اتحادیه اروپا برای اولین بار به اپل جریمه شد: ۱٫۸ میلیارد یورو برای پخش موسیقی خفه کننده

اتحادیه اروپا جریمه کرده است سیب ۱٫۸ میلیارد یورو برای خفه کردن رقبای پخش موسیقی – اولین جریمه ای که بلوک برای غول فناوری وضع کرده است.

رگولاتورهای ضد انحصار در پی شکایتی وارد عمل شدند Spotify در سال ۲۰۱۹٫ غول استریم سوئدی استدلال کرد که اپل اپ استور قوانین به انتخاب مصرف کننده لطمه زد و قانون رقابت را زیر پا گذاشت. پس از یک تحقیق طولانی، اتحادیه اروپا طرف Spotify را گرفت.

بروکسل روز دوشنبه اعلام کرد اپل به طور غیرمنصفانه ای توسعه دهندگان برنامه را از اطلاع رسانی به کاربران iOS در مورد خدمات اشتراک موسیقی ارزان تر در خارج از اپ استور منع کرده بود. این محدودیت ها که به عنوان مقررات “ضد فرمان” شناخته می شوند، بر اساس قوانین ضد انحصار اتحادیه اروپا غیرقانونی هستند.

مارگرت وستاگر، رئیس رقابت اتحادیه می گوید: «برای یک دهه، اپل از موقعیت غالب خود در بازار برای توزیع برنامه های پخش موسیقی از طریق اپ استور سوء استفاده کرد.

اتحادیه اروپا برای اولین بار به اپل جریمه شد: ۱٫۸ میلیارد یورو برای پخش موسیقی خفه کننده

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

آنها این کار را با محدود کردن توسعه دهندگان از اطلاع رسانی به مصرف کنندگان در مورد خدمات موسیقی جایگزین و ارزان تر در دسترس خارج از اکوسیستم اپل انجام دادند. این امر بر اساس قوانین ضد تراست اتحادیه اروپا غیرقانونی است، بنابراین امروز اپل را بیش از ۱٫۸ میلیارد یورو جریمه کرده ایم.

این مبلغ چشمگیر سومین مجازات بزرگ ضد تراست است که تاکنون توسط کمیسیون اروپا، شعبه اجرایی اتحادیه اروپا اعمال شده است. همچنین بسیار بزرگتر از آن چیزی است که گزارش ها پیش بینی کرده بودند. فایننشال تایمز و رویترز با استناد به منابع متعدد، انتظار جریمه ای را داشتند حدود ۵۰۰ میلیون یورو.

علاوه بر جریمه مالی، کمیسیون به اپل دستور داد به سایر سرویس‌های پخش موسیقی اجازه می‌دهد معاملات ارزان‌تری را خارج از اپ استور تبلیغ کنند.

با این حال، مداخله اتحادیه اروپا به مناقشه پایان نخواهد داد. اپل قبلاً متعهد شده است که به این تصمیم اعتراض خواهد کرد.


منبع: https://thenextweb.com/news/eu-first-antitrust-fine-apple-music-streaming

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *