آیفون دارید و نگران هک‌شدن هستید؟ Lockdown Mode را فعال کنید

سال گذشته اپل قابلیت امنیتی جدیدی را تحت عنوان Lockdown Mode برای ارتقای امنیت کاربران معرفی کرد. این قابلیت با محدود کردن برخی از ویژگی‌های معمولی آیفون، تبلت آیپد، لپ تاپ اپل و اپل واچ احتمال موفقیت حملات سایبری را به حداقل می‌رساند.

یکی از مهندسان ارشد اپل به تک‌کرانچ اعلام کرده است که تا‌‌کنون کاربران هیچ اطلاعاتی را مبنی بر هک‌شدن دستگاهشان در زمان فعال بودن قابلیت Lockdown Mode گزارش نکرده‌اند.

با فعال شدن این قابلیت امنیتی در گوشی اپل، عملکرد برخی از برنامه‌ها و سرویس‌ها تغییر می‌کند؛ به طور مثال، تماس‌های FaceTime دریافتی از مخاطبان ناشناس فیلتر می‌شوند، بیشتر پیوست‌ها و پیش‌نمایش لینک‌ها در iMessage غیرفعال می‌شوند و از لود شدن برخی فونت‌ها در وبسایت‌ها جلوگیری‌ می‌شود.

تغییرات ایجاد‌ شده می‌تواند تا حدودی تجربه‌ی کاربری را مختل کند و برای مثال می‌تواند از خوانایی برخی وبسایت‌ها بکاهد. برای رفع این مشکل، کاربران می‌توانند قابلیت Lockdown Mode را برای برخی از سایت‌ها یا برنامه‌ها غیرفعال کنند.

در اردیبهشت‌ماه، کارشناسان مسدود کردن یک حمله‌ی سایبری توسط Lockdown Mode را تأیید کردند. این حمله توسط بد‌افزار جاسوسی Pegasus ساخته شده توسط شرکت NSO Group صورت گرفته بود.

در حمله‌ی سایبری مورد بحث، هکر‌ها از آسیب‌پذیری روز صفر (آسیب‌پذیری‌ای که اپل تا قبل از وقوع حمله به وجود آن پی نبرده بوده) استفاده کردند. اپل تأیید کرد که قابلیت Lockdown Mode این حمله را مسدود کرده است.

بیل مارک‌زاگ، محقق ارشد Citizen Lab، اذعان می‌کند که Lockdown Mode حمله‌ی امنیتی مهمی را مسدود کرده است و می‌توان به آن خوش‌بین بود.

در شهریورماه، اپل و Citizen Lab اعلام کردند که حمله‌ی سایبری دیگری توسط Lockdown Mode مسدود شده است. آن حمله هم توسط بد‌افزار Predator صورت گرفت.

رونا ساندویک، کارشناس امنیت دیجیتال، می‌گوید: «حالت Lockdown Mode در حال حاضر بهترین دفاعی است که در برابر بد‌افزار‌های Pegasus و Predator داریم.»


منبع: https://www.zoomit.ir/security/412885-lockdown-mode-prevent-hacking/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *