آیا باید از Assistant به Google Gemini بروید؟

خبر بزرگ روز گذشته در فضای اندروید بدون شک اعلام Bard گوگل بود و با راه اندازی همزمان یک برنامه اندروید در کنار آن به Gemini تغییر مکان داد. این برنامه می‌تواند جایگزین Google Assistant در تلفن شما شود تا وظایف هوش مصنوعی و Assistant را حداقل در یک ظرفیت نیمه محدود انجام دهد.

برای کسانی که در تعویض تردید داشتند، نمی توانم بگویم که شما را سرزنش می کنم. گوگل در اطلاعیه خود گفت برنامه Gemini وجود داشت تا از “هوش مصنوعی مولد برای همکاری با شما و کمک به شما در انجام کارها استفاده کند.” از آنجایی که در حال جایگزینی با Assistant بود، اگر شما شرکت می‌کردید، آن‌ها همچنین به صراحت اعلام کردند که Gemini می‌تواند کارهایی انجام دهد، اما گوگل در حال تلاش برای پشتیبانی بیشتر در آینده است. به عبارت دیگر، پشتیبانی فعلی دستیار محدود است.

بنابراین Gemini به عنوان جایگزینی برای Google Assistant چه کاری می تواند انجام دهد؟ خوشبختانه گوگل به ما داد لیست و در واقع به نوعی کوتاه است.

وظایف دستیار Google Gemini می تواند انجام دهد: در زیر لیست کامل، برگرفته از a صفحه پشتیبانی گوگل که به شما می گوید با برنامه موبایل Gemini خود چه کاری می توانید انجام دهید.

  • آلارم ها و تایمرها را ایجاد یا تغییر دهید
  • تماس تلفنی برقرار کنید، پیام ارسال کنید و پیام های دریافتی را بخوانید
  • دستگاه خود را کنترل کنید، مثلاً چراغ قوه یا بلوتوث خود را روشن کنید یا یک برنامه را باز کنید
  • چراغ‌ها، امنیت خانه و سایر دستگاه‌های خانه هوشمند خود را کنترل کنید
  • پیام ها را در دستگاه های متصل در خانه خود پخش کنید
  • خواندن یک صفحه وب با صدای بلند (Pixel 8 یا جدیدتر)
  • با گفتن «Help me with my Pixel» (Pixel 8 یا جدیدتر) درباره Pixel خود کمک بگیرید.

بنابراین شما همچنان می توانید تایمر/زنگ هشدار ایجاد و تغییر دهید، تماس های تلفنی برقرار کنید و پیام ارسال کنید، تنظیمات دستگاه خود را کنترل کنید (مانند چراغ قوه)، پیام ها را به دستگاه های متصل پخش کنید، و برخی از وسایل خانه هوشمند مانند چراغ ها، امنیت خانه و غیره را کنترل کنید.

برای کسانی که Pixel 8 یا Pixel 8 Pro دارند، همچنین می‌توانید از آن بخواهید صفحات وب را با صدای بلند بخواند یا در مورد تلفن Pixel خود کمک بگیرید. و بس!

چه چیزی کم است که ممکن است باعث شود به جمینی نروید؟ چند چیز مانع من می شد، یکی از آنها یادآوری بود. در حال حاضر در Gemini نمی‌توانید یادآوری‌ها را تنظیم یا بررسی کنید. این یک مورد بزرگ است. شما نمی توانید ترافیک را برای رفت و آمد خود بررسی کنید، موسیقی را به صورت صوتی پخش کنید، یا چیزهایی را به لیست خرید خود ببینید/اضافه کنید. به احتمال زیاد بسیاری از کارهای دیگر وجود دارد که نمی توانید انجام دهید، اینها فقط معدود کارهایی هستند که من معمولاً بیشتر از آنها استفاده می کنم.

بین Assistant و Gemini جابجا شوید: خبر خوب این است که جابجایی بین Gemini و Assistant بسیار آسان است. بنابراین اگر Gemini را آزمایش کردید و تصمیم گرفتید که برای شما مناسب نیست، می‌توانید مستقیماً به Assistant برگردید یا با بهبود Google به Gemini برگردید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

  1. Gemini را باز کنید
  2. روی تصویر نمایه خود و سپس تنظیمات ضربه بزنید
  3. روی «دستیاران دیجیتال از Google» ضربه بزنید
  4. Gemini یا Google Assistant را انتخاب کنید

به ما بگویید اولین روز خود را با Gemini چگونه بوده است!


منبع: https://www.droid-life.com/2024/02/09/gemini-vs-google-assistant-tasks-list/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *