اتحادیه اروپا با طرحی برای تقویت فناوری سبز داخلی با مقابله با آمریکا و چین موافقت کرد

اتحادیه اروپا با طرحی برای تقویت فناوری سبز داخلی با مقابله با آمریکا و چین موافقت کرد

در میان افزایش مسابقه جهانی شدیدقانونگذاران اتحادیه اروپا بر سر مجموعه قوانین جدیدی برای تقویت تولید داخلی فناوری های سبز به توافق رسیده اند.

روز سه‌شنبه، پارلمان و شورای اروپا بر سر قانون مورد انتظار خالص صفر صنعتی (NZIA) به توافق رسیدند. مقررات کلیدی به دنبال اطمینان از صفر خالص داخلی استفن آوری می تواند حداقل ۴۰ درصد از تقاضای بلوک را تا سال ۲۰۳۰ پوشش دهد.

جو برونز، وزیر اقتصاد، نوآوری، کار، اقتصاد اجتماعی و کشاورزی فلاندرز گفت: NZIA گام مهمی در ایجاد اکوسیستم لازم برای تقویت تولید فناوری های پاک است.

از جمله فناوری هایی که به عنوان “استراتژیک” برای کربن زدایی اتحادیه تعیین شده اند نیروی خورشیدیانرژی باد خشکی و دریایی، باتری ها و ذخیره انرژی، جذب کربن، بیوگاز/بیومتان و هیدروژن تجدید پذیر.

ساده سازی فرآیندها

در پاسخ به آمریکا قانون کاهش تورم (که ۳۶۹ میلیارد دلار یارانه برای فناوری سبز ساخت آمریکا ارائه می دهد)، هدف NZIA هدایت سرمایه گذاری با ایجاد فرآیندها و مقررات مطلوب تر است.

برای مثال، کسب‌وکارهای موجود در این فضا نه تنها از سندباکس‌های نظارتی، بلکه از اعطای سریع مجوز نیز بهره خواهند برد – حداکثر ۱۸ ماه برای پروژه‌های بزرگتر (بیش از ۱ گیگاوات) و ۱۲ ماه برای پروژه‌های کوچکتر (کمتر). بیش از ۱ گیگاوات).

آتل کریستینسن، یکی از بنیانگذاران و CPO در Zerolytics مستقر در اسلو، به TNW گفت: ساده‌سازی فرآیندهای صدور مجوز و مجوز برای کسب‌وکارهایی که هدفشان به کارگیری فناوری‌های تجدیدپذیر و کم کربن در مقیاس است، حیاتی است.

این قانون همچنین «دره‌های» خالص صفر را با هدف ایجاد خوشه‌هایی که می‌توانند فعالیت‌های تولیدی را افزایش دهند، معرفی می‌کند.

رقابت فناوری سبز

به گفته کریستینسن، NZIA لحظه مهمی را رقم می زند. او توضیح داد: «کسب و کارهای اروپایی، به ویژه آنهایی که سرمایه گذاری در فناوری های سبز در مقابل فناوری های قدیمی را در اولویت قرار می دهند، در معرض خطر عقب افتادن از رقبای بین المللی هستند که از طرح های یارانه قابل توجه تر یا عدم تعهد خالص صفر سود می برند.

IRA یک مثال عینی ارائه می دهد. ایجاد ترس شرکت‌های اروپایی برای راه‌اندازی فروشگاه در آن سوی اقیانوس اطلس فریب خواهند خورد. در حالی که NZIA پول جدیدی برای تطبیق با یارانه های میلیارد دلاری ارائه نمی دهد (در عوض، هدف آن هماهنگی وجوه مختلف اتحادیه اروپا است)، این پتانسیل را دارد که هم علاقه و هم سرمایه گذاری را افزایش دهد.

مانند آنچه در ایالات متحده دیده ایم، جایی که IRA نقشی کلیدی در تأمین بودجه در راه حل های فناوری آب و هوا در آمریکای شمالی ایفا کرده است، ما انتظار داریم که این اقدام شرایط بازار مطلوب تری را در اروپا ایجاد کند و باعث ایجاد اعتماد در بین مشتاقان شود. ماریان کروگر، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شتاب دهنده remove.global مستقر در آمستردام، به TNW گفت.

به غیر از ایالات متحده، اتحادیه اروپا همچنین باید با تسلط چین در زنجیره تامین خورشیدی جهانی رقابت کند که انتظار می‌رود نگه داشتن ۸۰٪ ظرفیت تولید جهان بین سال های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۶٫

NZIA احتمالا اواخر سال جاری و پس از تصویب نهایی توسط شورا و پارلمان اجرایی خواهد شد. باید دید که آیا این عمل (در کنار سایر طرح‌های آن طرح صنعتی معامله سبز) موفق به بسیج خواهد شد ۱٫۵ تریلیون یورو سرمایه گذاری در سال بروکسل می گوید مورد نیاز است برای رسیدن به هدف جدید اقلیمی بلوک: کاهش ۹۰ درصدی انتشار CO2 تا سال ۲۰۴۰٫


منبع: https://thenextweb.com/news/eu-plan-boost-homegrown-green-tech-us-china

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *