اخراج، ساعات طولانی و RTO: همه تغییرات و جنجال ها در ۱۲ ماه از زمانی که ایلان ماسک X را خرید


الون ماسک

ایلان ماسک ۴۴ میلیارد دلار برای توییتر پرداخت کرد.

جاناتان ارنست/ رویترز



  • ایلان ماسک خرید سهام توییتر را در ژانویه ۲۰۲۲ آغاز کرد و تا آوریل سعی کرد این شرکت را بخرد.
  • قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری در اکتبر ۲۰۲۲ نهایی شد که باعث ایجاد یک ترن هوایی از هرج و مرج شد.
  • در اینجا یک جدول زمانی از آنچه در توییتر از زمانی که ماسک یک سال پیش به قدرت رسید، وجود دارد.

ایلان ماسک توییتر را خرید برای ۴۴ میلیارد دلار پس از ماه ها صرف تلاش برای عقب نشینی از توافقنامه در همان روزی که میلیاردر تعدادی از مدیران خود از جمله مدیرعامل را اخراج کرد پاراگ آگراوالCFO ند سگال و مدیر ارشد حقوقی ویجایا گاد.

یک روز قبل از نهایی شدن قرارداد در ۲۷ اکتبر، ماسک وارد دفتر مرکزی توییتر در سانفرانسیسکو شد. حمل یک سینک حمام بزرگظاهراً اشاره ای به این است که او در حال تبدیل شدن به رهبر جدید توییتر است.

تبلیغات

تبلیغات

یکی از اولین دستورات او این بود که مهندسان توییتر را به کار بر روی یک هدایت کند راه اندازی مجدد برنامه ویدیویی Vine.

پس از اولین دیدار همه جانبه ماسک با کارکنان توییتر، بسیاری متوجه شدند که یوئل راث، رئیس بخش اعتماد و امنیت، استعفا داده است. رابین ویلر که قبلاً رهبر فروش تبلیغات بود نیز استعفا داد اما متقاعد شد که بماند.

توییتر مهندسان را فرستاد یادداشتی که خواستار کار «شیدایی» و تمایل به پیشنهاد ایده به ماسک است. همچنین به مهندسان گفته شد که مستقیماً با ماسک تماس بگیرند و از آنها برای پلتفرم “محصولات جالب” استفاده کنند.

ماسک توییت کرد در ۳۰ اکتبر که “کل فرآیند تأیید در حال حاضر در حال اصلاح است.”

نوامبر ۲۰۲۲

ماسک جزئیات بیشتری در مورد آینده ارائه کرد تغییرات در تأیید توییتر مدل در ۱ نوامبر. او توییت کرد که “سیستم اربابان و دهقانان توییتر برای کسانی که علامت آبی دارند یا ندارند، مزخرف است.” او افزود: “قدرت برای مردم! آبی برای ۸ دلار در ماه.”

صدها کارمند در دور اول ماسک اخراج شدند اخراج در ۴ نوامبر. یک هفته پس از اینکه ماسک سکان هدایت را به دست گرفت، او ایمیلی را برای کارمندان ارسال کرد که در آن شایعاتی مبنی بر قریب الوقوع بودن اخراج کارکنان تایید می شد.

در این یادداشت آمده بود که روز بعد متوجه خواهند شد که آیا نقش‌هایشان تحت تأثیر این برش‌ها قرار گرفته است یا خیر. با این حال، برخی از کارکنان متوجه شدند که کار خود را در همان شب از دست داده اند. مقداری دسترسی به حساب های ایمیل خود را از دست داده اند و سیستم های شرکت آن شب.

هفته بعد، ماسک به کارکنان باقیمانده اولتیماتوم داد: کار با نرخ “بسیار سخت” برای ساخت “توییتر ۲٫۰یا یک بسته سه ماهه اخراج را بپذیرید. ماسک در نیمه شب PT روز چهارشنبه یک ایمیل برای کارمندان ارسال کرد، مهر زمانی روی ایمیلی که توسط Insider مشاهده شد نشان داده شد. رئیس توییت که خود را توصیف می کند در ایمیل گفت که انتظار می رود کارمندان کار کنند. ساعات طولانی با شدت بالا.”

ماسک سپس چندین ده را شلیک کرد کارمندان توییتر شب قبل از روز شکرگزاری، علیرغم اینکه هفته قبل در یک جلسه همه جانبه گفت که دیگر اخراج نخواهد شد.

تبلیغات

تبلیغات

پس از اینکه ماسک اشتراک توییتر آبی را راه‌اندازی کرد، که به هر کسی اجازه می‌دهد تا پرداخت کند تا تأیید شود، موجی از جعل هویت های عجیب و غریب و خنده دار شخصیت ها و برندهای عمومی برخی از کاربران نمی‌توانستند تشخیص دهند که این حساب رسمی متعلق به شخصیت‌های عمومی یا مارک‌ها – یا جعل‌کنندگان است.

دسامبر ۲۰۲۲

الون ماسک

ایلان ماسک به مدت یک سال مالک توییتر بود.

جاکوب پورزیکی/گتی ایماژ



ماسک پس از ادعای آن در ماه نوامبر گفت که هزینه ها به طور معقولی تحت کنترل هستند ورشکستگی یک امکان برای شرکت بود.

او دوباره راه اندازی کرد توییتر آبی که شامل چک های طلایی برای حساب های تجاری تایید شده بود.

ده ها دفتر بدون استفاده در مقر توئیتر در سانفرانسیسکو در دسامبر برای افراد مورد اعتماد ماسک، از جمله جرد برچال، به اتاق خواب تبدیل شدند. مقامات سانفرانسیسکو بعداً گفتند که شهر در حال بررسی است و به توییتر دستور دادند که آنها را به عنوان مکان های خواب برچسب گذاری کند یا آنها را دوباره تبدیل کند.

تبلیغات

تبلیغات

ژانویه ۲۰۲۳

مشک یک سرگرد برید سود باروری برای کارمندان توییتر از طریق ایمیلی به کارکنان گفته شد که مزایایی که تا سقف ۸۰۰۰۰ دلار هزینه های مربوط به باروری را پوشش می دهد به نصف کاهش می یابد.

دفاتر توییتر در هنگ کنگ، فیلیپین، مکزیک و آفریقا بودند انتظار می رود شروع به تعطیلی کند در تلاش برای کاهش هزینه ها

فوریه ۲۰۲۳

ماسک اعلام کرد دسترسی به API توییتر دیگر رایگان نخواهد بود، و برنامه هایی را برای شروع هزینه ۱۰۰ دلار در ماه برای لایه اصلی API در تلاش برای خلاص شدن از شر ربات ها آشکار می کند.

ماه بعد، توییتر شروع به گسترش دسترسی سطحی به API خود کرد و مبالغ متفاوتی را بسته به کاربر دریافت کرد.

مارس ۲۰۲۳

توییتر اعلام کرد که برنامه تایید شده با تیک آبی قدیمی خود را متوقف می کند – که ماسک آن را “عمیقا فاسد” خواند – در ۱ آوریل

تبلیغات

تبلیغات

قبل از خرید ماسک در اکتبر، توییتر برای احراز هویت حساب‌های فعال «منافع عمومی» مانند حساب‌های متعلق به سیاستمداران، شخصیت‌های عمومی، افراد مشهور و روزنامه‌نگاران، علامت‌های آبی رنگی ارائه کرد. این پلتفرم به طور مستقل چنین حساب هایی را تأیید کرد.

آوریل ۲۰۲۳

توییتر خود را کاهش داد مرخصی با حقوق والدین جدید از ۲۰ هفته تا دو هفته و به کارمندان اطلاع نداده بود که باعث عصبانیت برخی از کارمندان شد.

ماسک با الف جلو رفت هوش مصنوعی مولد پروژه، به عنوان فاش شد xAI در ماه ژوئیه، پس از امضای نامه سرگشاده ای که خواستار توقف صنعت برای هر کسی شد آموزش هوش مصنوعی به مدت چندین ماه.

در مصاحبه با بی بی سیماسک گفت از زمانی که کنترل توییتر را در اکتبر به دست گرفت، بیش از ۶۰۰۰ کارمند خود را اخراج کرده است.

می ۲۰۲۳

ایلان ماسک، سمت چپ، لیندا یاکارینو را به سمت راست منصوب کرد.

ایلان ماسک لیندا یاکارینو را به عنوان مدیرعامل جدید توییتر منصوب کرد.

مایکل گونزالس، مایکل باکنر/گتی ایماژ



مشک به نام لیندا یاکارینو به عنوان مدیرعامل جدید توییتر پس از اینکه در ماه مه گفت که یک رئیس جدید در حدود شش هفته دیگر شروع به کار خواهد کرد. او در توییتی نوشت: “@LindaYacc در درجه اول بر عملیات تجاری تمرکز خواهد کرد، در حالی که من بر طراحی محصول و فناوری جدید تمرکز می کنم. مشتاقانه منتظر همکاری با لیندا برای تبدیل این پلت فرم به X، برنامه همه چیز هستم.”

ماسک نیز تغییرات را پس گرفت مرخصی والدین با حقوق توییتر. منابع انسانی شرکت در ایمیلی به کارمندان گفت که به آنها هفت هفته مرخصی با حقوق می دهد و والدینی که به دنیا می آیند ۹ هفته دیگر دریافت خواهند کرد.

توییتر اعلام کرد که شرکت هایی که اطلاعات را به عنوان یک سرویس عمومی به اشتراک می گذارند، می توانند شروع به استفاده کنند API توییتر به صورت رایگان از نو.

از ماه می تعداد کارمندان تمام وقت توییتر حدود ۱۰۰۰ نفر بود که در مقایسه با ۷۵۰۰ کارمند زمانی که ماسک برای اولین بار مسئولیت را بر عهده گرفت کمتر بود.

ژوئن ۲۰۲۳

نمایندگان شرکت های نرم افزاری اوراکل شروع به تماس با کارکنان فعلی و سابق توییتر کرد تا برای صورت‌حساب‌های سررسید گذشته که حداقل شش رقمی بود، پرداخت کنند. ماسک همچنین پرداخت های معوقی به شرکت هایی از جمله آمازون و خدمات ابری گوگل و صاحبان دفاتر آن در ایالات متحده، اروپا و آسیا.

گزارش شده است که یک سند داخلی توییتر نشان داده شده است درآمد تبلیغات ۵۹ درصد کاهش یافت از آوریل تا مه، بر اساس اسناد داخلی به دست آمده توسط مجله نیویورک تایمزعلیرغم ادعای ماسک مبنی بر اینکه “تقریباً همه تبلیغ کنندگان بازگشته اند.”

تبلیغات

تبلیغات

جولای ۲۰۲۳

متا Threads را راه اندازی کردیک شبکه جدید رسانه اجتماعی مبتنی بر متن، در ماه ژوئیه و همان شب، وکیل ماسک نامه ای به شرکت ارسال کرد و مدعی شد که این یک برنامه “copycat”.. در این نامه ادعا شده است که متا “ده ها کارمند سابق توییتر” را برای کمک به ساخت اپلیکیشن رقیب خود Threads استخدام کرده است. همچنین مدعی شد متا داده‌های توییتر را روی کاربران «خزیده و خراش می‌دهد».

آخر هفته قبل از راه اندازی Threads، “محدودیت نرخ” توییتر به طور موقت بر تعداد توییت هایی که کاربران می توانند مشاهده کنند تحمیل شد و کاربران برای چند ساعت از مشاهده پست ها محروم شدند. ماسک بعداً گفت که این امر ضروری است زیرا شرکت‌های هوش مصنوعی «سطوح شدید» داده‌ها را از این پلتفرم جمع‌آوری می‌کنند، به این معنی که باید «تعداد زیادی از سرورها را به صورت اضطراری آنلاین بیاورد».

با این حال، مشک و یاکارینو کارکنان را در مورد این تغییرات توضیح نداد. کارکنان بخش فروش و تبلیغات پاسخی در مورد آنچه که باید به مشتریان در مورد تأثیر این محدودیت بر تبلیغات بگویند دریافت نکردند.

ماسک اعلام کرد که هست تغییر نام شرکت به “X” و آن را به یک “برنامه همه چیز” تبدیل کنید. بلافاصله پس از آن او لوگوی پرنده توییتر را به نفع X تک رنگ کنار زد و یک علامت داشت علامت X غول پیکر نصب شده است در مقر آن در سانفرانسیسکو این علامت سه روز بعد و پس از شکایات برداشته شد.

آگوست ۲۰۲۳

ماسک گفت ایکس این کار را خواهد کرد درآمد تبلیغاتی را از تولیدکنندگان محتوا حفظ کنید کسانی که اشتراک پریمیوم آبی ندارند. او به ایجاد تغییرات گسترده مانند این ادامه داد حذف سرفصل ها مقالات از پست های X.

X بود ۴۴۴۷ دلار جریمه شد توسط دپارتمان بازرسی ساختمان سانفرانسیسکو برای نصب علامت X بر روی پشت بام، که ۲۴ شکایت جذب کرداز جمله نگرانی از ناپایدار به نظر می رسد و نور چشمک زن از آن می تواند ساکنان اطراف را مزاحم کند.

تبلیغات

تبلیغات

سپتامبر ۲۰۲۳

مشک کارکنان بیشتری را اخراج کرد کالی هایس از Insider گزارش داد که در هفته اول سپتامبر روی تیم اعتماد و ایمنی کار می کرد. نقش ها شامل ایمن نگه داشتن پلت فرم برای تبلیغ کنندگان و کاربران بود. بین پنج تا ۱۰ نفر تحت تأثیر این اخراج قرار گرفتند.

مدیر عامل X لیندا یاکارینو در کنفرانس کد ظاهر شد و یک مصاحبه تصادف ماشین جایی که به نظر می رسید او توسط ماسک تضعیف شده بود، و به نظر می رسید که برای پاسخ اجمالی به سوالات تلاش می کند. در یک بخش، از او در مورد تعداد کاربران فعال روزانه X پرسیده شد، و او تنها با تخمین پاسخ داد و گفت که ۲۰۰ میلیون تا ۲۵۰ میلیون کاربر فعال روزانه یا “چیزی شبیه به آن” دارد.

بیوگرافی ماسک توسط والتر ایزاکسون در ماه سپتامبر منتشر شد. آی تی شامل مکاشفات در مورد تربیت و شخصیت او، مانند رفتن او به “حالت شیطان” – به گفته دوست دختر سابقش گریمز، “وقتی تاریک می شود و در داخل طوفان در مغزش عقب نشینی می کند.”

یک گزارش کمیسیون اتحادیه اروپا نشان داد که X این بیماری را داشته است بیشترین حجم اطلاعات نادرست روسیه خارج از پلتفرم های اصلی رسانه های اجتماعی از ماسک خواسته شد تا تلاش های خود را برای مقابله با اطلاعات نادرست افزایش دهد. نایب رئیس کمیسیون اروپا، ورا جورووا، به توییتر توصیه کرد که “ما مراقب کارهای شما هستیم.”

اکتبر ۲۰۲۳

SEC فاش کرد که این بود تحقیق در مورد خرید ماسک از توییتر و از دادگاه فدرال کالیفرنیا خواست تا او را وادار کند که از احضاریه ماه مه پیروی کند که از او خواسته شده بود برای شهادت بنشیند.

تبلیغات

تبلیغات

این بایگانی نشان می‌دهد که آژانس می‌گوید «تحقیقات غیرعلنی در حال انجام توسط SEC در مورد اینکه آیا ماسک، از جمله موارد دیگر، مفاد مختلف قوانین اوراق بهادار فدرال را نقض کرده است» با جمع‌آوری سری اولیه سهام توییتر در اوایل سال ۲۰۲۲ و خرید بعدی‌اش شرکت، همراه با اظهاراتی که وی بیان کرد در مورد معامله.

داده هایی که توسط مشاور بازاریابی Ebiquity به طور انحصاری برای لارا اوریلی Insider ارائه شده است، نشان می دهد که اکثریت بزرگی از X تبلیغ کنندگانی که بیشترین هزینه را دارند تبلیغات را متوقف کرده اند از زمانی که ماسک شرکت را تصاحب کرد، روی این پلتفرم قرار گرفت.

فقط دو نفر از مشتریان Ebiquity، که ۷۰ نفر از ۱۰۰ تبلیغ کننده پرمصرف را تشکیل می دهند، در ماه سپتامبر در X تبلیغاتی را خریداری کرده بودند که در مقایسه با ۳۱ برند در ۱۲ ماه قبل کاهش یافته است.

ماسک اعلام کرد که X است راه اندازی دو سطح جدید از اشتراک پریمیوم خود سرویس. وی گفت: یکی هزینه کمتر با همه ویژگی ها، اما بدون کاهش در تبلیغات، و دیگری گران تر است، اما بدون تبلیغات است. در پستی در X.

ماسک به دنبال کنندگانش گفت که می توانند به روزرسانی هایی در مورد آن دریافت کنند درگیری اسرائیل و حماس توسط حساب‌های زیر به دلیل دستفروشی اطلاعات نادرست شناخته می‌شوند. او این پست را پس از سه ساعت حذف کرد، اما تا آن زمان ۱۱ میلیون کاربر آن را دیده بودند.

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

توییتر
الون ماسک
تبلیغات


نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/elon-musk-twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *