اتومبیل‌های خودران می‌توانند این چراغ‌های فیروزه‌ای را به شما هشدار دهند که در حالت خودکار قرار دارند.

مرسدس بنز اولین خودروسازی است که مجوز چراغ‌های نشانگر خارجی سفارشی دریافت می‌کند که به این معنی است که این وسیله نقلیه در جاده‌های عمومی سطح بیشتری از رانندگی خودکار را انجام می‌دهد.

در کالیفرنیا، این مجوز اجازه می دهد تا LED های بیرونی فیروزه ای رنگ به چراغ های جلو و عقب خودروهایی که در حال آزمایش هستند اضافه شود. در همین حال، در نوادا، یک چراغ سازنده مشابه به خودروهای تولیدی EQS مدل سال ۲۰۲۶ و کلاس S مجهز به فناوری Drive Pilot اضافه خواهد شد.

این شرکت می‌گوید که این مجوزها به آن اجازه می‌دهد “درباره تعامل خودروهای خودکار و سایر کاربران جاده به بینش مهمی دست یابد”. علاوه بر این، بیان می‌کند که گنجاندن نشانگرهای واضح «پذیرش عمومی رانندگی خودکار را افزایش می‌دهد و به ایمنی جاده‌ها کمک می‌کند».

فیروزه ای رنگ انتخابی بود زیرا با سیستم های خودروی موجود در تضاد نیست و همچنین نمی توان آن را با روشنایی خدمات اضطراری و همچنین چراغ های راهنمایی و سایر علائم راهنمایی و رانندگی اشتباه گرفت. به همین دلیل است که مرسدس فکر می‌کند که چراغ‌های فیروزه‌ای باید به یک استاندارد صنعتی تبدیل شوند، که در نهایت می‌تواند باعث رایج‌تر شدن آن‌ها شود.

سازنده آلمانی معتقد است که نشان دادن دقیقاً زمانی که یک وسیله نقلیه از سطوح بالایی از خودمختاری استفاده می کند، همچنین به افسران مجری قانون و پلیس اجازه می دهد تا وضعیت سیستم را شناسایی کرده و تعیین کنند که آیا رانندگان مجاز به انجام فعالیت های ثانویه در پشت فرمان هستند یا خیر.

اتومبیل‌های خودران می‌توانند این چراغ‌های فیروزه‌ای را به شما هشدار دهند که در حالت خودکار قرار دارند.

(اعتبار تصویر: مرسدس بنز)

این امر پس از انتشار اخباری مبنی بر تصادفات متعددی با افراد مورد ادعا منتشر شد استفاده نادرست از Auto-Pilot تسلا و سیستم‌های خودران کامل، که در آن این فناوری در جاده‌هایی که قانونی یا مجاز نیست، به کار گرفته شده است.

در حال حاضر، چراغ‌های فیروزه‌ای تنها در خودروهای آزمایشی در کالیفرنیا که مجهز به فناوری Drive Pilot هستند دیده می‌شود، در حالی که این شرکت همچنان به بررسی رانندگی خودکار SAE-Level 3 در آزادراه‌های آمریکای شمالی ادامه می‌دهد.

با این حال، اعلام شده است که فناوری Drive Pilot در مدل‌های EQS سدان مدل ۲۰۲۴ و S-Class در اوایل سال ۲۰۲۴ در کالیفرنیا در دسترس خواهد بود، حتی اگر چراغ‌های نشانگر هنوز در مرحله آزمایش هستند. در نوادا، چراغ های نشانگر در همان مدل های تولیدی در سال ۲۰۲۶ نصب خواهند شد.

اوایل سال جاری گزارش دادیم که این فناوری در سال ۲۰۲۱ در آلمان تاییدیه نوع خود را دریافت کرد BMW نیز اخیراً در حال عقب نشینی از رقیب آلمانی خود است با سیستم مشابهی که امسال در کشور خود مجاز است.

کودک به سمت خودرانی کامل قدم می گذارد

BMW سری 7 Personal Pilot L3

(اعتبار تصویر: BMW)

اگرچه ممکن است این خبر به نظر برسد که ما بالاخره در جاده‌ای به سمت سطوح بالای رانندگی خودکار هستیم، اما باید به پارامترهایی اشاره کرد که مرسدس بنز درایو پایلوت و BMW Personal Pilot L3 در آلمان کار می‌کنند، جایی که قبلاً مورد تایید قرار گرفته است. .

در حالی که درست است که سطح ۳ SAE در نهایت به راننده اجازه می دهد تا توجه خود را از جاده منحرف کند و به آنها امکان “ویرایش ایمیل ها” یا “عمیق تر در تماس های تلفنی” را می دهد، به گفته BMW، راننده همچنان باید آماده باشد. بیش از وظایف رانندگی در هر لحظه.

علاوه بر این، این سیستم‌ها فقط زمانی فعال می‌شوند که ترافیک با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت (۳۷ مایل در ساعت) بیشتر نباشد و فقط در بزرگراه‌هایی با مسیرهای ساختاری جدا شده مجاز است.

در اصل، این یک سیستم خودکار برای مقابله با ترافیک است، که در آن خودرو می تواند به طور خودکار سرعت خود را افزایش دهد و سرعت خود را کاهش دهد، و همچنین در صورت نیاز، خطوط را تغییر دهد.

بی‌ام‌و و مرسدس بنز هر دو در بیان محدودیت‌های استفاده از آن بسیار محتاط بوده‌اند و از پیشنهاد تماشای فیلم یا به‌روزرسانی پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی هنگام پشت فرمان اجتناب می‌کنند.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/vehicle-tech/hybrid-electric-vehicles/self-driving-cars-could-get-these-turquoise-lights-to-warn-you-when-theyre-in-autonomous-mode

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *