آیا اینترنت برای سلامت روان مضر است؟ معنای واقعی آخرین مطالعه چیست.

ممکن است با دیدن سرفصل های جدید که اعلام می کنند اینترنت برای آن بد نیست، گیج شوید سلامت روان.

به هر حال، جراح عمومی ایالات متحده در بهار امسال هشداری صادر کرد که رسانه‌های اجتماعی یک اخطار را ایجاد می‌کنند خطر عمیق برای جوانان. هفته گذشته یک دادگاه فدرال حکم داد که الف شکایت علیه رسانه های اجتماعی بزرگ پلتفرم هایی که ادعا می کنند محصولات آنها به کاربران جوان آسیب می رساند می توانند به جلو حرکت کنند.

تا بحال افشاگر فیس بوک فرانسیس هاوگن در سال ۲۰۲۱ فاش شد که این شرکت تحقیقات داخلی در مورد تأثیرات منفی استفاده از اینستاگرام را پنهان کرده است، به سختی بحث برانگیز است که بگوییم انواع خاصی از تعامل اینترنتی می تواند احساس بدتری در افراد ایجاد کند.

فقط در این ماه، روزنامه وال استریت اتهامات افشاگر دیگری را منتشر کرد که گفت که مدیران در متاشرکت مادر فیس بوک و اینستاگرامنگرانی‌هایی مبنی بر اینکه نوجوانان در برنامه دوم مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند یا پیشرفت‌های جنسی ناخواسته را تجربه می‌کنند نادیده گرفته است.

مطالعه ای را وارد کنید که سه شنبه توسط محققان در مجله علم روانشناسی بالینیکه تلاش کرد اما موفق نشد پیوند قانع کننده ای بین دسترسی به اینترنت و سلامت روان و رفاه ضعیف پیدا کند.

به عنوان مثال، Business Insider اعلام کرد این مطالعه هیچ ارتباطی بین استفاده از رسانه های اجتماعی و “مضرات سلامت روان” پیدا نکرد. با این تفاوت که این چیزی نیست که محققان ارزیابی کردند.

در عوض، آنها دسترسی به اینترنت را در قالب سرانه اینترنت سالانه و اشتراک پهن باند تلفن همراه و معیارهای مختلف رفاه و سلامت روان مقایسه کردند.

با این حال، آنها دسترسی به اینترنت را از انواع خاصی از پلتفرم‌ها، مانند رسانه‌های اجتماعی و بازی، متمایز نکردند.

محققان از مجموعه داده های عظیم استفاده کردند. در یک مجموعه از مطالعات، آنها ارقامی را برای شاخص های دسترسی به اینترنت و رفاه در ۱۶۸ کشور در یک دوره ۱۶ ساله به دست آوردند. در مجموعه دیگری از مطالعات، آنها کاری مشابه را در ۲۰۲ کشور و ۱۹ سال انجام دادند. آنها همچنین تفاوت‌های سن و جنسیت را در تلاش برای درک بهتر اینکه آیا کاربران جوان یا زن ممکن است بیشتر مستعد تجربه‌های منفی باشند، بررسی کردند.

به طور کلی، محققان رابطه قانع‌کننده‌ای بین دسترسی به اینترنت و رفاه و سلامت روان ضعیف‌تر پیدا نکردند. در میان افراد جوان، همبستگی‌های مثبت و منفی جزئی بین برخی از متغیرها وجود داشت، اما دکتر اندرو کی پرزیبلسکی، نویسنده همکار، در ایمیلی به Mashable گفت که تفسیر این یافته‌ها دشوار است.

پرزیبلسکی، استاد رفتار انسانی و فناوری در دانشگاه آکسفورد، گفت که او معتقد است این مطالعه “بهترین شواهد” ما در مورد این سوال است که آیا دسترسی به اینترنت به خودی خود با تجارب عاطفی و روانی بدتر مرتبط است یا خیر – و ممکن است واقعیتی را ارائه دهد. در بحث جاری در مورد این موضوع بررسی کنید.

“رهبران فکری و برخی از افراد سیاسی ادعا می کنند که یک بیماری همه گیر جهانی بهداشت روان ناشی از اینترنت است، اما آنها زحمت جمع آوری نمی کنند. [and] برای حمایت از این ادعای خارق‌العاده، داده‌ها را با هم درگیر کنید.”

نکته مهم این است که او و نویسنده همکارش در مقاله خود خاطرنشان کردند که بررسی این مشکل چقدر دشوار است زیرا داده های مهم در دست محققان نیست، بلکه به شرکت های خصوصی تعلق دارد که از آن برای اصلاح استراتژی های بازاریابی خود استفاده می کنند. (پرزیبلسکی به عنوان مشاور بدون دستمزد متا و تحقیقاتی که قبلا در مورد ارتباط پذیرش و رفاه فیس بوک منتشر شده بود در ده ها کشور.)

نویسندگان همچنین نوشتند که بررسی بیشتر رابطه بین رفتارهای آنلاین و رفاه مستلزم مطالعه آن دسته از فعالیت‌هایی است که در آن رخ می‌دهند، از جمله در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی.

پرزیبلسکی به Mashable گفت که افراد باید بتوانند به طور ایمن، اخلاقی و قانونی داده‌هایی را که هنگام بازی کردن، استفاده از تلفن‌هایشان یا رفتن به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تولید می‌کنند، اهدا کنند، مشابه روشی که به محققان اجازه می‌دهند از ژنتیک و مالی خود استفاده کنند. ، داده های آموزشی و بهداشتی.

پرزیبلسکی گفت که این “داده های غنی” در حال حاضر برای فروش محصولات و تبلیغات استفاده می شود و خاطرنشان کرد که محققان توانایی کاهش یافته ای برای مطالعه زندگی روزمره دارند.

“من مطمئن هستم که استفاده از فناوری فراز و نشیب های خود را دارد، اما ما هرگز نمی توانیم این را ترسیم کنیم و در صورت لزوم مداخله کنیم، اگر داده های عینی در مورد چگونگی، چرا و زمان تعامل مردم با دنیای آنلاین نداشته باشیم. پرزیبلسکی گفت.


منبع: https://mashable.com/article/internet-mental-health

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *