آیا عینک میزنی؟ این ترفند دقیق دوربین آیفون می تواند دید طبیعی شما را شبیه سازی کند

آیا عینک میزنی؟  این ترفند دقیق دوربین آیفون می تواند دید طبیعی شما را شبیه سازی کند

روزهایی را به یاد می آورید که یک گوشی فقط یک گوشی بود؟ نه، من هم در ۲۰ سال گذشته، محاسبات تلفن همراه با سرعتی سریع‌تر از هر صنعت دیگری پیشرفت کرده است، به طوری که تلفن‌های هوشمند در حال حاضر توانایی بسیار بیشتر از این را دارند که به یک انسان اجازه دهند از راه دور با دیگری ارتباط برقرار کند.

به ویژه آیفون از یک گوشی هوشمند بدون صفحه کلید به یک کنسول بازی موبایل تبدیل شده است دوربین رقیب DSLRو طرفداران چشم عقابی اپل حتی در سال ۲۰۲۳ همچنان به یافتن قاب های استفاده جدید و جدید برای عملکردهای به ظاهر پیش پا افتاده آیفون ادامه می دهند.

به عنوان مثال، ساکاتا یوشی، بینایی‌شناس ژاپنی، اخیراً از لنز دوربین آیفون خود برای نشان دادن اینکه چگونه افراد دارای اختلال بینایی بدون استفاده از عینک می‌بینند، استفاده کرده است. چرا؟ خوب، ما کاملاً مطمئن نیستیم – اما اگر می‌خواهید بفهمید دوستان یا اعضای خانواده‌تان که عینک دارند دنیا را چگونه می‌بینند. طبیعیویدیوی یوشی ارزش دیدن را دارد.

همانطور که در پست X زیر می بینید، یوشی با استفاده از عملکرد دوربین قفل AF/AE آیفون، دید طبیعی (احتمالاً خودش) را شبیه سازی می کند. این ابزار به شما این امکان را می دهد که هنگام گرفتن عکس، مقادیر فوکوس و نوردهی را قفل کنید، که برای مثال هنگام عکاسی از صحنه هایی با حرکت در پس زمینه، یا هنگام تلاش در عکاسی ماکرو از نزدیک مفید است.

بیشتر ببین

خیلی باحاله، درسته؟ در اینجا نحوه استفاده از روش یوشی برای خود آورده شده است:

ابتدا لنز دوربین آیفون خود را پشت یک عینک طبی قرار دهید. روی هر نقطه از منظره یاب کلیک کنید و نگه دارید تا عملکرد قفل AF/AE در بالای صفحه ظاهر شود. سپس به سادگی عینک را از دید دوربین آیفون بردارید. و شما بروید! اینطوری شما (یا فردی که عینکش را قرض گرفته اید) دنیا را بدون عینک می بینید.

در یک ویدیوی جداگانه، یوشی همچنین نحوه شبیه سازی پیرچشمی – یعنی ناتوانی در دیدن اشیا از نزدیک – را با استفاده از همان عملکرد آیفون نشان می دهد. بدون یک عینک.

بیشتر ببین

همانطور که می بینید، یوشی روی یک شی کمی دور (پرده ها) تمرکز می کند و با تکرار مراحل بالا قفل AF/AE را فعال می کند. اکنون دوربین آیفون او به وضوح می تواند اشیاء را در فاصله ای مشابه با پرده ها ببیند، اما اشیایی که درست در مقابل دوربین آیفون قرار گرفته اند تار هستند. این شبیه به این است که فرد مبتلا به پیرچشمی دنیا را بدون عینک تجربه می کند.

اتفاقاً پست‌های X اصلی یوشی در مورد این موضوع به دلیل نقض دستورالعمل‌ها حذف شدند، اما این متخصص بینایی‌شناس در مقدمه توییت‌های جدید خود این پیام را ارائه کرده است: “این ممکن است دوباره ویروسی نشود. […] بنابراین من برای اولین بار از همه می خواهم، لطفا این خبر را منتشر کنید! همه در توییتر! لطفا قدرت خود را با من به اشتراک بگذارید!”. از اینکه کشف خود را با ما در میان گذاشتید، متشکرم، یوشی.

برای ویژگی‌های کمتر شناخته شده آیفون، خلاصه ما را بررسی کنید پنج ترفند مخفی iOS که به شما کمک می کند سریعتر در آیفون خود حرکت کنید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/phones/iphone/wear-glasses-this-neat-iphone-camera-trick-can-simulate-your-natural-vision

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *