احتمالاً اپل استاندارد پیام‌رسانی RCS را برای مطابقت با قوانین چین اتخاذ می‌کند

گزارشی در آخر هفته ادعا کرد که تصمیم غافلگیرکننده اپل برای ارائه پشتیبانی از RCS به برنامه پیام‌های آیفون خود در اواخر سال جاری، نتیجه قوانین قریب‌الوقوع اتحادیه اروپا نبود، بلکه یک چهره در مورد فشار سیاسی چین بود.

احتمالاً اپل استاندارد پیام‌رسانی RCS را برای مطابقت با قوانین چین اتخاذ می‌کند
در نوامبر ۲۰۲۳، اپل اعلام کرد که قصد دارد پشتیبانی RCS (سرویس‌های ارتباط غنی) را در کنار iMessage به پیام‌ها بیاورد، حرکتی که با توجه به وفاداری اپل ظاهراً از آب درآمد. مقاومت به فشار گوگل و سامسونگ برای اتخاذ پروتکل ارتباطی

در هفته‌های بعد، یکی از نظریه‌های محبوب برای وارونگی اپل این بود که دست اپل توسط قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا مجبور شده بود، که اپل را ملزم می‌کرد تا تغییراتی در iMessage ایجاد کند تا آن را با سایر پلتفرم‌ها سازگار کند.

این نظریه از آن زمان به دو دلیل رد شد. اولاً، DMA به طور خاص RCA را به عنوان یک الزام قابلیت همکاری بین پلتفرم های پیام رسانی ذکر نمی کند. و دوم، اتحادیه اروپا در اوایل این ماه نتیجه گیری که iMessage به اندازه کافی موقعیت مسلط ندارد که تحت قوانین سختگیرانه DMA برای خدمات ارائه شده توسط به اصطلاح “دروازه بانان” فناوری بزرگ قرار گیرد.

از آن زمان، نظریه قابل قبول تری توسط جان گروبر ارائه شده است، که می گوید “پرنده های کوچک” (کد گروبر برای منابع در اپل) به او می گویند که “پشتیبانی iOS از RCS تماماً در مورد چین است.”

در وبلاگش می نویسد گلوله آتشین جسورانهگروبر به وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین اشاره می‌کند که در ژوئیه ۲۰۲۳ بازخوردی را برای قوانین آتی که نیاز به دستگاه‌های ۵G جدید برای پشتیبانی از RCS دارد، درخواست کرد. ترجمه انگلیسی این قانون را می توانید در Reddit پیدا کنید).

گروبر اذعان می‌کند: «نمی‌توانم به طور قطعی بگویم، اما پس از گذراندن چند ماه گذشته به طور دوره‌ای در اطراف درختانی که پرنده‌های کوچک در آن زندگی می‌کنند، خبر خوبی برای طرفداران مقررات اجباری دولت دارم. دست اپل عملاً مجبور شد. توسط چین، نه اتحادیه اروپا.”

همانطور که گروبر خاطرنشان می کند، گزارش ها مبنی بر اینکه تصمیم اپل تحت تأثیر مقررات اتحادیه اروپا قرار گرفته است، متعاقباً “معنی ندارد”. گروبر می‌گوید اپل ترجیح می‌دهد “به سادگی به نادیده گرفتن RCS ادامه دهد، به این دلیل که آنها می‌خواهند نه پروتکل‌های جدید غیر E2EE و نه پروتکل‌های کنترل شده توسط اپراتور جدید (چه رمزگذاری شده یا غیر رمزگذاری شده) را پشتیبانی کنند. [Chinese Communist Party] می‌گوید سازندگان دستگاه‌ها باید برای فروش محصولات خود در چین جهش کنند، اپل می‌پرسد «چقدر بالا؟»

قطعه کامل گروبر ارزش یک بار خواندن را دارد گلوله آتشین جسورانه. در مورد RCS که به برنامه پیام‌ها می‌آید، پشتیبانی از پروتکل باید منجر به چندین پیشرفت در تجربه پیام‌رسانی پیش‌فرض بین آیفون و دستگاه‌های اندرویدی شود، مانند عکس‌های با وضوح بالاتر، پیام‌های صوتی، رسید خواندن، چت‌های گروهی بهبود یافته و نشانگرهای تایپ.

اپل گفت که پشتیبانی از RCS در Messages «بعداً» در سال ۲۰۲۴ ارائه می‌شود، که با بازه زمانی مورد انتظار ما برای انتشار iOS 18 مطابقت دارد و نشان می‌دهد که می‌تواند یکی از ویژگی‌های به‌روزرسانی نرم‌افزار بزرگ بعدی اپل باشد.


منبع: https://www.macrumors.com/2024/02/20/apple-rcs-message-compliance-china-law/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *