آیا می دانستید تسلا تکیلا ساخته است؟

آیا می دانستید تسلا تکیلا ساخته است؟

شاید متوجه شده باشید که تکیلا تسلا کمی تغییر نام داده است. در ابتدا، ایلان ماسک قول داد «تسلاکیلا» به زودی عرضه شود. با این حال، زمانی که تسلا در نهایت دو سال بعد الکل را منتشر کرد، شرکت آن را با نام «تسلا تکیلا» به بازار عرضه کرد. فقط یک تفاوت جزئی بود، اما مسائل حقوقی ماسک را مجبور به تغییر نام کرد.

مکزیک از ایده ماسک برای فروش «تسلاکیلا» هیجان‌زده نشد، زیرا قوانین سخت‌گیرانه‌ای در مورد صنعت چند میلیارد دلاری مکزیکی وجود دارد. یکی از این محدودیت ها این است که فقط اعضای شرکت کشاورزی تکیلا در مکزیک می توانند از کلمه “تکیلا” برای برندسازی استفاده کنند. تسلا، یک شرکت شناخته شده خودروهای الکتریکی، یک شرکت الکل مبتنی بر آگاو در آمریکای مرکزی نیست و شورای تنظیم مقررات تکیلا (CRT) درخواست ماسک برای علامت تجاری “تسلاکیلا” را رد کرد. از آنجایی که نام پیشنهادی بسیار نزدیک به تکیلا بود، CRT تصور کرد که این نام بی جهت گیج می‌شود و به تلاش‌های تسلا برای ثبت نام تجاری اعتراض کرد.

روند قانونی ثبت “تسلاکیلا” یک امر چند ساله بود و باعث تاخیر شدید در اولین محصول الکلی تسلا شد. در نهایت، این شرکت این نام را کنار گذاشت و تصمیم گرفت سردرد قانونی را فراموش کند و به جای آن نام تکیلا خود را Tesla Tequila بگذارد. متأسفانه، این ممکن است دلیلی باشد که ما محصولات الکلی بیشتری از تسلا ندیده‌ایم، زیرا آن‌ها تکیلا خود را پس از فروش فوری سال‌ها پیش دوباره ذخیره نکرده‌اند.


منبع: https://www.slashgear.com/1485518/lightning-shaped-bottle-tesla-tequila/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *