آیا دریک واقعاً استاد میم های خودش است؟

وقتی دریک آزاد شد برای همه سگ ها در ماه اکتبر، مشخص بود که برنده چند بار گرمی در حال انتخاب استهومی بیش از بیلنگ“آلبوم – یک آدم انتقادی – از سوی منتقدان و طرفداران به طور یکسان به عنوان تلاش متوسط ​​دریک در خواستگاری با او تلقی شد اندرو تیت آلفا جمعیت مرد.

با این حال، آنچه از آلبومی که برای «همه سگ‌ها» ساخته شده بود، مجموعه‌ای از میم‌ها بود که در آن با دریک به‌عنوان مردی با کمترین پارس در او برخورد می‌شد. برای زمینه، پس از انتشار برای همه سگ ها، TikToks ظهور کرد مسخره کردن تحویل دریک در آهنگ “IDGAF” با حضور رپر Yeat. این جوک‌ها نمایش «بیش از حد هیجان‌انگیز» و «مهم‌آمیز» خط دریک، «پول برای سرگرمی» را برجسته می‌کنند.

میم های Yeat/Drake غیرعادی نیستند. تمام شخصیت اینترنتی دریک حول محور احساسی بودن او ساخته شده است – او احساساتی است، در مورد احساسات خود صحبت می کند، و هر بار که آلبوم جدیدی منتشر می کند به هویت قومی جدیدی تبدیل می شود. این یک جور چروک است، اما یک نوع نکته است.

“جذاب ذرت” دریک

دریک به‌عنوان یک مرد یهودی و دو نژادی اهل تورنتو، با کلیشه‌ای که رپرها باید باشند، فاصله زیادی دارد. در فرهنگ عامه، رپرها قرار است سخت و سرسخت باشند، مانند DMX، Pusha T و Biggie Smalls – آنها به عنوان پسران دوپینگ وابسته به باند تلقی می شوند. اما دریک فقط یک شخص نرم و خوش اخلاق است. او از ابتدا همیشه همینطور بوده است (جای تعجب نیست که او یک بازیگر کودک بود) و این او را به یک هدف آسان برای رسانه های اجتماعی برای دهه ها تبدیل کرده است. و به نظر می رسد بخشی از جذابیت دریک این است که او در حال شوخی است.

دالتون هیگینز، اهل تورنتو، می‌گوید: «دریک و کمپ OVO او در طول زندگی حرفه‌ای‌اش، از روزهایی شروع شد که او اولین خواننده رپ بود که در حال اجرای رپ «فری استایل» در هات ۹۷ با Funkmaster Flex از دستگاه بلک‌بری خود گرفتار شد. -استاد مستقر و نویسنده دور از پایان: موسیقی و زندگی دریک. “به سرعت به امروز بروید، و من گمان می کنم بخشی از تمرکز بازاریابی تیم او برای خلق هنری است که میم پسند باشد.”

بنابراین، کنایه از انتشار و عواقب آلبومی که «برای پسرها» توسط کسی که «پسرها» فکر می‌کنند یک جوک است، به بازار عرضه شد، سؤالات بزرگ‌تری ایجاد می‌کند: آیا دریک واقعاً استاد میم‌های خودش است یا این فقط یک جوک است. نمونه ای از این که چگونه فرهنگ عامه ده ها سال است که مردان سیاه پوست روشن را خوار می کند؟

“مردان با پوست روشن مانند باشند”

برای چندین دهه، یک فرهنگ پاپ خاص از مردان سیاه پوست بر اساس رنگ پوست آنها وجود داشته است. از نظر تاریخی، تصویر محبوب مردان سیاه‌پوست در هالیوود در سال ۱۹۱۵ با فیلم نژادپرستانه DW Griffith آغاز شد. تولد یک ملت. مردان سیاه پوست که توسط بازیگران سفیدپوست در Blackface بازی می‌شوند، به عنوان حیواناتی بی‌هوش و پرخاشگر به تصویر کشیده می‌شوند. تقویت کلیشه های مضر نژادی و کمک به تصاویر نژادپرستانه ای که تا به امروز در هالیوود وجود داشته است..

صنعت سرگرمی با تکیه بر میراث سینمای اولیه، مدت‌هاست که یک تعصب رنگ گرایی، اغلب افراد سیاه پوست با پوست روشن تر را نسبت به همتایان با پوست تیره تر ترجیح می دهند. این تعصب در انتخاب افراد سیاه پوست روشن ظاهر می شود که مطلوب تر یا پیچیده تر به نظر می رسند، در حالی که افراد سیاه پوست با پوست تیره تر اغلب به نقش هایی تنزل می دهند که کلیشه های منفی را تقویت می کنند یا کمتر در روایت محوری هستند. این نشان دهنده یک سوگیری اجتماعی گسترده تر در سرگرمی است که سفیدی را با برتری و مطلوبیت یکسان می داند.

به همین دلیل است که ما به شوخی می‌گوییم که تنها نقش‌های زنان سیاه‌پوست در هالیوود فقط به آنها تعلق می‌گیرد هالی بری و زازی بیتز و می توان به دقت در این بیت دور ریختنی از خلاصه کرد این Boondocks:

همه اینها به این معنی است که ما مردان با پوست روشن را بهتر از مردان با پوست تیره درک می کنیم. در یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ در مورد مقایسه تبعیض رنگ پوست مردان آفریقایی-آمریکایی، نویسندگان دریافتند که “مردان تیره پوست توسط آمریکایی های آفریقایی تبار و سفیدپوستان به عنوان “پسران بد” و بسیار خطرناک تصور می شوند. این مطالعه ادامه می‌دهد و بیان می‌کند که این عقیده وجود دارد که مردان سیاه پوست با پوست تیره‌تر مردانه‌تر هستند، تحقیقات نشان می‌دهد که آنها «مردان آلفا» ایده‌آل هستند و دارای ویژگی‌های مردانه بالایی مانند تسلط، قدرت، مردانگی و اعتماد به نفس هستند. ” ”

بنابراین، دریک در کجای همه اینها قرار می گیرد؟

به طور طبیعی، اگر جامعه مردان سیاه پوست را خطرناک و نمونه مردانگی بداند، منطقی است که ادعا کنیم در مورد مردان سیاه پوست برعکس این تصور وجود دارد. کلیشه‌ای کلیشه‌ای از شیوه‌های «زنانه» مردان با پوست روشن وجود دارد. در جامعه سیاه پوست، مردان با پوست روشن به عنوان “بانمک” به تصویر کشیده می شوند و بیشتر با جنبه عاطفی خود در ارتباط هستند. از این رو چهره های فریبنده و حرکات اغراق آمیز در برخی از میم های TikTok که ممکن است ببینید.

و به اعتبار او، دریک از آن دسته افراد است یک الگوی رفتاری برای همه داشته باشید.

هیگینز گفت: “این یک نابغه ناب بازاریابی در سال ۲۰۲۳ است. اگر ما در دوران پیش از TikTok، Snapchat و Instagram زندگی می کردیم. من می گویم که فرآیند memeification دریک نتیجه معکوس را به همراه خواهد داشت: شرم، شرمساری، تمسخر، تمسخر.” “اما با توجه به اینکه تاکید کمتری بر روی هنرمندانی که مواد رپ با کیفیت را منتشر می‌کنند، طبق اکثر حساب‌ها، هر هنرمندی با حیله و بازاریابی قوی می‌تواند به سطوح Ice Spice و Drake دست یابد. [of success]”

این گواهی بر توانایی دریک برای مرتبط ماندن است و در نهایت چیزی که باعث طنز برای همه سگ ها خیلی خنده‌دار این آلبوم تلاش می‌کند تا با مخاطبی طنین‌انداز شود که هرگز دریک را چیزی بیش از یک مرد نرم و لطیف ندیده است.

دریک هرگز کنترل راه‌هایی که رسانه‌های اجتماعی او را مسخره می‌کنند، نداشته است. اما او می داند چگونه از آن به نفع خود استفاده کند، به خصوص در عصری که همه با یک صدای ویروسی TikTok فاصله دارند. او ممکن است دیگر استاد ممیفیشن خودش نباشد، اما همچنان به نفع او عمل می کند.


منبع: https://mashable.com/article/drake-meme-for-all-the-dogs

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *