اتحادیه اروپا اپل را به دلیل رفتار ضدرقابتی در قبال اسپاتیفای ۲ میلیارد دلار جریمه کرد

کمیسیون اروپا امروز اپل را پیدا کرد ۱٫۸ میلیارد یورو (۱٫۹۵ میلیارد دلار) برای رفتار ضد رقابتی در برابر خدمات پخش موسیقی رقیب. در یک واکنش اپل که در وب سایت خود منتشر شد، به شدت به تصمیم کمیسیون و همچنین رفتار Spotify حمله کرد.

اتحادیه اروپا اپل را به دلیل رفتار ضدرقابتی در قبال اسپاتیفای ۲ میلیارد دلار جریمه کرد
این جریمه در نتیجه تحقیقات طولانی مدت اتحادیه اروپا است که با شکایت Spotify در مورد رفتار اپل با خدمات پخش موسیقی شخص ثالث در اپ استور. کمیسیون می گوید که اپل از موقعیت غالب خود در بازار با ممنوع کردن برنامه های پخش موسیقی برای اطلاع دادن به کاربران در مورد قیمت اشتراک ارزان تر خارج از برنامه سوء استفاده کرد.

کمیسیون اروپا اپل را به دلیل سوء استفاده از موقعیت غالب خود در بازار برای توزیع برنامه های پخش موسیقی بین کاربران آیفون و آی پد (“کاربران iOS”) از طریق اپ استور خود بیش از ۱٫۸ میلیارد یورو جریمه کرد. به طور خاص، کمیسیون متوجه شد که اپل محدودیت‌هایی را برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن اعمال کرده و از اطلاع‌رسانی به کاربران iOS در مورد خدمات اشتراک موسیقی جایگزین و ارزان‌تر در خارج از برنامه جلوگیری می‌کند (“ضوابط ضد فرمان”). این کار بر اساس قوانین ضد انحصار اتحادیه اروپا غیرقانونی است.

در یک عمومی گسترده واکنشاپل خاطرنشان کرد که در حالی که Spotify سهم مسلط و ۵۶ درصدی از بازار پخش موسیقی اروپا را در اختیار دارد و “بخش بزرگی از موفقیت آنها به خاطر اپ استور است”، این شرکت به دلیل امتناع از فروش اشتراک در خود، هیچ هزینه ای به اپل نمی پردازد. برنامه اپل تعداد زیادی از خدماتی را که به صورت رایگان به Spotify ارائه می‌کند، فهرست کرده است، مانند توزیع، APIها، فریم‌ورک‌ها، TestFlight، بررسی برنامه‌ها و کمک‌های مهندسی حضوری. اپل می گوید: «اما رایگان برای Spotify کافی نیست. “آنها همچنین می خواهند قوانین اپ استور را بازنویسی کنند – به گونه ای که حتی بیشتر از این برای آنها سودمند باشد.”

در عوض، Spotify می خواهد قوانین را با تعبیه قیمت اشتراک در برنامه خود بدون استفاده از سیستم خرید درون برنامه ای فروشگاه App، به نفع خود تغییر دهد. آن‌ها می‌خواهند از ابزارها و فناوری‌های اپل استفاده کنند، در اپ استور توزیع کنند و از اعتمادی که ما با کاربران ایجاد کرده‌ایم بهره ببرند – و برای آن چیزی به اپل نپردازند.

اپل گفت که Spotify در سال ۲۰۱۵ زمانی که تحقیقات خود را با کمیسیون اروپا آغاز کرد، ادعا کرد که “بازار موسیقی دیجیتال متوقف شده است و اپل رقبا را عقب نگه داشته است.” اپل افزود: «متاسفانه در مورد آنها، Spotify به رشد خود ادامه داد.

اپل می‌گوید که سه پرونده مرتبط مختلف که توسط کمیسیون اروپا در هشت سال گذشته علیه این شرکت مطرح شده است، به طور مداوم هیچ مدرکی دال بر آسیب مصرف‌کننده و هیچ مدرکی دال بر رفتار ضد رقابتی پیدا نکرده‌اند.

واقعیت این است که مصرف کنندگان اروپایی انتخاب های بیشتری از همیشه دارند. از قضا، تصمیم امروز به نام رقابت، موقعیت غالب یک شرکت اروپایی موفق را که رهبر فراری بازار موسیقی دیجیتال است، تثبیت می کند.

اپل همچنین گفت که قرار است ظرف چند روز از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) پیروی کند. این سازمان معتقد است که جریمه امروز “تلاشی از سوی کمیسیون برای اجرای DMA قبل از تبدیل شدن DMA به قانون” است، زیرا “بر اساس قانون رقابت موجود نیست.”

موارد بیشتر برای دنبال کردن…

توجه: با توجه به ماهیت سیاسی یا اجتماعی بحث در مورد این موضوع، موضوع بحث در ما قرار دارد. اخبار سیاسی انجمن. همه اعضای انجمن و بازدیدکنندگان سایت می توانند موضوع را مطالعه و دنبال کنند، اما ارسال پست به اعضای انجمن با حداقل ۱۰۰ پست محدود می شود.


منبع: https://www.macrumors.com/2024/03/04/eu-fines-apple-2-billion/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *