ابزار سرقت موزیک Tunefab در سال گذشته صدها گیگابایت از داده های کاربر را طی ۲۴ ساعت به بیرون درز کرد.

ابزار سرقت موزیک Tunefab در سال گذشته صدها گیگابایت از داده های کاربر را طی ۲۴ ساعت به بیرون درز کرد.

کاربران مجموعه نرم افزارهای ریپ موزیک Tunefab ممکن است از خواب بیدار شوند دزدی هویت کابوس پس از آن که کارشناسان ادعا کردند یک پایگاه داده در سپتامبر ۲۰۲۳ اطلاعات کاربران را برای تقریباً بیست و چهار ساعت در دسترس عموم قرار داده است.

ممکن است این مطلب را می‌خوانید و فکر می‌کنید داستانی در اینجا وجود ندارد، و ممکن است حق با شما باشد: حداقل زمان نوردهی، و احتمالاً حداقل آسیب – اما حافظه پنهان داده‌های لو رفته حدود ۲۸۰ گیگابایت فرض می‌شود – که احتمالاً بسیار زیاد است. داده ها در متن ساده یا پایگاه داده های رمزگذاری نشده.

در نتیجه، ممکن است مجبور باشیم مدتی منتظر بمانیم تا ببینیم چه میزان خسارت ناشی از نشت، از طریق پیکربندی نادرست در پلتفرم پایگاه داده MongoDB، حتی اگر فقط برای یک روز باشد، ایجاد شده است.

این سلب مسئولیت است، درست است، سلب مسئولیت

در انحصاری از سایبرنیوزاین تخمین و کشف خود نشت توسط محقق امنیت سایبری باب دیاچنکو آمده است، که هشدار می دهد، همانطور که اغلب در مورد نشت داده ها اتفاق می افتد، ممکن است از داده ها برای ایجاد پروفایل های دقیق تر برای کاربرانی استفاده شود که به اندازه کافی بدشانس بوده اند. داده ها را به طور مختصر در معرض دید قرار دهید.

در حالی که ابزارهایی مانند Tunefab بر اساس “پشتیبان گیری از موسیقی شما برای استفاده شخصی، چشمک اموجی” عمل می کنند و باید به نحوی با برخی از نکات فنی قانونی مانند Roadrunner در مقابل Wile E. Coyote از این موضوع دوری کنند، آنها تقریباً به طور قطع در این زمینه هستند. منطقه خاکستری قانونی

این به این دلیل است که DVDfab – شرکتی که نه تنها این مجموعه نرم افزاری را پشت سر می گذارد، بلکه سایر نرم افزارهایی که برای کپی کردن محتوا از رسانه های فیزیکی و سرویس های پخش ویدیو طراحی شده اند – هزینه هایی را برای آنها دریافت می کند.

بنابراین، ما نمی‌توانیم آنها را تأیید کنیم، اما از همین منظر، باید بپذیریم که وجود دارند، مردم از آنها استفاده می‌کنند و مشکلاتی که می‌توانند ایجاد کنند.

بچه ها، محتوای دارای حق چاپ خود را از شرکت های چندبازیلیونر خریداری کنید که حتی به پول شما برای کار کردن نیاز ندارند. بهتر از این، محتوای دارای حق چاپ خود را از منابع مستقل و بدون DRM خریداری کنید تا چیزی شبیه به مالکیت یک مورد دیجیتال داشته باشید. دزدی دریایی موسیقی جالب به نظر می رسد، اما می دانید چه چیزی جالب نیست؟ نقض آنلاین اطلاعات شخصی شما به نیروهای تاریک.

کاری که نباید انجام دهید این است که سعی کنید محتوا را از یک سرویس بدزدید، و اگر شما هستند قرار است این کار را انجام دهم (در آن ننویسید، ما نمی خواهیم در مورد آن بشنویم، لا-لا-لا-لا)، این کار را با دادن پول به سرویس دیگری انجام ندهید، به خصوص سرویسی با چنین سابقه افتضاحی هنگامی که آن را به محافظت از شما داده های خصوصی.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/security/tunefab-music-piracy-tool-leaked-hundreds-of-gigabytes-of-user-data-over-24-hours-last-year

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *