آیا BM9C1 اولین ۱۶ ترابایت ظرفیت بالای سامسونگ، QLC SSD برای رایانه شخصی است یا ۸۸۰ QVO جدید؟ ذکر زودگذر در بیانیه مطبوعاتی شایعاتی را در مورد جانشین “ارزان ترین” SSD با ظرفیت بزرگ ایجاد می کند.

آیا BM9C1 اولین ۱۶ ترابایت ظرفیت بالای سامسونگ، QLC SSD برای رایانه شخصی است یا ۸۸۰ QVO جدید؟  ذکر زودگذر در بیانیه مطبوعاتی شایعاتی را در مورد جانشین “ارزان ترین” SSD با ظرفیت بزرگ ایجاد می کند.

سامسونگ در این هفته از مجموعه ای از محصولات و فناوری های حافظه رونمایی کرد که توجه TechRadar Pro را به خود جلب کرد، از فناوری جدید حافظه HBME3 Shinebolt تا امکان SSD پتابایتی (PBSSD). اما این اشاره دور ریختنی به یک SSD BM9C1 است که یکی از قانع کننده ترین ها است.

واحد BM9C1 که به عنوان یک SSD با ظرفیت بالا چهار سلولی (QLC) توصیف می‌شود، ممکن است به خوبی توسعه‌ای در سری QLC SSD سامسونگ باشد. SSD های QVO.

آخرین نسخه ۸۷۰ QVO SATA 2.5 اینچی SSD است که به عنوان یکی از ارزان ترین SSD های با ظرفیت بالا. بزرگترین ظرفیت در حال حاضر تولید ۸ ترابایت و در حال حاضر با قیمت ۳۳۰ دلار در آمازون به فروش می رسد. به عنوان مثال، BM9C1 ممکن است دستگاهی باشد که حداکثر ظرفیت ذخیره سازی را از ۸ ترابایت به ۱۶ ترابایت افزایش می دهد، یا می تواند جانشین این دستگاه در قالب ۸۸۰ QVO باشد که مدت ها در انتظار آن بود، که هنوز به طور رسمی معرفی نشده است.

آیا باید منتظر یک SSD سامسونگ ۸۸۰ QVO باشیم؟

SSD های QLC به گونه ای بهینه شده اند که تا حد امکان ظرفیت بالایی داشته باشند و ارزش دلاری در هر ترابایت را ارائه دهند که می تواند با بهترین هارد دیسک ها رقابت کند یا حتی ارزان تر از آنها باشد. آنها چهار بیت در هر سلول ذخیره می کنند که عملکرد NVMe را در ظرفیت های بالاتر ارائه می دهد.

برای مثال سامسونگ ۸۷۰ QVO 2 ترابایتی، هنگام تست به سرعت خواندن ۵۶۱ مگابایت در ثانیه و نوشتن ۵۳۰ مگابایت در ثانیه دست یافت. این کاذب نیست اما تقریباً نصف سرعت آن است سریع ترین SSD ها در حال حاضر در بازار موجود است.

اشاره سامسونگ به QLC SSD جدید به شکل زنگ BM9C1 با داده های واردات جهانی از برو جلوکه نشان می دهد این مدل در حال حاضر در سراسر جهان به خصوص کره جنوبی و هند ارسال می شود.

این واحدهای ۱ ترابایتی برای ارزیابی تحقیق و توسعه – نه برای فروش – ارسال می شوند – به این معنی که این فناوری در حال حاضر روی آن کار می شود و باید دید چه زمانی وارد تولید اصلی می شوند.

آخرین مدل، ۸۷۰ QVO، در ژوئن ۲۰۲۰ راه اندازی شد، با نسخه قبلی آن، ۸۶۰ QVO SSD که در سال ۲۰۱۸ عرضه شد. این بدان معناست که سامسونگ برای ارتقای این سری از درایوهای SSD به تاخیر افتاده است و ممکن است به خوبی اشاره کرده باشد که یکی از این هاردهای SSD وجود دارد. مسیر.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/is-the-bm9c1-samsungs-first-16tb-high-capacity-qlc-ssd-for-pc-or-the-new-880-qvo-fleeting-mention-in-press-release-sparks-rumor-about-successor-to-cheapest-large-capacity-ssd

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *