اتحادیه اروپا می خواهد تصاویر پورنو و دیپ فیک های تولید شده توسط هوش مصنوعی را جرم انگاری کند

در سال ۲۰۲۲، کمیسیون اروپا یک را منتشر کرد پیشنهاد برای دستورالعملی در مورد چگونگی مبارزه با خشونت خانگی و خشونت علیه زنان به اشکال دیگر. اکنون، شورای اروپا و پارلمان با پیشنهاد جرم انگاری، از جمله، انواع مختلف خشونت سایبری موافقت کرده اند. قوانین پیشنهادی به اشتراک گذاری بدون توافق تصاویر محرمانه، از جمله دیپ فیک های ساخته شده را جرم انگاری می کند. توسط ابزارهای هوش مصنوعی، که می تواند به جلوگیری از پورن انتقام جویانه کمک کند. تعقیب سایبری، آزار و اذیت آنلاین، سخنان تنفرآمیز زن ستیزانه و "فلش سایبری،" و یا ارسال برهنه های ناخواسته نیز جزو جرایم کیفری محسوب می شود.

این کمیسیون می گوید که داشتن دستورالعملی برای کل اتحادیه اروپا که به طور خاص به آن اعمال خاص می پردازد، به قربانیان کشورهای عضوی که هنوز آنها را جرم تلقی نکرده اند، کمک خواهد کرد. "با توجه به گسترش تصاعدی و تأثیر چشمگیر خشونت آنلاین، این یک مسئله فوری است که باید به آن پرداخت." در آن نوشته است اعلامیه. به‌علاوه، این دستورالعمل از کشورهای عضو می‌خواهد اقداماتی را ایجاد کنند که به کاربران کمک کند خشونت سایبری را آسان‌تر شناسایی کنند و بدانند چگونه در صورت امکان از وقوع آن جلوگیری کنند یا چگونه از آنها کمک بگیرند. از آن‌ها می‌خواهد یک پورتال آنلاین برای ساکنان خود فراهم کنند تا بتوانند گزارش‌ها را ارسال کنند.

در گزارش خود، سیاسی پیشنهاد کرد که انتشار اخیر تصاویر مستهجن عمیق با استفاده از چهره تیلور سویفت، مقامات اتحادیه اروپا را ترغیب کرد تا با این پیشنهاد پیش بروند. اگر به خاطر داشته باشید، X حتی مجبور بود به طور موقت جستجوها را مسدود کنید برای نام نوازنده پس از انتشار تصاویر. "آخرین راه مشمئز کننده برای تحقیر زنان، به اشتراک گذاری تصاویر صمیمی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی در چند دقیقه توسط هر کسی است." ویرا ژورووا، معاون کمیسیون اروپا به این نشریه گفت. "چنین تصاویری نه تنها به ستارگان پاپ بلکه برای هر زنی که باید در محل کار یا خانه ثابت کند که یک دیپ‌فیک بوده است، می‌تواند آسیب بزرگی وارد کند." با این حال، در حال حاضر، قوانین ذکر شده تنها بخشی از یک لایحه است که نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا هنوز باید آن را تأیید کنند. "قانون نهایی نیز در انتظار تصویب در شورا و پارلمان اروپا است." شورای اتحادیه اروپا گفت. مطابق با سیاسیاگر همه چیز خوب پیش برود و این لایحه به زودی به قانون تبدیل شود، کشورهای اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۲۷ فرصت دارند تا قوانین جدید را اجرا کنند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/the-eu-wants-to-criminalize-ai-generated-porn-images-and-deepfakes-105037524.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/the-eu-wants-to-criminalize-ai-generated-porn-images-and-deepfakes-105037524.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *