آیا این می تواند SSD پنهان سامسونگ ۱۰۰۰ Pro باشد – جزئیات PM9E1، اولین SSD کاربر نهایی PCIe 5.0 این شرکت ظاهر می شود و اعداد و ارقام خوب به نظر می رسند.

سامسونگ جزئیات بیشتری را در مورد محصول آینده فاش کرده است PM9E1که قرار است اولین SSD PCIe 5.0 آن باشد که بازار کاربر نهایی را هدف قرار می دهد (چیزی که PC/client OEMs می نامد).

سلف آن، PM9A1، تقریباً سه سال پیش عرضه شد و دارای همان اجزای اصلی بود. ۹۸۰ Proمن را به این باور رساند که PM9E1 ممکن است نسخه OEM سامسونگ ۱۰۰۰ پرو باشد، SSD که قرار است جایگزین آن شود. ۹۹۰ پرو به عنوان پرچمدار SSD سامسونگ (و کاندیدای بهترین SSD سال ۲۰۲۴).

در یک پست وبلاگ در وب سایت شرکتYongcheol Bae، معاون اجرایی برنامه‌ریزی محصول حافظه در Samsung Electronics، فاش کرد که PM9E1 قرار است در ژوئن امسال توسعه یابد، از PCIe 5.0 پشتیبانی می‌کند و دارای یک کنترلر ۸ کاناله است که دو برابر کنترل‌کننده قبلی است. در مقایسه با PM9A1، ۱۰۰٪ بهبود در سرعت خواندن متوالی و ۳۳٪ بهبود در کارایی وجود خواهد داشت.

این اولین حمله سامسونگ به دنیای PCIe 5.0 SSD نیست. آن را راه اندازی کرد PM1743 در دسامبر ۲۰۲۱، به این معنی که مصرف کنندگان برای دریافت SSD پیشرفته PCIe 5.0 از سامسونگ باید تقریباً چهار سال منتظر بمانند.

در آن زمان، شرکت‌ها به دنبال PCIe 6.0 خواهند بود و این تصور را برای من ایجاد می‌کند که دوست دارم اینتل، انویدیا و AMDسامسونگ به دنبال رشد B2B و سازمانی – به جای مصرف کنندگان – است.

کلید هوش مصنوعی لبه

این بدان معناست که سرعت خواندن تا ۱۴ گیگابایت در ثانیه و – در صورت افزایش اعداد دیگر با همان حاشیه – نوشتن تا ۱۰٫۴ گیگابایت در ثانیه، خواندن تصادفی تا ۲M IOPS و نوشتن تصادفی تا ۱٫۷M IOPS. هیچ جزئیاتی در مورد ظرفیت (احتمالا تا ۴ ترابایت)، گارانتی (احتمالاً پنج سال) یا دوام (نسل قبلی ۱۲۰۰ ترابایت برای بالاترین ظرفیت) وجود ندارد.

Bae با بیانیه ای مرموز در مورد نقش این SSD خاص به پایان رسید. “انتظار می رود که این یک محصول کلیدی برای هوش مصنوعی روی دستگاه باشد، زیرا می تواند مدل های زبان بزرگ را منتقل کند (LLMsLLM در اندازه‌های بسیار متفاوت است، از صدها گیگابایت تا ده‌ها ترابایت و علاقه‌مندی شرکت‌هایی مانند AMD و اینتل برای راه‌اندازی نسلی از هوش مصنوعی کامپیوتر با یکپارچه NPU.

انتظار می رود درایو جدید با نسل هشتم TLC V-NAND عرضه شود و در اواخر سال جاری از طریق دستگاه های منتخبی از تولیدکنندگان اصلی رایانه های شخصی (مانند HP، Lenovo، Dell) در دسترس باشد. باید واحدهای OEM از امثال آمازون، نیوگ، BestBuy و Walmart، درست در زمان جمعه سیاه در دسترس باشند.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/could-this-be-the-samsung-1000-pro-ssd-in-disguise-details-of-the-pm9e1-the-companys-first-pcie-50-end-user-ssd-emerge-and-the-numbers-look-good

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *