اختصاصی: سامسونگ اشتراک پتابایت SSD را راه اندازی می کند – PBSSD-as-a-service قطعا سرویس ذخیره سازی ابری معمول شما نیست، حداقل در حال حاضر نه

سامسونگ اعلام کرده است که در حال بررسی یک مدل تجاری جدید است که احتمالاً مورد توجه شرکا و رقبا قرار می گیرد.

PBSSD به عنوان یک سرویس چیزی است که شرکت آن را ظرفیت بالا می نامد SSD سرویس اشتراکی که می گوید، “فراتر از محدودیت ظرفیت می رود”. پس الف نیست فضای ذخیره ابری خدمات و نه الف پشتیبان گیری ابری راه حل، حداقل در حال حاضر نه.

در یک پست وبلاگ در وب سایت این شرکت، Yongcheol Bae، معاون اجرایی برنامه ریزی محصول حافظه در Samsung Electronics، فاش کرد که به عنوان یک ساختار تجاری در نظر گرفته شده است که در آن مشتریان به جای خرید سرور پیکربندی شده با SSD از خدمات استفاده می کنند. این به نظر بسیار شبیه چیزی است که فروشندگان دیگری مانند Pure Storage ارائه می دهند.

ssd پتابایت سامسونگ

به‌عنوان یک سرویس اشتراک SSD با ظرفیت بالا، Bae ادامه می‌دهد، «انتظار می‌رود با ارائه جعبه‌ای در مقیاس پتابایت به مشتریان که به عنوان گسترش حافظه عمل می‌کند، به کاهش هزینه سرمایه‌گذاری اولیه زیرساخت‌های ذخیره‌سازی مشتریان و همچنین هزینه‌های نگهداری کمک کند».

این SSD پتابایت معماری در آگوست ۲۰۲۳ رونمایی شد و هدف آنها ارائه یک راه حل با ظرفیت فوق العاده بالا در مقیاس پتابایت بود که با تغییر ظرفیت بسته به کاربرد، مقیاس پذیری بالایی را ارائه می دهد.

چند روز پیش با خبر شدیم که Solidigm یکی از رقبای سامسونگ در حال فروش محصولات خود است ۶۱٫۴۴ ترابایت SSD برای هر ترابایت حدود ۶۰ دلار، که قیمت ۱PB را تقریباً ۶۰۰۰۰ دلار می کند (اگرچه باید هزینه سرور و غیره را اضافه کنید).

پشتیبان گیری از ابر SSD با قیمت ارزان

فلش گران است و کاری که سامسونگ در تلاش است انجام دهد این است که راهی برای کسانی که به دنبال ذخیره سازی فوق سریع هستند برای کاهش هزینه سرمایه خود ارائه دهد. این که آیا سامسونگ این محصولات را به‌عنوان دستگاه‌های بی‌هوده یا با لایه‌ای دیگر از نرم‌افزار و خدمات (از شرکای شخص ثالث) به فروش می‌رساند یا خیر، باید مشخص شود.

با این حال، آنچه ما می دانیم این است که این یک SSD 1PB نیست، در عوض جعبه ای است که حاوی چندین SSD (احتمالاً چهار عدد از حافظه های SSD 256 ترابایتی در جریان Flash Memory Summit 2023 فاش شد). اگر معامله واقعی را می خواهید، پس باید کمی بیشتر صبر کنید. در مارس ۲۰۲۳، معاون و مدیر کل گروه برنامه‌ریزی محصول NAND، کیونگ‌ریون کیم، فاش کرد که این شرکت می‌خواهد راه‌اندازی کند. SSD 1PB (1000TB). “در دهه آینده”.

ما نمی دانیم چه زمانی منتشر می شود، اما جالب است که ببینیم چگونه با DFM (ماژول فلش مستقیم) Pure Storage که در حال حاضر با ظرفیت ۷۵ ترابایت و احتمالاً ارائه می شود، مقایسه می کند. ۳۰۰ ترابایت در سال ۲۰۲۶. یک سیستم ذخیره سازی Purestorage FlashBlade//E AFA 55 DFM را برای ارائه فضای ذخیره سازی ۴PB در یک رک ۶U بسته بندی می کند. الان همین است. در دو سال، این میزان به ۱۶PB یا حدود ۲٫۵PB در هر ۱U می رسد و سامسونگ این را می داند.

و فقط به عنوان مقایسه، فراهم کردن ۱PB فضای SSD محلی از یکی از هایپراسکیلرها (به عنوان مثال Google Cloud) زمانی که یک تعهد سه ساله را انجام می دهید، ماهیانه ۴۳۰۰۰ دلار هزینه دارد.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/exclusive-samsung-to-launch-petabyte-ssd-subscription-pbssd-as-a-service-is-definitely-not-your-usual-cloud-storage-service-at-least-not-for-now

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *