آژانس جاسوسی بریتانیا هشدار داد که توسعه سریع هوش مصنوعی باعث افزایش گسترده حملات سایبری خواهد شد

مرکز ملی امنیت سایبری (NCSC)، یکی از بخش‌های آژانس جاسوسی GCHQ بریتانیا، روز چهارشنبه هشداری صادر کرد و اعلام کرد که تکامل سریع ابزارهای هوش مصنوعی (AI) احتمالاً منجر به افزایش حملات سایبری می‌شود.

این آژانس پیش‌بینی می‌کند که موانع ورود کمتری که توسط این پیشرفت‌ها تسهیل می‌شود، هکرهای کمتر پیشرفته را قادر می‌سازد تا آسیب دیجیتالی وارد کنند و به افزایش جهانی حملات باج‌افزار کمک کند.

در گزارشی، NCSC بر تأثیر نابرابر هوش مصنوعی بر چشم‌انداز تهدیدات سایبری تأکید کرد و تأکید کرد که بیشترین افزایش در قابلیت به نفع هکرهای فرصت‌طلب است که مهارت‌های لازم برای حملات پیشرفته‌تر را ندارند.

استفاده از ابزارهای مولد هوش مصنوعی، مانند ربات‌های گفتگو، به عنوان یک روش بالقوه برای ایجاد عناصر متقاعدکننده‌تر در کمپین‌های فیشینگ آنلاین شناسایی شد.

در سطح پیشرفته، هکرهای مورد حمایت دولت به‌عنوان موقعیت مناسبی برای استفاده از پتانسیل هوش مصنوعی برای عملیات‌های سایبری پیچیده، از جمله تولید بدافزارهای پیشرفته، شناسایی شدند.

این گزارش خاطرنشان کرد که مدل‌های هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT OpenAI توانایی ایجاد تعاملات انسانی را دارند و به طور فزاینده‌ای در سرویس‌های مختلف ادغام می‌شوند و نگرانی‌هایی را در مورد مسائل امنیتی بالقوه مرتبط با این مدل‌های زبان بزرگ (LLM) ایجاد می‌کنند.

پیامدهای امنیتی هوش مصنوعی همچنان در حال بررسی است و مقامات بریتانیا، ایالات متحده و کانادا به پذیرش هوش مصنوعی توسط هکرها اذعان کردند.

با ادامه پیشرفت هوش مصنوعی، سازمان‌های اطلاعاتی در سراسر جهان با چالش‌های ناشی از استفاده از الگوریتم‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند که می‌توانند تعاملات متقاعدکننده‌ای با صدای انسانی ایجاد کنند، که منجر به افزایش هوشیاری در نظارت و مقابله با تهدیدات سایبری بالقوه شود.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/british-spy-agency-warns-rapid-development-of-ai-rise-will-cause-massive-increase-in-cyberattacks-13651352.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *