آیا ویژن پرو جایگزین مک خواهد شد؟ چرا اپل باید با دقت قدم بگذارد؟

این هدست ویژن پرو یکی از مهم‌ترین محصولاتی است که اپل در سال‌های اخیر معرفی کرده است و این پتانسیل را دارد که دوران جدیدی از موفقیت را برای این شرکت آغاز کند. اما در عین حال، این خطر وجود دارد که با دادن چیزی که به طور کامل جایگزین رایانه آنها شود، به افراد زیادی تبدیل شود.

این بدان معناست که اپل باید در نحوه عملکرد ویژن پرو بسیار مراقب باشد. بدون شک می‌خواهد تا حد امکان افراد زیادی آن را بخرند، اما می‌خواهد این اتفاق بیفتد بدون اینکه مجبور باشد فروش سایر دستگاه‌هایش را قربانی کند. چگونه می خواهد این کار را انجام دهد؟

قاتل مک؟

آیا ویژن پرو جایگزین مک خواهد شد؟  چرا اپل باید با دقت قدم بگذارد؟
سیب

درست از همان ابتدا، اپل مشغول تبلیغات در مورد قابلیت های Vision Pro بوده است. این شرکت آن را aکامپیوتر فضایی“، نشان می دهد که ما باید در وهله اول به طور کامل تصور کنیم که یک کامپیوتر چیست. قیمت بالای ۳۵۰۰ دلاری این محصول و فراوانی مواد و فناوری‌های سطح بالا به آن حس فوق‌العاده غیرقابل انکاری می‌دهد، بسیار فراتر از آن چیزی که حتی از آن‌ها دیده‌ایم. بهترین هدست های VR.

در همان زمان، اپل ادعا کرده است که Vision Pro می‌تواند بسیاری از کارهایی را که معمولاً با لپ‌تاپ یا رایانه رومیزی انجام می‌دهید، از بازی و تماس ویدیویی گرفته تا نوشتن اسناد و مرور عکس‌ها، انجام دهد.

برای روشن بودن، اپل به صراحت Vision Pro و Mac را در جریان رویداد رونمایی خود به صورت رودررو قرار نداده است، و همچنین هرگز نگفته است که می توانید جلو بروید و مک خود را کنار بگذارید. اما اگر به آنچه که هر دو محصول می توانند انجام دهند نگاه کنید، مقایسه واضح است. و این همان چیزی است که متا در تلاش است تا با آن انجام دهد Quest Pro.

بنابراین، خطر این است که کاربران بپرسند چرا باید با مک خود را به زحمت بیندازند. اگر Vision Pro می‌تواند ۹۹ درصد کارهایی که یک مک انجام می‌دهد انجام دهد، چرا فقط هدست را دریافت نکنید؟ البته همه چیز کمی پیچیده تر از این است.

اکوسیستم “همه آنها را بخر”.

سیب

اپل یک شرکت اکوسیستم است، و این بدان معناست که تمام دستگاه هایی که می سازد کاملاً با هم هماهنگ می شوند. مانند هر تجارت دیگری، اپل از شما می‌خواهد تا جایی که می‌توانید محصولاتش را بخرید، اما روشی که اپل اکوسیستم خود را ایجاد کرده است، این چشم‌انداز را بسیار وسوسه‌انگیزتر از بسیاری از رقبای خود می‌کند، زیرا همه چیز به‌طور یکپارچه روی هم کلیک می‌کند.

اگر Vision Pro به وعده های خود عمل کند، ممکن است مرزهای آن محصولات را محو کند. مطمئناً گران است، اما می توانید آن را پمپ کنید جدیدترین مک بوک پرو آنقدر پر از امکانات اضافی است که قیمت آن ۷۱۹۹ دلار است – دو برابر قیمت ویژن پرو. اگر آماده هستید تا این مقدار هزینه کنید – و اگر Vision Pro همه کارهای مک بوک و موارد دیگر را انجام می دهد – به جای آن، گرفتن یک هدست چنین جهشی نیست.

با این حال، با وجود توانایی های مشابه، به نظر من اپل در تلاش است تا شما را مطمئن کند نکن مک را برای Vision Pro رها کنید یا برعکس. برای من، اصطلاح “کامپیوتر فضایی” به معنای چیزی جدا از یک کامپیوتر معمولی است و اپل روش هایی را برای استفاده از این دو محصول با هم توضیح داده است. در واقعیت، آنها می توانند بسیاری از کارها را انجام دهند، البته، اما اپل نمی خواهد که شما یکی را به خاطر آن واقعیت ناخوشایند کنار بگذارید. از شما می خواهد که آنها را مکمل هم ببینید.

زمانی را به یاد دارید که اپل گفت که iPad می تواند جایگزین رایانه شخصی شود؟ این شرکت این کار را با Vision Pro انجام نداده است، و من فکر می کنم این صرفا به این دلیل است که از شما می خواهد Vision Pro بخرید. و یک مک و در حال حاضر، دلایل بسیار قوی وجود دارد که چرا ممکن است نخواهید Mac خود را به خاطر هدست کنار بگذارید.

موقعیت یابی عمدی

سیب

همانطور که همه چیز پیش می‌رود، Vision Pro فقط می‌تواند در تئوری واقعاً جایگزین Mac شود، و حتی در آن زمان، فقط در سناریوهای محدود خاص. اگر می‌خواهید فیلم تماشا کنید، با نمایشگرهای متعدد کار کنید یا تماس‌های ویدیویی برقرار کنید، ممکن است در ظاهر منطقی باشد. اما آیا فقط برای انجام این کار ۳۵۰۰ دلار پرداخت می کنید؟ یک مک بوک ارزان قیمت نیز به همان اندازه قادر خواهد بود.

و اگر ویدیوها را رندر کنید چطور؟ یا بازی کنید بهترین بازی های مک با ماوس و کیبورد؟ یا کار با مدل های ریاضی سنگین داده؟ در این موارد (و بسیاری موارد دیگر)، به احتمال زیاد به مک نیاز خواهید داشت.

اپل همچنین تصمیم گرفته است ابتدا هدست گران قیمت و گران قیمت خود را با حفظ هدست خود عرضه کند شایعه شده مدل ارزان تر برگرد برای زمان دیگری این می تواند یک ترفند بسیار عمدی باشد تا اطمینان حاصل شود که Vision Pro بر فروش مک تأثیر زیادی نمی گذارد و آن را به عنوان یک دستگاه برتر بسیار بالاتر از قیمت اکثر مک ها قرار می دهد. از این گذشته، شما می توانید یک مک مینی با قیمت ۵۹۹ دلار بخرید – نمی توانید این را در مورد Vision Pro بگویید. با این حال، زمانی که هدست ارزان‌تر عرضه می‌شود، اعمال این تمایز بسیار سخت‌تر خواهد بود.

من شکی ندارم که ویژن پرو دستگاهی باورنکردنی خواهد بود و شاید برای برخی افراد جایگزین مک شود. اما اگر اپل بخواهد آن را به محصول بزرگ بعدی این شرکت تبدیل کند، باید بسیاری از مردم را متقاعد کند که نه تنها از فناوری فعلی آنها بهتر است، بلکه می تواند کاملاً جایگزین آن شود. بر اساس آنچه تاکنون دیده‌ایم، تا زمانی که Vision Pro ارزان‌تر روشن نشود، بعید است این اتفاق بیفتد.

توصیه های سردبیران







درست از همان ابتدا، اپل مشغول تبلیغات در مورد قابلیت های Vision Pro بوده است. این شرکت آن را aکامپیوتر فضایی“، نشان می دهد که ما باید در وهله اول به طور کامل تصور کنیم که یک کامپیوتر چیست. قیمت بالای ۳۵۰۰ دلاری این محصول و فراوانی مواد و فناوری‌های سطح بالا به آن حس فوق‌العاده غیرقابل انکاری می‌دهد، بسیار فراتر از آن چیزی که حتی از آن‌ها دیده‌ایم. بهترین هدست های VR.


منبع: https://www.digitaltrends.com/computing/will-the-vision-pro-replace-the-mac/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *