شده بود و مدل های کسب و کار ناپایدار را که وابسته به سرمایه ارزان بودند، از بین می برد. یک اثر جانبی مثبت اخراج، آزادسازی استعدادهای باکیفیت است که می توانند دوباره به شرکت های مولدتر یا تشکیل استارتاپ های جدید اختصاص داده می شود.

در مورد موضوعات خاص برای سال ۲۰۲۴، من به “Tokenization”، جدیدترین تجسم رمزارز، و همچنین موضوعی که در ذهن همه وجود دارد، توجه دارم: AI. در حالی که فناوری هوش مصنوعی در خدمات بانکی و مالی جدید نیست، آخرین نسل هوش مصنوعی مولد قابلیت‌های واقعاً جدیدی را ارائه می‌دهد که هم فرصت‌ها و هم خطراتی را برای مؤسسات مالی به همراه دارد.

اگر شرکت ها نتوانند با استعدادها مقابله کنند …

آنجلیک شوتن بنیانگذار ۱۰x.Team، یک پلت فرم کسری و رهبری فقط برای اعضا. او سال ۲۰۲۴ را سالی می‌بیند که رهبران شرکت‌های فین‌تک و بنیان‌گذاران استارت‌آپ باید از خود «سوالات وجودی» درباره استعدادها بپرسند.

“علیرغم فشار هوش مصنوعی، هیچ پیشرفت و/یا راه حلی پیشگامانه وجود نداشت. امیدوارم سال ۲۰۲۴ سالی باشد که فین‌تک از فوتبال کلاس سوم شنبه به سطح لیگ قهرمانان اروپا حرکت کند و واقعاً یک تغییر تحول‌آفرین را آغاز کند. نه تنها با هوش مصنوعی، بلکه همچنین نحوه اداره و ایجاد کسب و کار.

با بحران استعدادها در کنار عادی سازی بودجه، مدیران اجرایی و بنیانگذاران با سؤالات وجودی روبرو می شوند: چگونه می توانم کسب و کار خود را برای رسیدن و بازی در سطح لیگ قهرمانان سازماندهی کنم؟ چگونه می توانیم واقعاً تنوع را در تفکر جاسازی کنیم؟ چگونه می توانیم با همکارانی که انتظارات شغلی متفاوتی دارند بهتر کار کنیم و بهترین تیم را بسازیم؟

اگر شرکت‌ها نتوانند با بخش استعدادها، که یک تغییر ذهنیت است، مقابله کنند، نمی‌توانند به سمت تحولی بروند که در ۲۰ سال آینده به جامعه بهتر خدمت کند.

استخدام مبتنی بر مهارت، داشتن افرادی که فعالانه به این فکر می‌کنند که چگونه می‌توانند ارزش استخراج کنند و از کسب‌وکارها و سلامت مالی مصرف‌کنندگان بهتر حمایت کنند، تصمیم می‌گیرد که آیا آنها جام را ببرند یا نه.

انتظارات هوش مصنوعی “به زمین خواهد آمد”

Jeroen de Bel بنیانگذار گروه مشاوره فین تک است فینکوگ. او بر این باور است که سال ۲۰۲۴ برای این بخش دشوار خواهد بود – و این درک روشن خواهد شد که هوش مصنوعی پاسخی برای همه چیز نیست.

“صنعت از هیاهو به هیپ تبدیل شده است که جدیدترین آنها هوش مصنوعی است. همین چند سال پیش، ما در تلاش بودیم به استارتاپ های هوش مصنوعی کمک کنیم تا پول جمع کنند و سرمایه گذاران بسیار کمی ارزش آن را دیدند. اکنون که توسط آن قابل لمس شده است. OpenAI، تبلیغات شروع شده است.

سال ۲۰۲۴ ممکن است سالی باشد که انتظارات به زمین بازگردد و بازار متوجه شود که پاسخی به همه چیز نیست. همانطور که ما شروع به درک نقاط قوت و ضعف آن می کنیم، می توانیم دیدگاه دقیق تری از پتانسیل آن برای راه حل های فین تک ملموس ایجاد کنیم. در هلند نیز برای فین تک ها سخت خواهد بود.

با این حال، من انتظار دارم که پرداخت ها همچنان قوی باشد. راه‌حل‌های باطنی، لایه میانی و تحول دیجیتال اصلی که به موسسات مالی فعلی مانند مدیران دارایی و ثروت و بانک‌ها خدمت می‌کنند، نیز قوی خواهند ماند.»

بودجه به B2B برای حمایت از جامعه تجاری اختصاص خواهد یافت

Conny Dorrestijn یک مشاور قابل اعتماد فین تک و مدیر غیر اجرایی در فین تک VC فهرست شده در بریتانیا است. رشد. او هنجار جدیدی را برای سرمایه گذاری فین تک می بیند که با شرایط متغیر بازار سازگار خواهد شد.

“این نیاز به سرمایه گذاری محتاطانه و صبورانه ای دارد که اگرچه خیلی هیجان انگیز نیست، اما در پایان برای سرمایه گذاران، بنیانگذاران، تیم های آنها و مشتریان آنها نتیجه خواهد داد. بازار هنوز آنجاست، در واقع هر سال با افزایش هزینه ها و رفتن آنها رشد می کند. دیجیتال واقعاً اجتناب ناپذیر می شود.

بسیاری از مدیران فعلی تلاش کرده اند و نتوانسته اند به تنهایی نوآوری کنند. مدیریت سرمایه‌گذاری‌های مستقیم اغلب به دلایلی فرهنگی، دشوار است. اما به‌طور فزاینده‌ای، M&A و مشارکت‌ها با حضور ماهرانه، مانند روابط به سبک فروشنده، راهی عالی برای پیشرفت هر دو بازیکن فعلی و یک استراتژی قوی «یادگیری و رشد» برای فین‌تک‌های جوان است.

بنابراین، من سرسختانه معتقدم که هر چیزی B2B که از جامعه تجاری حمایت کند و کارایی یا تصمیم‌گیری را با ابزارهای با اندازه مناسب (AI) افزایش دهد و ریل‌های پرداخت جایگزین ایجاد کند، بسیار مرتبط و جذاب است. در سال ۲۰۲۴٫”


منبع: https://thenextweb.com/news/european-fintech-2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *