آیا کیا آنچه را که برای بازنویسی تاریخچه خودروهای الکتریکی مدولار لازم است دارد؟

ایده یک پلت فرم وسیله نقلیه الکتریکی واحد که می تواند در اندازه ها و اهداف مختلف خودرو اعمال شود، جدید نیست. در واقع، این استراتژی به عنوان یکی از مزایای کلیدی برق‌سازی از روزهای اولیه انتقال EV پیشنهاد شده است: استفاده از یک معماری مشترک، اغلب شامل باتری، موتورهای الکتریکی، مدیریت توان و سخت‌افزار کنترل، و بسته‌بندی آن در یک قطعه واحد. یا «اسکیت برد». سپس می‌توان آن را با انواع سبک‌های بدنه، از مینی‌ون‌ها و پیکاپ‌ها گرفته تا سدان‌ها و خودروهای اسپورت ارتقا داد.

جذابیت برای سازندگان خودروهای برقی که قصد داشتند به شرکت‌ها کمک کنند تا ناوگان تجاری خود را به برق تبدیل کنند، آشکارتر بود. استارت آپ ها دوست دارند قایق رانی و بولینگر موتورز مشخصات خود را – و سرمایه گذاری فراوان – با وعده یک معماری واحد و بسیار انعطاف پذیر که می تواند زیربنای همه چیز از وسایل نقلیه حمل و نقل شهری جمع و جور گرفته تا ون ها و کامیون های بزرگتر، همراه با جابجایی افراد برای خدمات تگرگ سواری باشد، افزایش دادند.

این هنوز در عمل به نتیجه نرسیده است. در حالی که خودروسازان، مانند گروه فولکس‌واگن با MEB، مدل‌های متعددی دارند که از یک پلت‌فرم اصلی استفاده می‌کنند، هیچ‌یک از خودروسازان جدید موفق به تبدیل مفاهیم براق خود به ناوگان مستقر نشده‌اند.


منبع: https://www.slashgear.com/1489620/kia-modular-electric-vehicle-plans-explained/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *